Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-01-01, 13:36   #1
gbhbn gbhbn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 45
Question Lace broderi

Hej alla broderi-fans! Och God fortsättning på 2009!Har några undringar. Hur gör jag lace-broderi? Syr man enbart på s.k. underlägg och vilken sort i så fall?Har oxå sett mycket "skriverier" om Embird. Vad är det och kan jag ha nytta av det till min Bernina Artista 165? Eller är det samma som Bernina Embroidery v5?
gbhbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 14:26   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Lace syr du på ett underlägg som är vattenlösligt, alltså försvinner när du sköljer broderiet.

Embird är ett programpaket med olika moduler antingen "bara" för att hantera färdiga mönster (inte så "bara") eller om man köper modul för det även stygnsättning.

Embird skriver inte ART-filer som du troligen behöver. I och för sig skriver det EXP-filer, som jag tror du också kan använda. Till Bernina-maskiner behöver man i allmänhet Bernina-program någonstans i "kedjan". Till exempel för att överföra mänster via kabel till din maskin. Har du t.ex. Magic Box kan du ha vilket annat program som helst.

Har du redan Bernina Artista har du ett fantastiskt bra program, men jag vet inte rikigt vad som finns med i olika "steg" av det programpaketet.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 14:31   #3
gbhbn gbhbn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 45
lace-broderi

Tack, då vet jag vad embird är. Jag har Berninas stora program så jag klarar mej bra med det. kan bl. a. ta hem mönster. Det var bara så bra beskrivning på Embird så därför blev jag nyfiken. På mitt program får man försöka lista ut allt själv. Inte alltid så lätt!
gbhbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 14:57   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Tro mig, du har ett av de bästa programmen som finns för broderi! Det är tämligen lätt att använda också. Fråga på om det är något särkilt! Jag har visserligen inte version 5, men det finns det andra som har, och jag har tidigare version och det brukar vara ungefär detsamma.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-01, 18:40   #5
gbhbn gbhbn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 45
Bra att höra! Både att programmet är bra och att jag får ställa frågor vid behov! Helt upp til mej nu att testa om å om igen......
gbhbn är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
lace, lacebroderi, maskinbroderi, maskinbrodyr

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons