Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-08-19, 21:04   #1
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
3d blomma

Hej igen nu behöver jag lite hjälp igen Hur gör man sånna blommor jag vet att Gunilla her en sån blomma bland sina album när jag köpte min maskin va det ett sånt broderi med men hur klipper man så att det blir så?
jag är nybörjare hoppas ni har tålamod med mej!
kram suss
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-19, 22:44   #2
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej Skumnorpan
När du broderat färdigt blomman ska du klippa av undertråden på baksidan av de långa stygnen och sedan försiktigt dra upp övertråden ur tyget. Du ska inte klippa i övertråden som går ner på baksidan.. Svårt att förklara... De långa stygnen ska alltså bara lösgöras från undertråden på baksidan.
Det är viktigt att man låter bli att pressa/styka broderiet innan detta görs. Pressar man så blir stygnen "kantiga" och det blir inte så fint. Man ska inte heller klippa undertråden i blommans mitt, för de stygnen ska hålla kvar andra änden av "kronbladen"...
Har du broderat ut en sådan blomma ännu?
Hälsningar/Gunilla
Bifogade bilder
 
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-20, 06:18   #3
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
3d

Nej än har jag inte gjort det har inte vågat mej på det än men nu har jag ju bild å allt så nu skall jag försöka i helgen nu har jag fått skener till miná händer sjukgymnasten trodde att det va en nerv som sitter i klämm men jag kom inte ihåg va det hette kommer bara i håg syndrom kram
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-20, 16:09   #4
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Aj, då! Hoppas du blir bra i händerna snart.

Här kommer en HUS-fil ifall det är någon mer som vill testa att brodera en sådan här 3d-blomma. Ändring av storlek rekommenderas ej (då kan vissa stygn hoppa iväg och hamna utanför den fasthållande "kärnan".
Blomman inleds med grönt, sedan kan man välja 2 olika färger eller fortsätta med samma (till kronbladen, det blir alltså två lager på varandra). Det hela avslutas med gult i mitten. Sedan är det bara att klippa undertråden för "kronbladen" och dra upp stygnen till framsidan. Hoppas det fungerar för alla... klaga hos mig annars
/Gunilla
Bifogade filer
Filtyp: zip 3d_blomma.zip (6.0 KB, 123 visningar)

Senast redigerad av gunnsan den 2004-08-20 klockan 16:20.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons