Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-11, 10:59   #16
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Det finns gratismönster att få. Testa och skriv ut dem först så ser du vad du gillar dem.

Jag har valt dem i papper pga av min ohälsa. Måste spara så mycket energi som möjligt. Men de är jättefina.
Berätta hur det går. Om du inte vill skriva här så kan du
gå in och söka kontakt med mig via "privat"mailadress.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 11:43   #17
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
vilket bra tips.. lovar att berätta hur det gick. det kommer under dagen.. om det inte krånglar då.. det hade varit bra om man kunde köpt och sparat som en fil på datorn också. så man har mönstret där.. men man kan ju scanna in mönstren såklart..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 17:15   #18
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
nu har jag köpt mönster för att ladda ner och det skriver för fullt.. toppenbra. det tog längre tid att få instruktionerna än 15 min som det stod. men det kom till slut.. ca 30 min tog det.. och allt är med.. som när man köper mönster så jag är jättenöjd. o behövde inte åka nånstans dom borde göra alla nedladdningsbara.. men det kanske kommer..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 18:06   #19
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
kan tillägga när allt e utskrivet.. att det finns en översikt på hur man pusslar ihop bitarna.och man får sin egen sida där som mönstret ligger kvar på, för endast instruktioner och tygval/åtgång gick att spara i sina filer..så nu e det bara o sy.. jättekul
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-11, 19:06   #20
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Köpte mönster sist för 1-2 veckor sedan....hade nästan inget bläck kvar så var tvungen att fixa nya först (att ha i reserv)....sen när jag började skriva ut så insåg jag efter 8 papper att jag inte hade mer papper....så jag väntar på att karln ska komma ihåg att fixa med sig papper hem! Vilket år som helst!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 10:06   #21
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
ha ha.. det låter som en mardröm. jag hade som tur var färgade utskrifts papper också. det gick ju åt en del. så några blev vita några gula. men det är ju tur att mönstren ligger kvar.. idag ska jag börja med projektet, hoppas du får dina papper snart innan bläcket torkar då
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 12:12   #22
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
*ha ha*....karln sa i telefonen förut att 'jag har papper med mig hem idag'....hoppas bara han har det så man kan få skriva ut mönsterna (+ allt annat jag har liggandes som jag vill skriva ut!!!)
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-12, 16:31   #23
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Men vad snitsigt!! Det var ju fantastiskt praktiskt. Här där jag finns det endast Ohlssons. Det är den ända butik som saluför tyg och klädmönster. Då endast från Burda och från Stil. ETT EXEMPLAR i hela butiken. Så det händer ganska ofta att ett mönster som du vill ha inte finns och då är det bara att vänta.
Då är denna lösningen perfekt. Kan kanske be någon hjälpa mig.

Det gäller alltså att se till att ha välfyllt bläckpatron och papper hemma med andra ord. Vad köpte du för mönster. Var det klänning, byxa eller?

Kan inte du vara gullig och tala om vad du har skrivit ut och hur många papper som gick åt. Till beskrivningen samt klädmönstret då har jag liksom en fingervisning på minimum antal ppr. Jag skulle bli ihjälstressad om jag började skriva ut och bläcket tog slut t ex..

Är det möjligt att skriva ut hur många ggr som helst? Hur länge ligger det kvar på hemsidan? Det kanske vore smart att ha ett
gemensamt lösenord och köpa mönster ihop och dela på kostnaden?
Kan du måttbeställa i vilka storlekar du vill ha det utskrivet?
Är det möjligt att ena gången skriva ut i strl 40 och nästa i 44? Oj, så många frågor det blev Fick någon konstig ide om ett mönsterkooperativ.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 08:07   #24
monica35 monica35 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 234
hejsan "gumpan" det låter som det vore lättare att mejla dig privat om hur det fungerade,, blir ett lååångt inlägg annars..
monica35 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-13, 12:43   #25
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Visst du är välkommen! Skriv du!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons