Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-26, 17:54   #1
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Sitter och läser runt i trådarna och förbluffas....

Hej på er alla!

Jag har varit medlem på sysidan ett bra tag och har tidigare ansett att det varit "eterns gåva till sy (o)kunniga" . Blev nog lite konstigt där.... Förklaring: "Guds gåva till människorna", som jag försökte översätta..... Nåja.. tillbaka till ämnet.

Så konstigt det blivit här! Stämningen är inte lika mysig som förr och forumet har blivit konstigt. Tycker personligen inte om detta nya upplägg. Tycker det är svårare att hitta nu. Kanske det är mina ögon som inte kan se skillnad lika enkelt nu. Vet inte, men sämre har det blivit, för mej i alla fall.

Satt och kollade runt lite i de forum som intresserar mej och kan konstatera att tonen inte alls är go längre. Flera hotar med att gå ur och avsluta medlemsskap och flera ställen är det nästan rena gräl!

VAD HAR HÄNT??!!

Jag vill gärna tro och hoppas att inte ALLA gamla goa, mysiga människor slutat titta in här, för här finns fortfarande (hoppas jag) en enorm guldgruva av kunskap och snälla människor som vill hjälpa oss som inte är lika duktiga som andra, med handfasta råd och tips om man kör fast.

Vart ska man annars vända sej om man inte kan få hjälp här?!

Snälla, stanna kvar som medlemmar så kan vi väl hoppas att den "gamla" goa stämningen kommer tillbaka?

Till slut till er som bestämmer:
Varför ändra och försämra något som var bra som det var?

Bäst att be om ursäkt i förväg om jag råkat trampa på några ömma tår! Kunde bara inte låta bli att skriva.....

Stilla söndagsfunderingar från en som saknar den gamla sysidan
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 17:58   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Be inte om ursäkt för du har helt rätt. Inget är sig likt längre *suck*
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:02   #3
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Håller med tidigare inlägg men hur kan vi få tillbaka det som var så bra????
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:07   #4
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Ändra reglerna

Jag tycker faktiskt det, för här kan man var skriva, tabort och ändra som vill. Reglerna är inte tydlig nog.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:08   #5
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Tack delfintua och Helen Då är jag inte ensam.....
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:14   #6
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Anna jag hade tänkt att skriva ett liknande inlägg men du hann före

Åtminstone det känns bra för då vet jag att jag inte är ensam om att känna saknad efter den "gamla sysidan".

Tycker att det är anmärkningsvärt att tjejer som varit med länge och varit inne på forumen så gott som dagligen är på väg att ge uppoch avsluta sina medlemsskap. Dessa tjejer som hela tiden varit beredda att hjälpa andra medlemmar med små och stora problem. Dessa tjejer som brinner för sin hobby och vill dela med sig av den. Dessa tjejer som ÄR SYSIDAN. Vad vore sysidan utan dessa??? Vi är många som fått hjälp när det kört ihop sig.

Visst ska det vara ordning i forumen men det behöver inte gå för långt. För det har gått för långt när en tråd är så redigerad av forumvärdarna att man inte riktigt vet vad som skrevs från början. Det har gått för långt när de går in och rättar till stavfel. Vi är väl inte i skolan nu? Det går för långt när var och vartannan tråd är redigerad.
Jag vet att forumvärdarna gömmer sig bakom reglerna.

Det kanske är dags att lätta på reglerna!!! Eller ge forumvärdarna bättre riktlinjer. Det är ju inte precis ett forum där man diskuterar varken porr, droger eller tung brottslighet.

Tonen på sysidan har totalt förändrats på bara någon vecka. Jag tror att många med mig efterlyser den gamla mysiga sysidan.

Jag har hittat många nya vänner här på sysidan och jag hoppas att jag kommer att hitta flera. Tyvärr så är jag inte så säker på att jag vill vara kvar i ett forum som detta blivit.

Hoppas på förändring!
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:17   #7
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Jag håller åxå med. Visst behöver vi nån som kollar upp och rättar till. Men det får ju inte gå hur långt som helst. Stavfel? Ska dyslektiker och ordblinda inte få vara med?
Nää, jag vill ha det som det var förut. Alla medlemmar ska känna sig som medlemmar och inte behöva avsluta pga att man känner sig påhoppad för tex stavfel.
Jag vill åxå ha "gamla" sysidan tillbaka.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:19   #8
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Tack snälla Gullum, du satte bättre ord på min egentliga mening. Precis så menade jag! Tack snälla! Stor kram till dej!!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:22   #9
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Anna du gjorde detsamma för mig!
Vi komplettrade nog varandra. Stor kram tillbaka! Och tack själv!

Är så mycket som man kommer att tänka på att det är svårt att få fram alla ord.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:46   #10
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Den här tråden vill jag också vara med på, tack Anna för att du startade den och jag håller med er alla.

Jag är en av "gamlingarna" i dubbel bemärkelse här på sysidan och hade bestämt mig för att inte vara med och diskutera något på sysidan längre eftersom det blivit en så hård ton.

Jag tycker det är synd att det inte längre är en sida där man känner kamratskapen så fort man bara går in här. Så många vänner jag fått här, så mycket hjälp jag fått och så många tips!


Jag tycker vi sätter tillbaka den härliga andan igen. Jag menar absolut inte att vi ska sitta tysta och snälla i våra kammare och inte säga vad vi tycker. Det vore ju hemskt om alla tyckte likadant då får vi ju inte så många tips och idéer som vi blivit bortskämda med.

Usch vad svårt det var att skriva vad man känner och vill!!
Det jag vill är: snälla stanna kvar alla ni gamlingar och låt inte den nya andan ta över.

Kramiz från mig som envisas med att stanna ett tag till.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:53   #11
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Sysidan är inte "lika go" som den varit, och jag har mina funderingar.
Ska jag avsluta mitt medlemsskap eller inte!
Vi får se när värsta besvikelsen lagt sig!

Aina/Dahlia
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 18:56   #12
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Jag funderar också hur jag ska göra med mitt medlemskap.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:01   #13
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Jag kan inte annat än hålla med om det ni skriver.

Vet inte om det är just nu när de nya forumvärdarna kommit till som det blivit såhär även om det kanske eskalerat. Det har blivit lite ruffare toner här på sysidan på sistone. Vet inte vad det beror på.

Men ser nu att det är fler med samma åsikt, trodde ett tag att det var jag som var för känslig.

Jag kan ta att andra människor har olik åsikter men det är fler och fler personliga påhopp och vem som har rätt eller fel. För visst är väl forumet till för att inspirera och hjälpa varandra med handarbetsfrågor? Inte läggning, personlighet eller åsikter som ska vara i fokus.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:04   #14
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Bara det säger ju att något är riktigt fel här på sidan: "får se när värsta besvikelsen lagt sej" det kan ju inte vara meningen att sidans medlemmar ska känna sej besvikna och få ett rapp med pekpinnen på fingrarna!
Hoppas att vi hittar tillbaka till den goa stämning som gjorde att jag blev medlem här
Förresten varför ska VI avsluta våra medlemsskap - det är ju inte där problemet finns!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:12   #15
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
Hmmmm... var visst bra att jag skrev det jag kände! Jag vill tacka alla som skriver hit nu och jag hoppas att även berörda parter - ingen nämnd, ingen glömd- läser detta och tar det till sej! Stora goa söndagskramar tiller alla!! Det är er jag gillar!!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons