Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-02-12, 20:21   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 218
Urvuxna barnkläder

Hej, vad gör man med barnens urvuxna kläder? Allts jag menar ska jag spara dom OM OM OM det blir små syskon? Eller ska jag genast skänka dem och bereda plats i förråden?
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-12, 20:42   #2
Annika74 Annika74 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 271
Hej!

Just nu har jag världens projekt på gång... Är mamma till två barn, ett och tre år gamla, och är helt säker på att vi inte ska ha fler. Nästan. Men jag kan bara inte förvara alla kläder längre, det finns bara inte plats här hemma. Tre sopsäckar har jag fyllt, och nu ska jag plocka ihop i olika paket och sälja dem på Blocket.se. Då har jag ändå gett bort jättemycket till kompisar... Men jag tänker som så, att just nu vet jag ingen som är gravid och som behöver mina barnkläder, och de blir bara äldre och äldre och mer omoderna för var dag som går. Dessutom vet man ju inte vilket kön en eventuellt ny bebis har, och om den föds så att den kan ha de gamla. Jag menar, det är ju inte så kul att ta på kläder från en vintersäsong om bebisen kommer på sommaren och tvärtom.
Skulle det sen dessutom inte bli några fler barn, då står man där med barnkläder som är tio år gamla, och som ingen vill ta i ens med tång.

För mycket prylar bara tynger ner en, så jag ska försöka göra mig av med allt jag inte längre vill ha, inklusive böcker, kläder och allt som ruvar oanvänt i köksskåpen!

Lycka till med ditt beslut!
Annika74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-12, 22:17   #3
ask ask är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 524
jag skulle säga; spara dom som gör dig glad och gör dig av med resten.
ask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-02-13, 11:35   #4
Nierie Nierie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 2
Lapptäcke

Du kan ju alltid spara dom och sy ett lapptäcke av dom, det kan bli väldigt sött, det kan du ge till dom eventuella barnbarnen sen i framtiden ;D.
Nierie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons