Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betyg: Betyg för ämne: 5.00 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-12-15, 12:15   #11
Jane_12 Jane_12 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 38
Rätten att bestämma själv

Har följt debatten om Janomes inställning till de som vill utnyttja den fria rörligheten för varor inom EU. Det finns fler som tidigare försökt sig på detta bland annat inom bilbranschen med ett mindre lyckat resultat för bilbranschen men lyckat för kunderna. En av EUs grundpelare är just den fria rörligheten för personer, tjänster och varor. Ett syfte är just att främja den fria konkurrensen. Jag har full förståelse för att våra, oftast vänliga och duktiga, symaskins-detaljister i Sverige inte gillar att kunderna köper sina varor i ett annat land. Men i bland måste man gilla läget. Den något lägre momsen i England kan inte var anledningen till den stora prisskillnaden det måste var något annat. Jag tycker att vi ska protestera mot Janome. Sedan tycker jag att var och en tar ställning till var man väljer att köpa sin maskin med de för- och nackdelar detta innebär. Men det ska var och en bestämma själv. Det är inte Janome som ska bestämma detta åt oss
God Jul
Jane
Jane_12 är inte uppkopplad   Svara med citat
 

Taggar
handla, utomlands


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons