Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-02-15, 15:22   #46
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Citat:
knitter skrev: Visa inlägg
Bianca: Tror du har 2 års garanti från försäljaren och tror det är 5 år på delar.
Även om det har gått 3 år har du rätt att få åtgärdat fel på maskinen gratis,enl konsumentköplagen har hört att just nålträdaren kan krångla på dessa maskiner.
Man kan köpa nya "bobbin case" den svarta plastdelen där man sätter ner spolen i men tycker du kan försöka få till spänningen själv de är ganska dyra att köpa.det finns en liten skruv på sidan av den svarta plast delen det behövs bara ytterst små rörelser för att ändra åt höger drar du åt trådspänningen och åt vänster lossar du.
Jo, det är lite trist att det ska krångla. Den fastnade i nålen en gång och sedan dess är den inte sig lik, fungerar kanske 1 gång av 6 försök.Det verkar ju dock som om lövgrens bytt ägare, har mailat så vi får se vad hon säger.

Jag var ju på den där skriven och fifflade när jag skulle sy smock, efter det fick jag veta att man itne ska vara där och pilla utan köpa en ny. Det är lite irriterande när det blir fula stygn för att undertråden är knepig. Jag var väldigt noga med att skruva tillbaka lika mycket som jag skruvade åt när jag sydde smocken. Men det blev aldrig riktigt jättebra dessvärre. Jag vill ju kunna göra "riktig" smock med maskinen utan att behöva sicksacka smal resår.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 18:28   #47
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tycker att det är självklart att man ska få kunna ändra på undertrådsspänningen. Det är en vital grej som man ska kunna få justera beroende på vad man syr. Tjocklek av tråd varierar och så vill man göra lite olika saker. Smock som du säger t.ex är bra förslag på när man behöver justera.

Så när någon tillverkare eller reparatör säger att man inte får då blir jag sur.

Ja.

Min brother innovis 1200 fyller snart några år. Inte ofta jag använder den för jag använder den bara till brodering och det är inte heller ofta jag broderar.. Men nu har jag börjat märka av två saker, att tråden inte alltid känns och maskinen gnäller om att övertråden gått av när den inte gjort det. och nu också påträdaren som ni säger... För mig fungerar det bättre när jag lämnar en lång trådsvans. Normalt vill jag ju kunna skära av tråden på maskinen och få perfekt längd för att det ska försvnna ner under tyget när man broderar, men nej den vill inte trä nu längre sådär.. Så nu lämnar jag det långt, sedan klipper av.. nåja....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 22:01   #48
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
jag håller med, det borde vara en basic grej som man ska kunna ändra på utan att behöva ha en extra spolkopp.

Det är tråkigt att nålträdarna ska krångla för de är ju såå bra, jag älskar (ja, älskade) min nålträdare, helt plötsligt var det inte jobbigt att byta tråd i maskinen.

jag använder inte min maskin så mycket heller. inte just nu i alla fall. Jag syrt mest barnkläder och så använder jag nästan uteslutande overlocken och cover maskinen.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
brother brodyr

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons