Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-12-01, 19:19   #16
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 39
Hoppas du har haft några ruttne ägg i beredskap till att kasta efter honom !! Du skal inte behöva ta sånt från någon. Sköt om dig.
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-01, 19:45   #17
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
skönt att höra att han gav dig erkännande och tackade för att du var förstånde. låter som att det lovar gott
lycka till i morron bitti!
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 11:57   #18
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Gissa om han kom imorse då?
NÄ!
Bilen var fortfarande inte glad, samma fel som igår. Men kära nån, om han inte fått ordning på bilen än så ska han väl inte gå och lova att han dyker upp tidigt nästa morgon?

Men jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. Jag känner inte till ngåra andra symaskinsbutiker häromkring. Zetterlunds Symaskiner i Uppsala är det, och tydligen är det han som driver butiken i Västerås också. Själv bor jag i Enköping, här har vi ingen symaskinsbutik alls och jag känner ingen annan här omkring som har en overlock som skulle kunna visa mig hur den funkar i alla fall. Visst, jag har läst manualen, jag har trätt den och jag har provsytt, men det är _så_ mycket jag inte begriper ännu som det inte står tillräckligt om i manualen.

Om jag bara kände till en annan symaskinsaffär här, med lika goda garantier och med bra service, och framförallt låga priser så skulle jag lämna in symaskinen, ta mina pengar och säga tack och adjö på en gång.

*suck* Set här är så inte min vecka.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 12:10   #19
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Då får han väl hyra eller låna en bil då! Nu blir jag arg hålla på å lova hit och dit nää.

Det är i princip ett krav att man ska få en lektion på första overlocken man köper. Det kan vara rätt bökigt att få till allt och det är en liten djungel innan man listat ut hur man ska använda alla olika sömmar.

Krångligt också när det inte är helt nära till butiken. Själv fick jag min lektion innan öppningstid i butiken och det var bra.

Jag hoppas verkligen det löser sig på nåt sätt *håller tummarna*.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 13:35   #20
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Om det hade funnits andra symaskinsaffärer så hade han inte kunnat bete sig så här eftersom han då skulle ha blivit utkonkurrerad på nolltid. Det vet han om.

Ring upp honom och kräv kompensation iform av prisavdrag, tonvis med tråd och tillbehör eller nåt sånt. Om du tycker det är jobbigt att ringa och skälla så skriv en lapp innan med vad du vill säga (det brukar jag göra vid jobbiga samtal och det funkar). Vet inte hur gammal du är men i värsta fall kan du ju låta någon annan ringa åt dig.

Lycka till!
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 15:37   #21
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Precis vad jag misstänkte skulle hända!! Uppfattar dig som att affären ligger i Uppsala, (har aldrig hört talas om den) det är ju ett stenkast från Enköping. Mitt förslag är att du lämnar tillbaks maskinen och ska ha vartenda öre tillbaka, därefter går du till SYMASKINSBODEN som ligger på Sivia torg (i Uppsala). Där kan du räkna med bästa tänkbara service och blir kallad på kurs och får en ordentlig provsömnad och tips redan i affären!
Konstigt att gubben i går kväll lovade komma i morse, då borde han vetat att bilen var trasig, trodde han den skulle laga sig själv under natten eller.....nä, skitstöveln har fått sina pengar, nu struntar han i dig!!
Lycka till!
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 16:08   #22
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Barbro, tack för tipset!
Problemet med att bli kallad på kurs är: jag har ingen bil och tar mig inte lätt till platser utanför Enköping.
Därför lät det som en dröm när butiken lovade i sin policy och affärsidé att åka ut till kuinden och visa maskinen istället....

Men du Barbro, jag ska kolla in Symaskinsboden! har du telefonnummer till butiken?
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 16:17   #23
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
018-150525!
Det är en husqvarnabutik. Har köpt 4 maskiner där de senaste 3 åren och aldrig blivit besviken. Prata med Micke. Min första overlock kostade ca 4000, vet inte vad den kostar nu, den var lätt att förstå sig på, fixade trådspänning själv och begriplig instruktionsbok. Tror den heter Huskylock 905 som är den enklaste o billigaste. Jag fick så blodad tand att jag lämnade tillbaks den efter 3 veckor och bytte upp mig till en mer avancerad, fick tillgodoräkna mig hela inköpspriset för den gamla trots att jag sytt jättemycket med den.
Tror inte du ska behöva kurs på denna modell, var jättelätt trots att jag då knappt sett en overlock.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-02, 17:40   #24
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 62
Jag lider verklingen med dig Sanna, hur kan han bara göra så, jag hade lämnat tillbaks maskinen och köpt en någon annanstans, så att han verkligen fattar att han har burit sig otroligt dumt åt. Det är ju självklart att man vill sy på sin maskin och lära sig alla finesser som finns.

Lycka till

Monica
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 10:10   #25
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Uppenbarligen är jag inte den enda kunden som kommit till dom efter att ha varit missnöjd med Zetterbergs. Jag har hört att Zetterbergs rentav blivit polisanmäld vid något tillfälle. o_O

Senast redigerad av deliana den 2005-12-08 klockan 23:53.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 12:25   #26
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
huh, din stackare, att hamna mitt i det. Vad ska du göra nu då?
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 12:58   #27
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Ska försöka lämna tillbaka maskinen, ta tillbaka mina pengar och gå till en annan butik, det blir troligtvis symaskinsboden.


Det kommer att lösa sig på något vis nu i alla fall.
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 13:09   #28
kajsadara kajsadara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 7
Berätta för honom hur du tolkade hans beteende och hur du kände, han kanske också mår dåligt av det. Red ut det med honom istället för att bära det själv eller ställa in hans besök.
kajsadara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 13:36   #29
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Visst ska jag tala om för honom hur jag upplevt detta, men det kommer inte göra någon skillnad för mig alls, jag har ju nu fått veta att det inte bara är slump, att många andra också haft problem med honom, så oavsett hurångerfull han är så har han tappat mitt förtroende, jag vill definitivtr inte handla av honom.....
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-03, 13:47   #30
bgn bgn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 9
Nu är det fakta och inga känslor som gäller. Skriv upp allt som lovats och vad som inte infriats. Du är kund - kom ihåg det. Gå inte på den här försäljarens struntprat och bortförklaringar. Tuffa till dig och avbryt honom genast om han försöker slingra sig. Ta med någon person som stöd när du lämnar tillbaka maskinen.
Det finns kanske någon sysidemedlem i närheten som skulle kunna hjälpa dig.
Lycka till!
bgn är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons