Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-27, 19:37   #1
jimutt jimutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 78
Lätt att tjäna pengar?

Hej hej,

Undrar om det är någon egenföretagare här som vet hur lätt det är att sälja t-shirts och övriga produkter med maskinbrodyr på?
Har nämligen i liten skala tänkt börja sälja diverse produkter men jag vill först veta om det alls är lönt och om någon kommer att vilja köpa mina produkter? Jag kommer självklart att erbjuda personer att ge önskemål på vilket motiv o.s.v dom vill ha o.s.v.
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-27, 21:28   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Mycket beror nog på vilken målgrupp du har. Vilken typ av plagg, typ av motiv.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 07:23   #3
alvin001 alvin001 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 31
God morgonn
En liten historiaia ang. försäljning. En stort företag som säljer skor skickar ner 2 säljare till Afrika för att undersöka marknaden där nere. Efter en dag ringer den först hem och säger , jag kommer hem imorgon för det finns inget behov av skor hos befolkningen .Samma dag ringer den andra säljaren hem och säger, skicka ner en långtradare
med skor för här är behovet av skor stort p.g.a. att befolkningen har ej lärt sig använda skor ännu.

Trevlig dagg
Anita
alvin001 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 07:37   #4
jimutt jimutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 78
mm, okej. Hade i alla fall INTE tänkt försörja mig på att sälja kläder med maskinbrodyr. Eftersom jag fortfarande studerar så tänkte jag snarare bara försöka få någon extra inkomst och kanske få tillbaka lite pengar man lagt ned på brodyrprogram.
Man skulle ju kunna testa, och går det åt skogen så finns det inte så mycket att göra åt det iaf. Då vet man då.
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 07:52   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tror dock att du tjänar mest på att göra egna motiv och brodera upp än flera stycken av än att ta personliga beställningar och brodera en gång. Det som tar mest tid är ju att skapa broderiet och då är det ju mer lönsamt att försöka sälja ett motiv flera gånger. Bara nåt att tänka på....
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 07:55   #6
jimutt jimutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 78
Citat:
Alvan skrev: Visa inlägg
Tror dock att du tjänar mest på att göra egna motiv och brodera upp än flera stycken av än att ta personliga beställningar och brodera en gång. Det som tar mest tid är ju att skapa broderiet och då är det ju mer lönsamt att försöka sälja ett motiv flera gånger. Bara nåt att tänka på....
Det stämmer nog ganska bra. Men då måste man ju komma lyckas komma på vilka broderier som kommer att sälja och vilka som inte säljer. Men det lär man ju märka.
Har för övrigt hittat en grossist som säljer jättebilliga t-shirts(20-50kr/st). Ska ta och beställa hem några sådana tror jag och känna hur bra kvalitet det är. För om man får tag på t-shirts billigt behöver det ju inte bli så dyrt i slutändan.
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 07:59   #7
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
det jag har upplevt som svårt är att hitta kunder, inte så lätt att få ut sina grejor

jag rekommenderar dig att börja sälja till släkt & vänner sedan sprider det sig sakta men säkert

lycka till
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 08:01   #8
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Går du i skolan så kan du ju vara levande reklampelare. Brodera nån snygg t-shirt och texta på att kompisarna kan beställa sin egen av dig.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-28, 08:16   #9
jimutt jimutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 78
Jo, det är det jag tänker börja med. Är även medlem i en klubb där jag redan har fått bekräftat att dom vill ha "Workshirts" med våran logo på baksidan.Så man får väl börja med det.
Sen så har jag grundliga kunskaper inom webbdesign så då får man väl slänga upp en hemsida också.
jimutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons