Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-04, 16:22   #16
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hejsan!
På min Janome MC 9000 som jag köpte för över fem år sedan... var det hela fem års garanti. Det kändes som en evighet, men nu är vi där. Maskinen fungerar fortfarande bra, så jag har inte behövt utyttja garantin. Den har dock inte varit inne på service ännu... så det börjar väl bli hög tid för det... men törs man lämna in den? Efter vad jag läst i detta forum verkar det ju väldigt riskabelt
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 10:18   #17
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hej Eva
Ge dig inte! Stå på dig. Du är alldeles för vänlig då du nämner att det är en handlare i norrort, låt oss alla få reda på namnet på butiken så att vi slipper gå dit och handla! Oseriösa handlare ska bojkottas! Det är inte du som ska dit och sy för att visa vad "du gör för fel", det är handlaren som ska visa DIG att maskinen funkar efter deras s.k. lagning.
Lycka till och mopsa upp dig!!
Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 11:18   #18
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ja det vore bra om du kunde berätta vem det är, jag bor i Norrort och vill verkligen inte handla hos den där skojaren
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 12:15   #19
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
Citat:
Alvan skrev:
Ja det vore bra om du kunde berätta vem det är, jag bor i Norrort och vill verkligen inte handla hos den där skojaren
Hej bor också i Norrort, så det skulle vara intressant att veta vilken butik det är.

Tänkte bara varna lite eftersom det är olagligt att "hänga ut" folk på forum, åtminstone har det varit det på andra forum jag varit med i. Det har blivit ett j-a liv om sådana uppgifter som kommit ut. Då har de ex gällt olämpliga hunduppfödare, etc.

Som sagt var försiktig... Men det skulle vara kul att veta..

Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 13:11   #20
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Bra påpekande Helene!
Men ni som bor så ni kan riskera att råka ut för denna person bör få veta det. Kanske ni kan ta kontakt mail-vägen?
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 15:33   #21
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Hmmmm,
Vi har ju en recensionsdel här på sysidan, där vi bl.a, kan ge omdömen om försäljare, då skulle det alltså vara olagligt att ge dåliga recensioner????
I det forumet vore det ju alldeles förträffligt att ta upp detta.
Kom på en annan sak, om du beslutar dig för att köpa en ny maskin hoppas jag att du väljer annan handlare! Kan rekommendera en Huskvarnahandlare i Uppsala.......(om man får nämna såna som är bra?!)

Barbro
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 16:38   #22
minus minus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 7
Jösses vilken trist grej. Jag lider verkligen med dig! Jag hoppas du får hjälp med din symaskin så du kan börja sy igen. Jag bor me i norrot å letar symaskin så jag hoppas att jag inte träffar på denna knäppa nisse till mäniska. Jag håller alla tumarna att du får nån sorts kompensation eller så.
Kram på dig!
Mvh Annso
minus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 18:29   #23
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
På regelsidan står följande:

"Språk, personangrepp, uppvigling
Använd ett rimligt språk. Angrepp på person, etnisk tillhörighet och religion är naturligtvis inte tillåtet. Man får m.a.o säga att åsikter är dumma eller fel, men inte att personerna är det. Att uppmana andra till brott (tex piratkopiering eller skattebrott) är inte heller tillåtet."

Detta borde då innebära att man får kritisera och även namnge en butik. Det är ju ingen person man hänger ut.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 20:35   #24
Fleeca Fleeca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 120
Citat:
barkle skrev:
Hmmmm,
Vi har ju en recensionsdel här på sysidan, där vi bl.a, kan ge omdömen om försäljare, då skulle det alltså vara olagligt att ge dåliga recensioner????
Det kan man säkert, men inte "hänga ut" en enskild försäljare.
Som sagt, jag vet inte exakt hur det är med att skriva något negativt om en butik. Allt jag ville var bara att varna eftersom jag vet hur tjafsigt det kan bli på forum...

Den som är moderator på detta forum borde ju kunna svara på detta, eftersom det är hon/han som tar bort olämpliga inlägg!

Mvh Helene
Fleeca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 21:37   #25
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Vad som känns viktigt, oavsett vilken handel det rör sig om, är att kunden och säljaren är överens. Det viktigaste är information: Att säljaren kanske hade sagt att rep under en viss summa utförs utan kontakt osv.

Hade en väninna som skulle ha mobil till tonåringen för några år sedan. Hon sa till säljaren att hon inte visste något om abonnemanget i fråga och fick trots det väldigt bristfällig information. Det blev tråkigheter med abonnemanget senare, av ekonomisk karaktär förstås.

Hoppas det löser sig med din maskin! Tycker ju att den ska fungera när den nu är repad

Hälsningar Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 21:54   #26
gunnelssv
Guest
 
Inlägg: n/a
nyservad maskin som ändå inte fungerar

Hej. Svaeade på detta forum, får sen alla svar till mig, det är inte jag som frågar. Mvh Gunnel
  Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 22:10   #27
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej Gunnel!
Så fort man har gjort minsta inlägg i ett forum, så får man mail om nya inlägg så länge man fortsätter att öppna detta forum. Slutar man däremot att öppna och läsa svaren, så kommer det inga fler meddelanden på mailen.

mvh/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 09:32   #28
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Du har väl satt en bevakning på forumet. Om du går in och tar bort den så slipper du problemet.

Senast redigerad av Alvan den 2004-12-06 klockan 09:35.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 13:29   #29
Oddny Oddny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 94
nyservad maskin som ändå inte fungerar-besviken

Vad jag blir lessen. Man får bara inte göra så, och jag tror nog att jag kan säga att det är nog inte vanligt. Dom flesta vill ju ha nöjda kunder. Jag kan prata för egen del. Min sambo säljer och lagar symaskiner och trots att vi bor i Värmland, så har vi kunder från Göteborg till Stockholm och även i Norge. Kunder med så långt avstånd kan man ju bara ha om man ger bra service. Synd bara att det är så långt, annars vore du välkommen till oss med din symaskin.
Önskar dig lycka till.
Oddny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-06, 14:14   #30
Jorild Jorild är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 196
Citat:
Alvan skrev:
Du har väl satt en bevakning på forumet. Om du går in och tar bort den så slipper du problemet.
Hur tar man bort en bevakning?

/Jorild
Jorild är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons