Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2013-06-09, 18:52   #1
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Elna coverlock 745 på service- var?!

Har skött min Elna coverlock 5-trådig, enligt konstens alla regler men börjar nu fundera på om den behöver in på service och för att ev slipa den sk. fasta kniven. (som inte ska behövas slipas enl bruksanvisningen men jag undrar jag....)

Problemet är att jag inte vet var jag ska lämna in den! Vill lämna den där de är kunniga- inga "vi fixar allt- men kan eg. ingenting". Kan inte själv ta loss den sk. fasta kniven. Så antar att hela maskinen måste in....

Bor i västerort, utanför Stockholm. Någon som vet var det kan finnas någon som servar Elna-maskiner?

Fråga 2: finns det någon som har bytt den fasta kniven själv? Det finns ingen som helst beskrivning på detta i bruksanvisningen och det ser inte helt självklart ut så jag vågar mig inte på det- tänk om hela maskinen går sönder och så står jag där i sommar!

Senast redigerad av Nefertari den 2013-06-09 klockan 18:54. Anledning: Allt kom inte med.
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 19:29   #2
melvinara melvinara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 333
På Elnas web står det att Stockholms Sycenter på Hagagatan vid Odenplan är återförsäljare. De har reparatörer som skall vara riktigt duktiga, så där skulle jag lämna in maskinen om jag var i din situation.
Du hittar garanterat information via You Tube om du söker på "Elna Coverlock 745", eller via den här Yahoo-gruppen som finns: http://groups.yahoo.com/group/elnase...guid=428068069

Lycka till!
melvinara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 19:54   #3
Nefertari Nefertari är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 532
Tack så mycket! Nu ska jag se om det går att få ordning på maskinen!
Nefertari är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 21:33   #4
väskan väskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 243
Kent Larsson på St Eriksplan
väskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 22:14   #5
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Exclamation

Slipkliniken nära Thorildplan. Dom slipar det mesta, Man även skicka sina knivar, saxar och andra skärverktyg.
Har lämnat in där overlockknivar ett flertal gånger och alltid var mycket nöjd. Fått tillbaka knivarna i bätttre skick än dom var som nya, Och det har bara kostat några tior stycket.
http://slipkliniken.se/
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons