Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-11-27, 21:53   #1
bjorn bjorn är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 1
Superenkel maskin

Hej!

Ni på forumet verkar ju kunna det här med symaskiner. Jag är en kille som behöver sy lite ibland, finns det nån superenkel maskin för mig?

Idealet vore en modern sak av nån som tänkt om, och gjort nånting som kan sy utan alla finurliga spolar och att leda trådar hit och dit. Och med modern menar jag inte digital (jag är programmerare till yrket men så kul är det inte :-) Man drar öronen åt sig när dom erbjuder kurser, då är det alldeles för komplicerat.

Gissningsvis har världen inte kommit så långt ännu, i så fall undrar jag om det är nån skillnad på instegsmodellerna för ca 2000:- som säljs idag och det man kan få begagnat för 100:-?

Tacksam för svar
bjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-11-28, 10:26   #2
Melladh Melladh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 110
lite finurlighet med spolar hit och dit behöver man ju - den övre delen leder tråd fram och tillbaka för att se till att den inte slakar och trasslar till sig eller hoppar av armen som sträcker den.
Om du inte behöver göra särskilt mycket spelar det nog inte så stor roll vilken sorts maskin du köper, men du får ju kolla så den inte verkar vara färdig att ramla ihop, eller är så svag att den bara kan gå i stillastående eller extrem-snabb hastighet. De enda "måsten" som finns på en symaskin är ju raksöm och sicksack, och gärna att den är tung nog så den inte skakar av bordet om man kör snabbt med den.