Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2007-10-09, 16:52   #46
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Muffins-effekten! Bra ord!
Inte är det vackert, nej!

Om man äter för många muffins så får man muffinseffekt?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 16:54   #47
Loka Loka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 21
Ät så många muffins du vill - bara du inte har för tighta brallor!
Loka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 17:35   #48
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
sant! Pösbyxor är bra kanske?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 21:27   #49
askski askski är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 46
Även om det var massor av år sedan det var populärt med överdriven slitning på jeansen vid rumpan och låren, ser jag likt förbannat detta både här och där. Det ÄR inte fint. Inte ens det minsta. Och det värsta är när det ser ut som någon gjort slitningen i MS Paint, där företagen inte ens besvärat sig med att få det se ut som en riktig slitning, utan det vita är som rollerfärg över rumpan och smala streck på låren.

Jeansen skall helst kombineras med irratonella sömmar över bakfickorna, en applikation eller värst av allt: glitter och stenar.

Toppar och tunikor med sned, flikig eller allmänt oregelbunden skärning är inte heller snyggt.

Applikationer överlag är också väldigt fult.

Har man nu även en dunjacka på sig så är man i mål.

Och som zakko sa: päls.
askski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 21:49   #50
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Ja, de där bambijeansen som var vita i baken var hemska. Noterade även att det fanns vita jeans som var bruna på "slitningarna". Suttit i bajs?
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 22:02   #51
askski askski är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2007
Inlägg: 46
Haha.. jag förstår verkligen inte grejen alls.
askski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 22:17   #52
nathalye nathalye är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 55
Jag gillade dom jeansen som var poppis för sissådär fem år sedan. Dom som var "randiga" från ungefär knäna och neråt. Tycker dock inte om slitna jeans, varesig dom är det av lång användning eller för att dom "ska vara så". Stuprör är också fult. Annars tycker jag om jeans med låg midja och bootcut, förutsatt att det inte ger muffinseffekt på bäraren förståss.

Det var populärt med en typ av stövlar förra året, tror att dom är det fortfarande, som vissa kallade för "farmorsövlar". Dom som ser ut att komma från ett tidigare århundrade. Jag saknar kläder som passar dom. Långa vida kjolar och korsetter. Mer viktorianskt i dagens mode vill jag se. ^.^
nathalye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 18:06   #53
zith zith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 35
oh var skall man börja..
alla typer av tights tycker jag är hiskligt fult, ofta är det ju så att man får en liten "skarv" nere vid benet precis innan sockorna börjar :S

sen så verkar det som att midjan på bycor har börjat komma upp till, ja midjan igen. det tycker jag båda är obekvämt och hemskt fult.. man får en väldigt konstig kroppsform då.. så jag har mina byxor kvar nere vid höfterna ett tag till =)

annars så kan jag hålla med om att dom där spetsiga skorna (kamoflreade vapen?) inte var ngn höjdare precis, likaså axelvaddar.. visste inte ens att dom var "inne" igen.

edit:
glömde lägga till topparna med skärning under bysten..(empireskärning?) det får ALLA att se ut som om dom är gravida. perfekt plagg dock för dom som är det.

Senast redigerad av zith den 2008-01-06 klockan 18:09.
zith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 18:30   #54
telestar telestar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 38
Citat:
ichigo skrev:
(...)Tydligen är det mode med långa badbyxor och tydligen har de ingen "nät" (extrabyxor) inuti som håller saker o ting på plats. Så därav kalsonger. Men jag tycker att det också är en modegrej för killar vill visa märket också.. björn borg o så..
(...)
Hehe, konstigt att det inte är nån ekonomiskt lagd typ som har börjat producera badbyxor med inbyggda kalsonger med märke och allt som ser ut som riktiga kallingar men är av baddräktstyg...? är de lite sega i industrin eller får vi se dom nästa sommar tror ni?
telestar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 21:38   #55
nova1 nova1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 28
Känner mig lite som en tant i denna diskussion,men ingen har nämt dessa Förb.....kepsar o stickade mössor som folk har på sig INNOMHUS!! De har de på huvudet tom på restaurang.Fattar bara inte varför?
Sen det där med muffins effekten håller jag med om.
Anette
nova1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 22:00   #56
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag antar att jag sett för många killar med keps i min ungdom att jag inte bryr mig så mycket om sådant (men om de är äldre än barn så kan man börja undra när de skall växa upp och lära sig att ta av kepsen inne.) men stickad mössa inomhus är att gå för långt. Kanske om man fryser jättemycket, men inomhustemperaturen i de flesta svenska hus brukar vara på normal nivå....
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 22:23   #57
Sunnie Sunnie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 27
Min favorit är tunika. Passar alla storlekar.
Kommer ni ihåg när alla skulle visa magen, skönt att den tiden är förbi.
Sunnie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 23:15   #58
Mirja Mirja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
Jag tror att visa magen-modet dyker upp när som helst. Har sett det i nån modetidning och så har Gwen Stefani bar mage i nån video. Till våren lär vi få se det vare sig vi vill eller inte.
Mirja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 23:19   #59
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja det kommer säkert tillbaka... För vissa försvinner det aldrig. Bar mage alltså.

Men jag har läst i nån tidning att bar mage-modet dissas nu.

Men precis som med allt annat, det finns de som inte bryr sig och fortsätter med bar mage, och de som inte bryr sig om modeväxlingar och inte kör med bar mage.

Jag tycker inte om bar mage, känner mig så kall om magen. Och nu ser magen inte heller så fint ut....

Värsta är ju muffins-effekt med bar mage...
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 11:34   #60
eminor eminor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 25
Wink

Hihi, "Bambijeans" var ett bra uttryck! Fuula är de. De verkar ju vara på väg ut som tur är.

Fast de fulaste jeansen tycker jag är de som har bakfickor som sitter så långt ned att de ser ut att FÖRSVINNA in under baken!

Det är ochså synd med muffinseffekten. För lågt skurna midjor gör ju att ALLA ser överviktiga ut.

Och stuprörsmodellen, på mig och många andra är de en ren katastrof.

Det mest slående med modet nu (Paris Hilton-stilen liksom) tycker jag är att det inte ger nån fin form på människorna!
Hackig och tvärt avbruten siluett blir det med pumps, stuprörsjeans och så en pösig jacka till det. Och en lite bling-väska med mycket guld o spännen.

Skoj tråd det här där man verkligen får beklaga sig..
eminor är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons