Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-08-07, 22:16   #31
SweetRozen SweetRozen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 3
Jo asså, öhm... Jag har typ sånna fötter som ni snackar om.. o ja göre inte me flit heller..mina knän o fötter är lixom bara så.. va ska man göra lixom? jag vet rätt många asiater som normalt går så, jag är själv Taiwanes.
men iaf, förlåt att jag ser kissnödig på vissa av mina bilder, jag föddes så så ja,då kan vi väl ta o klanka ner o skratta åt dom som föddes mulliga/smala/söta/fula eller-vad-ni-nu-vill, okies? ^_^

P.S jag ser hellre söt ut än sexig ut, fast jag spelar inte söt, jag är mig själv, men jag säger inte att jag är söt bara för dee (:
SweetRozen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 23:59   #32
virkvarns virkvarns är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 267
Hallå... kommer ni inte ihåg Twiggy på 60-talet.
Hon brukade stå så och slicka på en klubba.
Allt kommer igen.
virkvarns är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 08:28   #33
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
summerande

eftersom jag var den som ställde ursprungs frågan.

så har jag ju fått en del svar o infalls vinklar.

att jag nämde posen som "kissnödig" var för att bäst beskriva den så, så att man fick ett hum om hur jag menade, för jag tror alla varit super kissnödiga någon gång, dvs att man måste stå med det ina benet kovesigt innåt för att jag enkelt uttryckt knipa igen.

min beskrivning torde ju vara ganska träffande då så många förstod innebörden..


jag ställde ju frågan om detta hade med Emo rörelsen att göra eller om det var en mode sak.

effektivt har vi rett ut begreppen, att posen inte tillhör den mörka kulturen EMO. utan att den mera tillhör en annan kultur , vilket jag är tacksam för att fått insikt i. för just emo kulturen skrämmer mej ( i går räknade vi ut att bara under 2007 har 4 kids i vår dotters generation som vi vet om tagit livet av sig o hyllats för det)

Jag fick oxå reda påatt det inte igentligen har med mode att göra utan att det är ett sätt manifestera. jag vill inte bli stor!

Att man tar kopplingar till pedofili är nog inte så konstigt, fast jag förstår att tjejjerna själva inte för det budskapet. men så är det ju med allt vi betraktar det vi ser inte det vi får höra eller hur..

just pedofili är väl bland det sjukaste som finns och varje förälders skräck. och jag personligen blir nog mera tänkande på att det är lite obehagligt att lagligt kan dessa människor få sitt lystmäte. att titta på alla tonårs flickor som spelar småbarn, vill bli omhändertagna mm, det är som att släppa in mej i godisbutiken ju, för dem att sitta på tunnelbanan.

Jag är nog ganska ung i sinnet, tror få tonårs mammor bönfaller sin dotters pojkvänner om att skaffa grön tuppkam, men jo sådan är jag.
jag gillar punkigt rockigt mm

så det är faktiskt inte modet jag stör mej på. det kan jag tycka är lite ballt, fast jag avskyr rosa så kan jag tycka kläderna är tuffa, och framförallt så tycker jag det är kul att de skapar.. jag är glad för kreativiteten!!


det jag däremot inte förstår är varför man måste visa omvärlden att man lider svårt ( ofta är det ju mest ett rollspel) eller varför måste man se ut som en stryckräddkrake ( vilket oxå bara är på låssas)

Jag har under många år jobbat o sett riktiga lidanden, där människans baksidor härjat fritt och förstört folk för alltid. jag ser nog dessa påstådda lidanden lite som ett hån mot dem som verkligen lider ont..

Varför kan man inte ha bäbiskläder men att vara glad o normal.. eller varför kan man inte gilla svart, rocka som en tok utan att glorifiera självmord...



Jag kan tycka att revolt hos de unga e bra, utvecklingen ligger hos dem!!! men om utvecklingen tar oss till att ta livet av dej o du är bäst, den som är närmats döden men överlever o är edsen för att leva är högst. då är det inte uppvakande, revolt mm. detär självutrotande!! i början skratade jag åt tokarna, men när 15åringar dör så fastnar skrattet tyvärr.

Att gå omkring o önska bli hunsad med är ju ett karaktärs drag. jag önskar bara innerligt att deras önskan inte ska bli uppfylld.

Jag tackar alla som deltagit i denna diskussition, jag har verkligen varit glad över att förstå varför jag ser denna pose så ofta, jag kan inte säga att innebörden tilltalar mej. men jag förstår nu!!

nästa pose jag ser så förstår jag varför personen står så där. och det var ju det jag var ute efter. för jag kunde för mitt liv inte förstå varför man frivilligt såg ut så.

bilden börjar tala till mej. tyvärr går skapandet ju ännu mera förlorat, för nu kommer jag nog än mindre se kreationerna...

min slut fundering är att jag känner mig tacksam för att min tonårsdotter inte behöver skrika ut till värden att hon mår dåligt, att hon vill dö, eller att jag inte kunnat ge henne en trygg barndom så hon måste be om den hos alla hon möter.

Att ha en felställning på sina fötter är absolut inte det vi diskuterar här, utan att inta en pose! men jag vet hur lätt det är att man ser en sak som har med sitt handikapp att göra o gå i gång på det!


Vänligen Troll, som gillar originalitet
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 12:00   #34
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Vad trött jag blir över att alla ska dra på pedofilväxeln och påstå att det är tjejernas fel att pedofiler finns, för det är precis den uppfattningen jag får. Som om de får skylla sig själva att pedofiler dras till dem. Som om vi inte behöver bekämpa pedofili alls, för att det är flickornas fel att de klär sig så där!

Vet ni vad, då är vi inte ett dugg bättre än domaren som friar våldtäktsmannen för att kvinnan uppträdde inbjudande för att hon hade knäkort kjol på sig...

Sedan får tråden det att låta som om alla tjejer går omkring i lolita och bekämpar den kvinnliga frigörelsen. Eh nej, lolita är underground (=en minoritet av människor) och undergroundmänniskor är sundare än genomsnittet enligt mig, som tycker det är så förbannat coolt att supa sig full och inte minnas vad som hände på fyllefesten. "Det var så jävla kul, jag minns ingenting!" (Jag är arton, jag studerade mina klasskompisar noga och kom fram till detta.)

Och bara för att man är emo beundrar man kanske inte självmord, men man pratar om det. Det finns vanliga människor som beundrar självmordskandidater också, men istället för att prata om det så håller de det inom sig och hamnar i en mörk spiral... att prata om det är en del av den personliga utvecklingen... Det var två flickor, två kompisar, som tog livet av sig genom att kasta sig framför tåget utanför dagiset 70 meter härifrån. Var de emo eller vanliga människor?

*grinig på fördomar*

Tjejerna var helt vanliga människor.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 12:14   #35
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Citat:
MadWomanInBlack skrev:Vad trött jag blir över att alla ska dra på pedofilväxeln och påstå att det är tjejernas fel att pedofiler finns, för det är precis den uppfattningen jag får. Som om de får skylla sig själva att pedofiler dras till dem. Som om vi inte behöver bekämpa pedofili alls, för att det är flickornas fel att de klär sig så där!

Det är ingen som har sagt att det är flickors fel att pedofiler finns! Det är bara flera som har uttryckt att utstuderade lolita bilder ger dem obehagliga associationer (mig också).

Jag har sett en hel del japansk manga (där alla småflickorna är lolita klädda) som också är riktigt obehaglig rent av porr. Vilka som gör den vet jag inte (tror inte det är småtjejjer) men för vem är inte svårt att räkna ut, och inte heller varför. Seriekulturen i Japan är en mångmiljardindustri. Det ger obehagliga associationer för mig när den typen av kultur spiller över på unga tjejjer här i sverige. Även om många av dessa tjejjer kanske är helt oventandes om var den kommer ifrån. Jag förstår att för de som gillar denna klädstil är den naturligtvis helt osexualiserad - men bakgrunden tror jag tyvärr är helt annan.

Att vuxna kvinnor klär sig som småbarn är egentligen inte ett problem i sig, men då vuxna kvinnor är sexuella varelser och alltid kommer att ses som ett objekt av de som önskar så innebär det också en viss sexualisering av det man önskar porträttera. Och i detta fall är det då sinnebilden av små oskyldiga flickor som blir oskyldigt objektifierat.

Jag kan inte döma vad andra människor gör - men däremot så tycker jag att det är viktigt att alla är medvetna om bakgrunden till varför man gör något och de vidare effekterna av sina handlingar. Man måste ju inse att det man gör kan anses provocerande och kanske tillochmed stötande för andra människor. Det är ok för mig. Men man skall kunna stå för det man gör.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 12:30   #36
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Inte för att jag vill vara oförskämd men det kan ju vara bra att läsa på lite stjälv innan man yttrar sig.

MadWomanInBlack, jag håller fullständigt med dig.
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 12:36   #37
SweetRozen SweetRozen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 3
assåw, jag skulle nog inte kalla mina ben för handikapp. för då skulle nog hälften av alla asiater ha ett handikapp plus att mina/våra ben inte är sådär överdrivet inåt som det är på vissa bilder.
SweetRozen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 12:59   #38
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej!

Jag skrev tidigare bla. att jag både är medelålders och väldigt otrendig,(har alltså dålig koll på modenyheter mm) samt att trender i och för sig kan vara ett mysterium.
I den här trenden ska man visst se ut på ett särskilt sätt, en annan trend har nedhasade brallor mm.
Om detta kan man ju tycka vad man vill, men alla har vi olika smak och tycke.

Så länge en trend inte är negativ eller osund, finns det plats för alla tycker jag.

Tack för att jag fick en förklaring till vissa poser, när man visar sina plagg.

KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 13:04   #39
SweetRozen SweetRozen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 3
okej kanske inte hälften av alla asiater, men många
SweetRozen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 13:16   #40
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
mariatherese: Hur många mangas har du läst? Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att mycket manga innehåller porr. Naturligtvis har vi hentai (porrmanga), och ecchi (sexuallt laddad manga) men det är bara en av många genrer. Jag tycker du lägger väldigt mycket energi på att kritisera den japanska kulturen, när du borde tänka på att vi har Slitz och Playboy-tidningar på varje bensinstation/Pressbyråbutik i Sverige. Eller är europeiska porrtidningar bättre på något sätt?

Manga och anime är media som blivit så populär för att den lägger tyngdpunkten på vad människor känner istället för det som händer. Man får en djup inblick i karaktärernas tanke- och känslovärldar, till skillnad från den tvådimensionella europeiska serietidningsvärlden där saker bara händer, slag i slag.

Jag läser också manga, men precis som jag inte går och köper Slitz så inriktar jag mig inte på hentaimanga eftersom jag inte är intresserad. Jag läser/har läst ungefär 15 mangaserier, och jag har sett kanske 50 olika animeserier vid det här laget. Den enda manga jag läst som innehåller sexscener är Okane ga Nai, och det är ändå yaoi, kärlek mellan killar. Yaoi är en genre som vuxit sig fruktansvärt stor bland tonårstjejer i Japan, till skillnad från yuri (tjej-tjej) som är en väldigt liten genre.

Det jag vill säga: Den som är utan synd kan kasta första stenen/rannsaka oss själva innan vi kritiserar Japan.

För de som vill bli insatta:
www.animenewsnetwork.com
anidb.info
www.animenfo.net

Här finns ett blogginlägg som kritiserar Åsa Johanssons rasistiska förhållning till manga/anime.
http://tykken.blogspot.com/2007/02/m...ga-mangan.html
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 13:26   #41
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Uhm, nej - det är inte bättre med europeiska porrtidningar men inte sjutton brukar man gå runt på stan "klädd" (oklädd) som kvinnorna i de tidningarna väl?

Jag tycker också det är fel att dra tydliga paralleller mellan lolita och pedofili eftersom, som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är fel att utgå ifrån att kvinnor klär sig för att attrahera män.

Däremot så stöder inte mangaporr med lolitaflickor den bilden att det är oskuldsfulla flickor. Lika lite som europeiska/amerikanska porrfilmer stöder att nudister är oskuldsfulla.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 13:30   #42
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Alexandra - jag tror att du lägger in väldigt mycket mellan de skrivna meningarna som inte står där eller ens kan tolkas. Jag gissar att det beror på att det är något som du uppskattas som kritiseras men om du läser igen så tror jag säkert att du ser att jag varken har förkastat Japansk kultur i sin helhet (jag jobbar en del med Japan i mitt yrke) eller att "västerländsk porr" har validerats. I mitt tycke är dock porr med en underton av pedofeli ett stycke obehagligare än Playboy, och jag gissar att du håller med?
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 14:54   #43
avsl080610 avsl080610 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 32
Citat:
Uhm, nej - det är inte bättre med europeiska porrtidningar men inte sjutton brukar man gå runt på stan "klädd" (oklädd) som kvinnorna i de tidningarna väl?
Nu bara måste jag lägga mig i för det är ju precis det som många unga (och äldre) tjejer gör, mycket av partygirls modet kommer ju från porrindustrin, tex playboy bunny-loggan och stringtrosor. Väldigt mycket i den västerländska kulturen handlar och sex och det är kanske därför som vi läser in sexuella budskap i något så oskyldigt som en rosa tyllkjol.
avsl080610 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 15:08   #44
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Citat:
dodergok skrev:
Nu bara måste jag lägga mig i för det är ju precis det som många unga (och äldre) tjejer gör, mycket av partygirls modet kommer ju från porrindustrin, tex playboy bunny-loggan och stringtrosor. Väldigt mycket i den västerländska kulturen handlar och sex och det är kanske därför som vi läser in sexuella budskap i något så oskyldigt som en rosa tyllkjol.
Ja jag är inte tillräckligt insatt i det hela men jag har faktiskt aldrig sett någon gå iförd endast stringtrosor på stan. Playboy-loggan har ju (tyvärr) blivit mode dock så det håller jag med om.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-08, 15:12   #45
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Anledningen till att jag blir så upprörd är att det känns som att jag hamnar i en dålig dager för att jag läser manga och ser på anime, media som ni kritiserar väldigt starkt här. Allt som är annorlunda och ovant brukar beläggas med fördomar och jag ser väldigt många fördomar i den här tråden, riktade indirekt mot mig eftersom jag gillar manga och anime precis lika mycket som jag älskar att sy. Jag ser också väldigt många paralleller i denna diskussion till Åsa Johanssons debattinlägg "Sockersöta superhjältar i korta kjolar", en kvinna som trots sin fil lic är ett hiskeligt skrämmande exempel på fördomar mot anime/manga. Jag skulle verkligen vilja uppmuntra er till att läsa hennes debattinlägg och sedan bloggsvaren till den. Sedan får ni gärna välja sida och då kan vi diskutera vidare.

Kanske har det med att göra att vi tillhör olika generationer som ni äldre vänder er så emot lolita-fenomenet? Min generation växte/växer ju upp i ett relativt jämställt samhälle, och därför känner vi att vi kan leka mer med könsrollerna, till skillnad från en generation som har fått slåss mot cementerade könsroller för att nå en hett efterlängtad skiftning av jämställdhetsbalansen.

Senast redigerad av MadWomanInBlack den 2007-08-08 klockan 15:15.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons