Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-03-15, 13:28   #1
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
Sewing with Sergers: Complete Handbook for Overlock Sewing

är det ngn som har eller har läst boken "Sewing with Sergers: Complete Handbook for Overlock Sewing"? Jag funderar att köpa den från amazon.co.uk, men vill ha lite synpunkter på den först.

funderar även över "Creative Serging: Complete Handbook for Decorative Overlock Sewing: Bk.2", så om ngn vet ngt om den med så blir jag glad för all info.

//Vinter
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-15, 14:27   #2
Salome Salome är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 20
Titta inuti böckerna

Hej!

Om du söker på "serger" amazon.com, så kan man ofta titta på några sidor i boken, har du sett det? Jag funderar också på att beställa, och har då tittat igenom index och lite till, för att se vad jag behöver. Sedan brukar jag söka priser på bokpris.com, för att hitta billigaste försäljningsställe.

Lycka till!
Marie
Salome är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 07:15   #3
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Jag har köpt Sewing with sergers... samt en bok The ultimate serger answer guide

Sewing with sergers, vad kan jag säga om den? Jag har inte gjort så komplicerade grejer än med min overlock, men den är ju full med tips, den är kort och koncis och absolut prisvärd (runt 90 kr). JAg köpte dem på adlibris, men kollade recensionerna på amazon först. Jag tror jag betalade 200 kr för dem båda.

Den andra boken köpte jag "utifall att" nånting jätteknepigt händer med overlocken. Det är en problemlösarguide, men jag har inte haft några problem än. Den verkar bra med tydliga bilder och instruktioner. Bra att ha tror jag den dagen overlocken inte längre vill samma sak som mig
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-16, 08:20   #4
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
ok, då kan den vara värd pengarna. den fanns inte på adlibris längre, upplagan var slut och de visste inte när den skulle komma in igen. den blir ju en aning dyrare på amazon, men det finns inga alternativ just nu.

//Vinter
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-03-18, 09:54   #5
Vinter Vinter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 115
nu har jag beställt boken, beställde även "Serger Secrets: High-Fashion Techniques for Creating Great-Looking Clothes" eftersom den fått bra kritik på amazon.co.uk. det verkar som om "Sewing with Sergers: Complete Handbook for Overlock Sewing" har slutat tryckas, för den fanns bara kvar som begagnad, men jag fick tag i en tillslut. blev lite dyrare än jag väntat mig, dock.

kommer med en recension när jag fått böckerna

//Vinter
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons