Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-04-11, 10:36   #1
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
hur viktig är supporten när man köper overlock?

Ringer runt till olika handlare eftersom jag är i färd med att köpa en overlock för att höra om deras priser.

Priset är givetvis viktigt men hur viktigt är supporten, det vill säga hur ofta har ni som köpt en overlock behövt gå till butiken för att fråga och få hjälp?
Klarar man sig bra med bara manualen?

Nu handlar det om gradskillnader, de verkar trevliga på många ställen så då antar jag att jag får gå mest på den som kan ge bra pris?

Vad tycker ni?

Tips mottages tacksamt!
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 10:43   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
En del av oss bor ju så att vi inte har något val. Inget support geografiskt nära. Då måste man kalra sig ändå. För egen del har det gått bra, men jag anar att jag inte utnyttjar min maskin på bästa sätt! Ska nog köpa Tove Fevangs bok som har lovordats här tidigare!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 10:59   #3
Stimon Stimon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 191
jag har inte haft några problem med mina maskiner men har många gånger besökt butiken och frågat om tips osv.

dessutom var manualen till en maskin dålig, tog inte upp alla sömmar. då var det så enkelt att kunna gå dit och fråga.
Stimon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 11:28   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
De flesta som jobbar i symaskins affärer är ju tillräckligt duktiga för att kunna ge support den första tiden vad gäller sömnad och så. Det som kan göra att man väljer någon som verkar lite mer insatt är väl om man får problem med maskinen för då kanske man kan få svar snabbare efterom de inte behöver tillkalla en expert på en gång.

Jag skulle nog låta priset råda, du har ju alltid oss som du kan fråga
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 11:52   #5
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Vet nån var man kan köpa Tove Fevangs bok? Jag har letat och letat, men förhoppningsvis letat på fel ställen.

Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 12:08   #6
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Nu har jag beställt min coverlock! Han hade ingen inne så det tar ett par dagar innan jag kan hämta den!

En Pfaff 4862 blev det!
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 13:35   #7
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
MiaG!

Jag fick till svar från Janome, att boken ska kunna köpas hos deras återförsäljare! Har de inte den hemma kan de ta hem den.
Jag har inte hittat den i nån internet-bokhandel.

/Annika
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 14:11   #8
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Grattis ett bra val! Får man fråga var du köpte den och till vilket pris? Nyfis om man gjort bort sig eller inte.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 17:28   #9
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Jag köpte den på Stockholms sycenter och ska få den för 9000:- (på villkoret att jag rekommenderar honom till andra, så om han är bra får jag väl göra det )

Eftersom jag är student så spelar den där rabatten/skillnaden ganska stor roll, annars kanske jag gått mer på hur den jag pratade med verkade.

Förresten, är det liksom ett "standard-kit" på det man ska få med (jag tänkte på skräpuppsamlare, pincett och vad mer det nu stod på recensionssidan) eller är det något man förhandlar sig till? För jag har som sagt bara beställt maskinen och fått priset, något annat har vi inte pratat om...
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 17:39   #10
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Å, då är det samma kille (och hans fru) som jag handla min Janome 300E från, väldigt trevliga tycker jag. Han sa samma sak till mig så hälsa från mig.

Vad gäller skräplåda, pincett m. m. så finns det med när du köper. Det man kan köpa extra är pressarfötter men det är ju något man kan vänta med. Sen så får du som sagt inte glömma tråd.

Välkommen i Pfaff 4862 klubben!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 18:36   #11
linaloviza linaloviza är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 145
Åh vad skönt att få någon slags "referens" att jag gjort ett bra val av affär! Ska absolut hälsa!

Jag blir så himla glad att det här forumet finns, särskilt när jag inte har vänner som är syintresserade.

Tack Alvan för dina inlägg, jag uppskattar dom verkligen!
När jag får hem min nya kompis är det säkert ett och annat jag kommer vilja fråga om.
linaloviza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 18:51   #12
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Bara kul att få hjälpa till lite

Gå nu hem och provkör lite och samla på dig lite frågor, vi finns här när du behöver det.

Själv sitter jag just nu och slåss med Embird, broderiprogrammet jag köpt till min nya maskin. Jag får inte till det riktigt men jag ska prova lite till innan jag slänger datorn i väggen. Jag börjar nog med lite väl avancerade saker...
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 19:38   #13
goldwing goldwing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 106
Tove Fevang

Söker du Tove Fevangs bok "Applikationer" eller har hon skrivit någon mer bok?

Barbro
goldwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-11, 20:30   #14
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
Jag söker den om overlock. Synd att den inte finns på nån Internetbokhandel, det är så enkelt att handla så. Jag är så gott som aldrig inne i stan, så jag får väl vänta och se om den kommer att säljas mer "öppet"

Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons