Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-12-21, 13:29   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Pulvertroll i gottaffär

jag måste bara få brätta om en helt fantastiskt kul julklapp.
min hund o min häst är enna rackare på att skämma bort matte tom 3 dagar innan jul!!
med hjälp av husse så fick jag nämligen åka o frossa i en nedlags symaskins affärs restlager helt bara för mej själv. åhh vilken lycka..
Jag formligen badade i underbara trådar, tillbhör hit o tillbehör dit, mina båda håriga barn o husse lät mej plocka 2 väskor fulla av gottigott. pressarfötter, bullermattor, massor av trååd i alla former.
wow som en godisaffär för ett brodyrgalet Pulvertroll.. jag kan väl erkänna att service teknikern såg lite undrande ut att jag broderat 70 timmar på en månad med mitt monster, hihi o då går det åt massor av tråd vill jag lova..
nu har jag fått Tomtefar här i huset att lova att bygga på trådställningen här..

Man känner sig väldigt älskad när nån halar fram stora plånboken o man får välja allt de stora fingrarna får fatt i o alla vet väl att troll älskar allt som glimmar..
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 14:57   #2
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Ååååå vad härligt! Blir allt lite avis. Berätta mer om bullermattorna. Låter som en bra grej. Och var hittade du restlagret? Är det öppet för alla?
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 16:39   #3
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
bullermattan är en sådan där filtgrå matta det står Janome på, jösses vilken skillnad det blev. superbra!!

jag blev privat inbjuden , men jag har gett förslag om att de ska lägga ut till salu här på sysidan så håll ögonen på annons sidan, JÄTTEFINA saker!! köpte tråd, pressarfötter, belysning, nålar mm
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 18:10   #4
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Ett lågprisalternativ är Ikea billiga dörrmattor för ett par kronor. Dom fungerar också bra som ljuddämpar och glidskydd.
Jag har två under min symaskin. Dom är så billiga att när att man köpa nya om man inte vill dammsuga dom. Dessutom är dom lätta att klippa till, till rätt storlek. Dom är dåliga som dörrmattor med bra att ha under maskiner och och dylikt.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 18:26   #5
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
jag måste nog säga att jag tycker det är milsvidd skillnad. jag har nog provat det mesta som bullerdämpning, då jag är lite ljudkänslig pga min skada. jag har tom använt pumpdämpningsplattor. men denna matta som är special designad för brodyrmaskiner var överlägsen allt jag provat.

Är man inte så ljudkänslig som mej så går nog det mesta, men jag älskar att lyssna på musik o idag kunde jag tom lyssna på b json linds platta o brodera samtidigt det kändes ljuvligt. ibland vill man bara lyssna på något soft fast man broderar, blev ledsen att höra att han avlidit så ville lyssna på hans mästerverk. o ville ändå brodera lite o dröm om lyckan att kunna göra båda
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 22:31   #6
anirch anirch är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 109
Wow vilken härlig julklapp :-D <3
anirch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 14:41   #7
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Vad heter bullermattan på engelska? Låter som om den vore oumbärlig för framförallt min BabyLock som väsnas och hoppar runt.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 15:25   #8
Majw Majw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 144
Jag blev också intresserad av bullermattan och letade runt på nätet och hittade den här till sist:
http://www.ebay.com/itm/Janome-Sewin...-/160817164786

Väldigt långt och krångligt namn!
Tyvärr har jag inte hittat någon som levererar till Sverige, kanske någon annan kan hitta det.
Majw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 18:40   #9
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Tack Maj! Ja den var onekligen svår att hitta. Har inte heller hittat någon som levererar till Sverige. Ska leta vidare sen
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 18:52   #10
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Kolla i Sverige. Jag tror janome säljare har dom. Jag tror att att Stockholms sycenter har dom annars tror jag dom kan fixa en till dig.
Jag fick tag en på SOS sycenter, men dom finns inte mer men all servis och garnati hänvisar dom dit, och en av personalen på SOS jobbar nu på Stochholms sycenter.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 19:00   #11
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
såklart att Stockholms Sycenter har mattora. den affären vänder jag mej alltid till. har de inte hemma så fixar dom!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-22, 19:01   #12
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Hmm ja det kanske är lättast att leta närmast
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons