Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-30, 16:15   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Radera inaktiva medlemmar

Går ni någonsin in och kikar på hur medlemmar är aktiva?
Undrar för jag hittade en tråd startad 2004 och nu hade en annan samma problem. Problemet är att den som startat tråden var inne senast 2005 och kan förmodligen inte svara.

Såg att vi har över 11000 medlemmar i forumet men hur många syns här i forumet och hur många lägger ut bilder. Hur aktiva är medlemmarna egentligen. Är det bara en liten plätt på ca 50 stycken som är aktiv? Jag kan ju inte hålla trut

Borde det inte finnas nån gräns att om man inte varit inne/inloggad på exempelvis ett år så raderas kontot?

Är frågeställaren ett avslutat medlemskap så kanske man startar en ny tråd... för den får man ju inga svar från ändå.
Tänker jag fel?
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 16:35   #2
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Det där har jag tänkt på.
11.000 medlemmar??Går man in och tittar på medl.som är värvade så är det inte många som varit aktiv.Var det inte en tävling för några år sedan,då kunde man få ett pris om man värvade många?
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 16:41   #3
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Samma fundering och tanke har jag också!
Att man blir borttagen som medlem, om man inte varit inloggad på 1 år.
Kanske också att man blir tillfrågad, om man fortfarande vill vara medlem!

Jag såg också den tråden, och tänke samma tanke som Tua, från dem medlemmen kommer säkert inget svar!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 17:03   #4
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Nej vi raderar inga medlemmar - för det är alltid så att man väcker några som varit inaktiva när vi skickar ut våra nyhetsbrev. Och även om de är inaktiva kan de ha ju intressanta inlägg, ha roliga bilder mm att kika på.

Däremot kan vi göra så att man i medlemssökningen kan välja "Sök bara aktiva medlemmar", och i listan och på profilsidan markera dem på något sätt, fetstil eller någon liten symbol. Vi har detta i medlemssökningen på Utsidan.se, tror det vart uppskattat.

Och även vid foruminläggen kanske man skulle visa denna symbol.

Sen kan man fundera på vad "är aktiv" egentligen betyder, på Utsidan tror jag vi satte att man hade loggat in senaste halvåret.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 17:25   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Citat:
Sen kan man fundera på vad "är aktiv" egentligen betyder, på Utsidan tror jag vi satte att man hade loggat in senaste halvåret.
Kan man inte ha det här också?
Aktiv... då har man i mitt tycke åtminstonde loggat in någon gån under året. Vet att många går med i forum hit och dit och sen blir det inget av det. Den medlemmen är väl inget att ha i listan?

Citat:
Och även om de är inaktiva kan de ha ju intressanta inlägg, ha roliga bilder mm att kika på.
I det här fallet var det en fråga direkt till den som inte varit inne på sidan aktivt sedan urminnes tider. Räknas det som aktivt?
Personen i fråga kan ju rent av ha avlidit... hemsk tanke.

Någon form av avpolletering borde ni ha att avregistrera de som inte varit inloggade på ett tag.

Kan undra vad de andra 10550 medlemmarna gör
Trist att dom inte syns och inte märks i album och inte ens har en profil... gäller ganska många.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 17:36   #6
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Som på vilken community som helst finns det en jättestor mängd medlemmar som bara är inne och läser ibland etc. Det är bara en mindre krets - 10-30% av registrerade medlemmar som hör till de som är aktiva på så sätt att man skriver inlägg etc. De som bara läser och tittar på Sysidan loggar sällan in, då det inte behövs för att läsa - men kanske ändå vill ha information via nyhetsbrev tex, har bevakningar i forumet odyl.

Så att radera medlemskonton känns rätt meningslöst, de gör ju ingen skada så att säga - och vi kan inte riktigt avgöra om de helt tappat intresset eller är här ibland utan att logga in. Och även om vi skulle inaktivera dem skulle vi inte ta bort foruminläggen, då blir det ju stora "hål" i diskussioner där de kanske varit med .

Men som sagt, vi skall nog ta och införa det där vi har på Utsidan - då kan man lättare se de mer aktiva.
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-30, 18:00   #7
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Med aktiv/inloggad menar jag att någon
blev medlem
2003-12-08 22,02:14
Senast inne.
2003-12-08 22,02:11
Intresseklubben? Aktiv/inloggad i 3 sekunder.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 22:11   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag håller med, Om man bara registrerar sig för 3 år sedan och sen försvinner för all framtid. Aldrig någonsin loggar in sig igen. Så kanske man kan maila dem och fråga om de vill vara medlem fortfarande?

Men jag förstår också att det inte bara är frågan om forum det här, utan medlemskap också ger nyhetsbrev, sen kan man läsa recensioner, läsa inlägg utan att vara inloggad, läsa annonser, läsa nyheter.. osv.

Hmmmm.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 08:45   #9
clindh clindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 319
Nu efter senaste nyhetsbrevet fick Ullis mail från 4-5 stycken som villa ha sina inloggningsuppgifter - ett par som inte varit inloggade sedan 2005-2006, så nog finns det medlemmar som väcks vid utskicken.

Men jag ser fortfarande inte problemet med att det finns registrerade användare som inte är aktiva, eller ens är här och läser. Vad gör det?
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 08:50   #10
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Det är inget problem och inte gör det något heller. Det var en stilla undran bara med tanke på hur många medlemmar det är och hur många (läs få) man ser aktiva.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 09:11   #11
krippe krippe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 109
radera inaktiva

Hej!
Jag är medlem och går in varje dag och tittar, men loggar inte in mej varje gång. Kanske fler gör så?
Kristina
krippe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 09:26   #12
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Min tanke var väl att är vi 11327 medlemmar (dags dato) så sitter vi på en otrolig kunskapsbank. En del ger och andra tar men om de flesta gav lite mer så skulle forumet vara en större guldgruva än idag.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons