Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-31, 08:51   #16
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Ska strax lägga en beställning på Singer Tradition 2250 nu Hoppas verkligen att jag inte kommer ångra detta. Men efter vad ni sagt så känns det som att det är ett bättre köp än en maskin ifrån Rusta eller Jula eller liknande.

Bekräftad utleverans är 2009-04-03, så dock får jag ju vänta lite längre men om den är så mycket bättre som ni får det att låta, så är det ju värt det.

Jag är alltid nervös precis innan jag ska lägga en leverans på något. Så jag frågar en sista gång. Ska jag köpa den maskinen?
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 08:55   #17
scrabble scrabble är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 49
Citat:
foreverlou skrev: Visa inlägg
Ska strax lägga en beställning på Singer Tradition 2250 nu Hoppas verkligen att jag inte kommer ångra detta. Men efter vad ni sagt så känns det som att det är ett bättre köp än en maskin ifrån Rusta eller Jula eller liknande.

Bekräftad utleverans är 2009-04-03, så dock får jag ju vänta lite längre men om den är så mycket bättre som ni får det att låta, så är det ju värt det.

Jag är alltid nervös precis innan jag ska lägga en leverans på något. Så jag frågar en sista gång. Ska jag köpa den maskinen?

Om det står mellom den og den du linket til først.. så JA !!!
scrabble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 08:57   #18
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Så, nu var den beställd!
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 08:59   #19
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Om du inte redan beställt så säger jag alltid till personer som har tajt budget att gå till en symaskinsbutik som också reparerar och titta på deras begagnat.

Jag har en pfaff 332 som kostad mig 1500 kr och den är den tåligaste symaskinen jag sytt på någonsin och klår lätt dagens nya toppmaskiner. Den kostade ca tre månadslöner som ny under 50-talet.

Man kan komma billigare undan om man köper från privatperosner eller loppisar, men då chansar man verkligen vilt, och jag har tyvärr bara haft dåliga erfarenheter med det.

Från en butik får man garanti, jag har haft t.ex. 1 års garanti på min och man får en nyservad maskin.

Tänk efter själv, att köpa gårdagens toppmaskin för billig peng eller dagens värsta budgetmaskin?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:03   #20
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Citat:
ichigo skrev: Visa inlägg
Om du inte redan beställt så säger jag alltid till personer som har tajt budget att gå till en symaskinsbutik som också reparerar och titta på deras begagnat.

Jag har en pfaff 332 som kostad mig 1500 kr och den är den tåligaste symaskinen jag sytt på någonsin och klår lätt dagens nya toppmaskiner. Den kostade ca tre månadslöner som ny under 50-talet.

Man kan komma billigare undan om man köper från privatperosner eller loppisar, men då chansar man verkligen vilt, och jag har tyvärr bara haft dåliga erfarenheter med det.

Från en butik får man garanti, jag har haft t.ex. 1 års garanti på min och man får en nyservad maskin.

Tänk efter själv, att köpa gårdagens toppmaskin för billig peng eller dagens värsta budgetmaskin?
Tyvärr har jag ju redan beställt, dessutom så vet jag inte om det finns någon sån butik här. Och vet inte mycket om vad jag ska titta efter heller. Får helt enkelt hoppas att detta blir bra.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:09   #21
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja då får man hoppas att maskinen du beställt överlever ett tag.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 09:30   #22
perlemor perlemor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2009
Inlägg: 140
Det blir säkert jättebra med din nya maskin!!! Min 14:åriga dotter fick en IKEA-maskin julen 07, och den var BILLIG! Men det lilla hon syr (nån gång i månaden) så duger den gott som nybörjarmaskin. Den du beställt är säkert betydligt bättre och du kommer säkert vara nöjd med den. Om det är en ny hobby, så vet du kanske inte heller hur länge du tycker det är roligt att sy. Och pengarna ska väl räcka till tyg och sånt också, antar jag. LYCKA TILL!
perlemor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 10:46   #23
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Hoppas du får kul med din nya maskin.
Jag lånade en maskin i den prisklassen som du visade först, och den hade defentivt tagit död på din sylust. Och du vill ju säkert få mer sylust Så lycka till nu med din nya sykompis.(symaskin)
Du glöm inte att meddela oss hur trivs med den
Kram
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 10:49   #24
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Tack alla för hjälpen!

Jag ska berätta hur det går för mig när jag får hem den Och jag kommer att visa upp saker jag gör ^^ Men hoppas inte på något stort, eftersom jag är nybörjare. Haha! Kommer nog fråga mycket om hjälp.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 10:59   #25
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Det är du välkommen att göra Det är ju det sysidan är så himla bra på. Mycket kunnigt folk finns här.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 11:53   #26
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Min kompis köpte en maskin i 1000-kronorsklassen på OBS! (Coop Forum). Hugin Rosace tror jag den heter. Den är en riktigt bra maskin för sitt pris. Jag vet inte om just den maskinen finns nu också, men kolla gärna vad Coop har. De brukar ha en bra kundservice.

Tillägg: Ooops! Såg nu att du redan beställt. Det kommer säkert att bli jättebra med den maskinen också!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 11:56   #27
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Min kompis köpte en maskin i 1000-kronorsklassen på OBS! (Coop Forum). Hugin Rosace tror jag den heter. Den är en riktigt bra maskin för sitt pris. Jag vet inte om just den maskinen finns nu också, men kolla gärna vad Coop har. De brukar ha en bra kundservice.

Tillägg: Ooops! Såg nu att du redan beställt. Det kommer säkert att bli jättebra med den maskinen också!
Ja, jag hoppas att maskinen jag beställde kommer bli bra. Haha.
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-07, 13:33   #28
blondi3958 blondi3958 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 5
Har du hunnit prova symaskinen än?
Funderar också på att köpa den
blondi3958 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-07, 15:06   #29
foreverlou foreverlou är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 19
Inte hunnit använda den så mycket ännu. Men vad jag märkt så fungerar den jätte bra
foreverlou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-07, 17:16   #30
blondi3958 blondi3958 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 5
Citat:
foreverlou skrev: Visa inlägg
Inte hunnit använda den så mycket ännu. Men vad jag märkt så fungerar den jätte bra
Vad har du sytt än så länge(tyger).
Jag vill ha någon som man kan sy jeans tyg(lägger upp mina jeans)
blondi3958 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons