Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-20, 21:45   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
Janome Jubilee

Jag köpte min janome för snart ett år sedan. Jag hade tidigare ett måndags ex av en billig 2000-kronors maskin så allt var ett upp-byt.

En väninna var hemm för en tid sedan och tyckte min maskin lät väldigt högt, och desto mer jag tänker på det desto mer som ett riktigt tröskverk låter den.
Jag påtalade detta i butiken jag köpte den. Och undrade om man bör lämna in på service. Nä, det behövs inte, kunde det vara bordet makinen står på som göra att det blir resonans och mkt ljud?

Hon var ganska avigt inställd mot att jag nog faktiskt eg ville klaga på att min maskin låter som ett tröskverk...Som om hon inte vill ådra sej en reklammation som Janomes återförsäljare.

(Usch, hon är en så barsk kvinna och inte särskilt serviceminded alls...ville inte byta in mitt felköp av nålar häromdagen då det administrativt var omöjligt för hennes lagerhållning att ta tillbaka nålarna. Jag var arg så jag kokade och vill helst säga att jag aldrig mer skulle handla i hennes butik - men det finns ingen annan på mils avstånd...)

Vad säger ni, är ljudnivår hög på Janomes maskiner, kan jag hänvisa till att reklammera eller själv bekosta en service/felsökning?
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-20, 23:09   #2
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Ställ symaskinen på ett sittunderlag då det dämpar en del ljud och likaså "hoppar" inte maskinen så mycket.

Har du sytt mycket så kan det vara värt att lämna in den på service.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 09:13   #3
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Jag har en ny sådan maskin, och visst, den låter ju litegrann, men den låter inte som ett tröskverk! Vare sig din väninna är van vid symaskiner eller inte, brukar ju sällan en kommentar vara "vad högt den låter", eller hur (OK, om hon syr och har en ljudlös symaskin kanske?).
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 09:59   #4
Pssst Pssst är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 444
Ja, maskinen ska inte låta som ett tröskvärk, stå på dig.

Janome har 5 års garanti och maskinen kan aldrig vara 5 år gammal då modellen kom för 2 år sedan, jag menar man köper en Janome för att det ska vara en bra maskin och för att man har 5-års garanti, i övrigt gäller konsumentköplagen.

Säg till i butiken att du vill att de skickar den på koll, det kan ju vara någon skruv som sitter lös söm gör att den låter och skakar.
Jag hjade liknande problem och lämnade in två gånger, till slut skickades den till Norge för lagning och visst var det reparation som behövdes.

Vill din ÅF inte hjälpa dig så kan di kontakta Janome i Arboga, de brukar vara trevliga och kan säkert hjälpa dig.
Pssst är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons