Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-05-17, 14:28   #1
mortuus mortuus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 57
Question Tygaffärer med tillbehör i Stockholm?

vilka affärer finns det i närheten av drottninggatan i sthlm...jag hittar inte o har inte itd att tex åka till sunbyberg.
ohlssons tyger tror jag att jag hittar till...men finns det fler o gärna billiga?
mortuus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 16:18   #2
pelstud pelstud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 105
Ohlssons finns på både Sveavägen och Gamlabrogatan, den på Sveavägen är bäst då den är större och har en undervåning med sybehör och stuvar. På Drottningatan ligger Siden Carlsson som har jättefina tyger med den bästa kvalitén, dock lite dyrare. Siden Carlsson har, som man kanske förstår på namnet, mycket siden men också hur fina 100% ylletyger som helst! Fina bomullsvävar, linne osv, inga synteter förutom blandat i andra material ibland.
Tyvärr finns det inte så många mer tygaffärer runt drottninggatan men om du åker till tex söder finns det hur många som helst. Sumpan är ju lite jobbigt att ta sig till men det går ganska snabbt med pendeln från t-centralen. Fast jag tycker inte att deras kvalité är särskilt bra, man får kolla noga efter missfärgningar, noppor i tyget eller felaktig märkning. Detta slipper man på Siden Carlsson men det blir dyrare...
Lycka till /Ella
pelstud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 17:17   #3
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Finns en väldigt bra Ohlsson på Drottninggatan "i" PUB-huset, glashuset/bohagshuset. Gå igenom fd Bokia.

Är det Siden Carlsson som ligger nästan mittemot Ohlsson på Sveavägen? Eller är det ytterligare någon annan?
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 17:45   #4
la_lune la_lune är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 158
Odenplan!

Dollys på Norrtullsgatan
la_lune är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 17:58   #5
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
och när du ändå är vid odenplan kan du ta en tur till sankt eriksplan, det ligger en bra tygaffär på tomtebogatan
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-17, 18:00   #6
pelstud pelstud är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 105
Giza: Den Ohlssons som du talar om ligger på Gamlabrogatan men man kan komma in genom PUB, jag tycker inte att de har så mycket tyger där men den är närmare. Siden Carlsson ligger ganska långt bort på Drottninggatan, int emot Gamla Stan utan åt andra hållet. Skylten är ganska ful men de har bra tyger. Dolly´s är bra, lite liten men ligger ju lite längra bort från Drottninggatan. NK har också en tygavdelning som alla säger ska va så bra men jag tycker inte att den är nåt vidare +att människorna där är ganska läskiga
Du skrev om sybehör också, Matssons Band på Kungsgatan har väldigt mycket... band. Glömde säga att Rydströms sybehör måste besökas, ligger på Regeringsgatan långt bort. Ungefär på samma ställe som Ohlssons på Sveavägen fast några gator längre upp. De har alla olika sybehör och dragkedjor.
/Ella
pelstud är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-18, 11:22   #7
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Ella: Jag fick hjärnsläpp, självklart ligger den Ohlssons jag pratar om på Gamla Brogatan.

Är inte jag som har frågat om affärerna men undrar fortfarande vilken tygaffär det är som ligger "mittemot" Ohlssons på Sveavägen. Någon som vet?
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-18, 11:29   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tidigare låg det två tygaffärer mitt emot Ohlssons på Sveavägen men tyvärr finns ingen kvar. Den ena har samma ägare som Söderstyger på Hornsgatan.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-18, 12:15   #9
Giza Giza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 114
Där ser man, det var ju trist.
Giza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-19, 22:27   #10
nanna nanna är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 3
tygaffär i Gamla stan!

Om du promenerar vidare på Drottningsgatan kommer du till Marianne Leijonborg som har butiken"Quiltkompaniet" Svartmangatangatan 24, 2 tr i Gamla stan T:08-141060. Man ska ringa för öppettider och kod. Tyger och vadd mm.Hoppas du hittar något bra Mvh Nanna
nanna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-20, 20:13   #11
Danka Danka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 113
Eurokangas

Finns även Eurokangas i Kungens Kurva. Det är stort och det finns mycket olika tyger. Hurdana priserna är i jämförelse med andra butiker vet jag dock inte. Men jag tycker inte de är så fasligt höga.
Danka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons