Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2005-04-07, 09:25   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
städar garderoben och...

Hjälp, varje år samma sak! Kläder jag inte längre använder men kan inte förmå mig att slänga för jag gillar tyget och så tror jag att det kan bli en fin klänning åt dottern av mina linnebyxor osv!!! Jag blir galen för om jag bara ser tillbaka till förra årets ränsning så har jag inte tagit vara på mkt av det jag sparade då! Men å andra sidan kan jag sakna ihjäl mig efter plagg jag en gång slängt!
haha!
Vilket dilemma!
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 09:41   #2
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jag vet det är verkligen jobbigt! Ett riktigt i-landsproblem... Men vet du vad jag brukar göra, jag lägger alla potentiella "släng" kläder i en låda, skriver datum. Har jag inte saknat dem på ett halvår så kan jag slänga dem. Det funkar för det mesta
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-07, 11:21   #3
MiaL MiaL är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 410
...inte sakna dom på ett halvår??? Jag har kvar en kartong sen 1989 som fortfarande inte blivit slängd, bara för att det kan ju hända att...

/Mia
MiaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-08, 12:19   #4
Charmeuse Charmeuse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 16
Hehe.. känner igen det där. Har massor av kläder jag aldrig använder, men för min del handlar det mest om att jag tror att jag kan använda dom nån gång. En del vill jag sy om till något annat...

Men nu när jag städar gaderobentar jag i med hårdhandskarna. Jag tvättar alla kläder och sorterar ut dom jag inte använder till klädinsamlingen :-)

Sen har jag iofs flera påsar stuvbitar som jag inte förmår att slänga. jag planerar att göra alla möjliga saker av dom... men när ska det bli av? Vad tror ni om att sy en sommarklänning av ett par gamla ljuslila gardiner?
Charmeuse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-04-10, 23:03   #5
FiaFreak FiaFreak är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 28
Lightbulb

Tjo!
Jag har regelbundet städning i garderoben, dels föratt det inte finns så mkt plats, och dels föratt jag är mitt i en "livsstilsförändring" så jag krymper ur mina kläder!
Mitt tips är att spara det som är finast och lägga ut det på Traderas internetauktioner. Då blir man av med plaggen, tjänar dessutom en liten peng, osså blir folk himla glada!
En stor fördel är dock att ha digitalkamera, det ger större chans att få plaggen sålda.
Förresten så är det ju inte bara kläder som går att sälja där, det går att bli av med det mesta!

Kram,Fian.
FiaFreak är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons