Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-12-20, 22:44   #1
gisela.p gisela.p är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 100
Ny overlock, märke, enkel eller avancerad?

Har en Hobbylock 786 som är urgammal. Är nu jätte sugen på att köpa en ny overlock men kan inte bestämma mig för vilken. Har alltid gillat märket Pfaff och tyvärr inte Husqvaran. Ser att de flesta anser att Babylocken är den bästa maskinen. Min försäljare rekommenderar en Bernina. Hjälp mig kom gärna med fler argument om vilken maskin jag ska köpa och om den ska vara avancerad eller enkel.
gisela.p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 06:21   #2
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag köpte en Pfaff häromåret, tror det är 4862, det är i alla fall automatisk trådspänning på den och det är tacksamt. Det är inte så bökigt att trä den och den var billigare än den här som blåser in tråden. Det beror väl på hur mycket man använder den och hur mycket pengar man vill betala. Jämför för- och nackdelar och helst provsy.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 09:56   #3
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Babylocken är toppen. Här en själv, blir bara mer och mer förtjust i den varje gång jag syr. Svindyr men värd varenda krona. Det är inte bara luftträdning som skiljer den syr också fantastiskt.

En som är billig och bra är Brother. Jag hade en 3034D innan. Lätt att trä och snäll. Bara den var rätt trädd så funkade den. Köper du en från England så kostar den runt 2700 kr med frakt + en massa tråd, saxar m.m. Jättebra dvd medföljer. (Var nybörjare tittade på filmer och hade trätt maskiner och var igång och sydde inom en halvtimme).

Men jag rekommenderar dig att gå runt och provsy och provträ olika maskiner. Ta god tid på dig. Se till att du hittar den som har rätt personkemi och passar just dig.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 21:36   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Utan att komma med närmare tips så kan jag säga att pfaff och husqvarna är i princip samma sak nu för tiden för HQ har köpt upp pfaff.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 21:49   #5
gisela.p gisela.p är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 100
Spännande att HQ köpt upp Pfaff, hade jag ingen aning om. låter som om jag måste kolla upp Babylocken, har bara kollat Bernina än så länge den går så tyst och fint jämfört med min gamla.
Vad tycker ni om Bernina jämfört med Babylock?
gisela.p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 22:36   #6
carlm carlm är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2011
Inlägg: 472
Ja, Singer, Husqvarna Viking och Pfaff ingår i koncernen SVP Worldwide som ägs av amerikanska Kohlberg.
carlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 20:41   #7
gisela.p gisela.p är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 100
Beställt en Babylock Imagine 2 . Bestämde mig för Babylock efter så många positiva kommentarer på Sysidan.
gisela.p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 20:56   #8
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Grattis! Jag tror att du gjort ett bra val. Troligt vis har du skaffat en kompis för många år och många jättetrevliga stunder tillsammans.
Jag själv blir vara mer och mer förälskad i min babylock för varje gång jag syr. Jag undrar bara var det ska sluta.

Det finns mycket få baby lockar på beg marknaden och det säger ju ganska mycket, det är ingen maskin som man blir ovälsignad på och byter bort.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-28, 21:50   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jo jag har sett ett par beg babylock men de var jättegamla, från 70-talet eller så.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons