Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-28, 15:37   #1
Aimony Aimony är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 19
Mjuk plast?

Hej!
Jag undrar om någon vet vart man kan få tag på mjuk plast, alltså plast som går att använda i kläder? Gärna genomskinligt och i lite olia färger. På internet eller i falkenberg-varbergsområdet. Tack å förhand.
Aimony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 16:00   #2
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Vad eller var ska du ha plasten till?

Det är lättare att hjälpa någon när man förstår vad du menar....eller är det jag som inte fattar?
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 16:14   #3
Aimony Aimony är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 19
Mjuk plast som går att sy i för att ha till kläder (eller andra saker), det skrev jag ju ^^
typ som det i dom här kjolarna; http://images.tradera.com/947/58151947_2.jpg
Aimony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 16:14   #4
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Jag har läst att panduro hade förr, men har ingen aning om dom har det fortfarande. Vaxduk kanske är för hårt antar jag?
Kanske att du kan få tag på e-bay, där verkar ju allt kunna fås tag på.

wowa - frågar hon efter plast som hon kan sy kläder av menar hon förmodligen just plast som hon kan sy kläder av Alltså plast istället för vävt/stickat tyg.
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 16:27   #5
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Panduro hade rosa och grönt i skarpa färger när jag var där i fredags. Detta visserligen i lund men deras sortiment är väl lika i alla butiker gissar jag.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 16:54   #6
120404 120404 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
Att ha i kläder eller sy kläder av är ju lite skillnad.....men.
Nu förstår jag vad du menar, tyvär så kan jag inte hjälpa dig när det gäller sy kläder av.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 18:43   #7
Neferu Neferu är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
Duschdraperi kanske - IKEA har i plast i klara färger, men om det går att sy i eller om de är så genomskinliga kan jag inte svara på, men det kan ju vara värt att testa... de är inte dyra iaf.
SAxån duschdraperi kostar 39,- och finns i flera färger. Dessutom kan man köpa dem online.
Neferu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 21:57   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
De där på bilden ser mycket lika ut som de Panduro hade (i alla fall då jag köpte) om de inte är likadana! (om det är svensk sida så kan det mycket väl vara Panduro) Panduro hade just dessa färger samt gul då jag köpte för några år sedan.

Visst går det att göra kläder av det, men det är inte precis följsamt och det går nog inte tvätta heller, men duscha av går ju bra. De är i alla fall mer tåliga än de tunna duschdraperi som ikea har, som jag misstänker kommer sprica i sömmarna vid användning flera ggr i synnerhet om det skall sitta någorlunda tajt eller så..
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 05:31   #9
Aimony Aimony är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 19
Okej, tack så mycket Jag kollade på panduros hemsida men hittade ingenting, är dock i göteborg rätt ofta och där finns ju en rätt stor pnduroaffär så jag får ta mig dit och kolla Det med Ikea får jag ta och kolla upp också
Aimony är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 15:03   #10
Odette Odette är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 329
Om du vill ha enbart genomskinlig (ofärgad) så har tyglagret i Kållered det.Ligger strax utanför Göteborg.
Odette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 16:36   #11
Vilding Vilding är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 47
Ang. Ikeas duschdraperier

Ikeas duschdraperier (saxån) är tyvärr på tok för tunna för att kunna sy kläder i, så köp inte dem.

Jag har också köp plast på Panduro i rosa, blått och gult. Vanlig genomskinlig plast i ungefär samma kvalité som på Panduro har de på vanliga tygaffärer typ Olssons. Funkar bra att sy i med lite längre stygnlängd och teflonfot eller lite tejp på en vanlig pressarfot.
Vilding är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons