Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-11-21, 15:50   #1
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
Förälskad i min overlock

Jag är så nöjd med min overlockmaskin, väntade läänge innan jag beställde en brother . Tyckte det verkade vara svårt och krångligt men vilket resultat det blir sen . Nu vill jag bara sy och sy När maken ifrågasatte inköpet efterom jag har en janome easy jeans så sa jag bara det är som att jämföra en ford med en lexus
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 16:59   #2
lövkillen lövkillen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 231
Grattis!

Jag funderar också på en Brother, inte för att jag syr så värst mycket utan bara för att jag gillar maskiner.
lövkillen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 19:02   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Grattis till din nya kompis. Har själv haft en brossa (brother) som jag kallade Ove (förkortning overlock). Ove var toppen, gillade honom jättemycket, men han gav mersak, så nu har han fått flytta till ett annat hem och jag har skaffat mig Babylocks värsting, som är helt underbar. Jag blir bra mer och mer förälskad varje gång jag syr på den.
Jag älskar min lilla Bäbis (babylock).
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-21, 19:10   #4
Slitvargen Slitvargen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2009
Inlägg: 136
visst är det fint att kunna sy overlock! Sömmarna blir så bra!
Slitvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-22, 10:56   #5
snysop snysop är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 5
Overlock i all ära, men jag saknar täcksöm! Vill kunna sy fina fållar och täcksömmar i avvikande färger som dekor på kläderna. Men om jag var tvugnen att välja så väljer jag iofs overlock alla dagar i veckan. Så smidigt!!
snysop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-29, 13:10   #6
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
brother 4034 d

jag tror den heter så iaf lite dyrare men å andra sidan var jag ute efter automatisk nålträdning pga neurologisk sjukdom parkinsonliknande så är det knepigt ibland att få i tråden i nålen. Men för övrigt gick det lätt att trä ganska tydlig instruktion om så på engelska men ändå.
Cover maskin är förstås kanon att ha också men nu får jag nog ta det lite lugnt med maskininköpen ett tag
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 14:34   #7
CAR0LINE CAR0LINE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 82
Hejsan!

Idag fick jag hem en efterlängtad Babylock Imagine och känner att detta är början på ett långt och lyckligt förhållande Har precis provsytt ett påslakan i trikå och allt funkade jättebra. Tyget dammade dock en del, så nu undrar jag över om nån har nått tips på hur man enklast håller sin overlock ren? Det följde med en pytteliten borste, men det känns som att den mest rör runt dammet. Fungerar det bra att blåsa bort? Kan man använda en hårtork?
CAR0LINE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 14:52   #8
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Grattis till din nya kompis. Jag tror du har gjort ett jättebra val som du inte kommer att ångra. Jag har en själv som jag är störtkär i.


Jag håller med dig om att borsten är skrattretande lite. Jag rekommenderar att du köper ett datormunstycke set till din dammsugare. Toppen både till att städa symaskiner och datorn med.
Finns bl a. på biltema. Billiga kostar runt en 50 lapp.
Till småstädning har jag en lite större borste. Dom brukar finnas hos symaskinbutiker, men det går med andra små borstar också.
Hårtorken rekommenderar jag inte. för den blåser i dammet i maskinen. Dammet ska bort från maskinen.
Städa overlockar behöver man göra ofta, mycket oftare än vanliga symaskiner. Dom är riktiga dammsamlare. Det är kniven som är den största dammboven.
Babylockarna är lätta att städa och man kommer åt långt in med datadammsugaren.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 15:14   #9
CAR0LINE CAR0LINE är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 82
Tack så mycket för ditt svar! Det blir till att titta in på Biltema på måndag Och kanske det kan vara en idé att köpa en sminkborste att städa med, som komplement till den pyttiga som följde med maskinen
CAR0LINE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 12:38   #10
Doriz Doriz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 25
grattis till din nya ;)

Håller med om att det kommer bli mera damm mm på maskinen , funderar på det du sa om rengörings sugare typ till kameror , fanns iaf förr typ innan digitalkamerans tid med en liten bubbkla man tryckte på och liksom dammsög .
Doriz är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons