Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-08-21, 12:20   #1
medvind medvind är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 14
Wasco FH2010 - värt att köpa?

Jag såg nyligen att Harald Nyborg (en hobbyaffär som Clas Ohlson, ungefär) säljer en symaskin för 600kr. På hemsidan står ett annat pris, men det står 599 i dagnes katalog.

här är den:
http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=50608

Enligt beskrivningen: "15 olika sömmar, bl.a. raksöm, sicksack, 3-stegs overlock, elastiska sömmar, dekorsöm och overlock. 12 olika tillbehör medföljer samt utförlig bruksanvisning".

Jag skulle vilja ha en funktionell och billig symaskin - min ekonomi är väldigt begränsad för tillfället. Är det här ett bra köp eller är det bättre att köpa begagnat för lite mer? Jag drar mig från att köpa på loppmarknader och sånt eftersom det är svårt för mig som nybörjare att avgöra om maskinerna är i bra skick eller inte.

Senast redigerad av medvind den 2005-08-21 klockan 12:33.
medvind är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-21, 13:51   #2
Doris Doris är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 193
Hej!
Jag skulle aldrig köpa en sådan maskin!!!!
Jag skulle tro att den är aldeles för lätt så den börjar vandra omkring när du syr.Det är inte kul att jaga symaskinen på sybordet.Jag skulle apsolut köpa en beg.symaskin av ett känt märke.Jag har kört Bernina i snart 20år kan inte tänka mej något annat märke.(är inte sämre än att jag kann ändra mej)En tung maskin som man gärna inte flyttar omkring på.Men den står stilla när man syr.Några synpunkter från
Doris
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-21, 15:04   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Köp en begagnad hos en symaskins försäljare!!! Du kan få jättebra maskiner begagnat och det är helt klart mer för pengarna även om du får färre sömmar.

Som en första maskin behöver du inte så många sömmar, man kan komma jättelångt med bara raksöm och sicksack om det skulle vara så. Även om det kan vara kul med några fler sömmar som t ex knapphål. Pfaff, husqvarna, bernina, singer, janome och brother är kända och bra märken.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-08-21, 15:54   #4
medvind medvind är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 14
Okej, tack för synpunkterna. Vad är det lägsta priset jag kan komma undan med om jag ska ha en sån symaskin?
medvind är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons