Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-01-26, 22:43   #1
Myrbäcken Myrbäcken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 7
provdockan Fabuluos Fit Dres Form

Finns den någon som har erfarenhet av provdockan:
Pro Matrix®
Misses Full Body Form with Detachable Legs

Jag vill väldigt gärna beställa provdockan, men det skulle vara värdefullt att höra om den verkligen är så bra som de påstår på hemsidan.

Glada Hälsningar
Lilian
Myrbäcken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 16:28   #2
Josie Josie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 134
Länk till hemsidan?

(Så nej tyvärr ingen erfarenhet)
Josie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 17:02   #3
Myrbäcken Myrbäcken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 7
http://www.fabulousfit.com/
Här kommer länken, den ser ut att vara helt FANTASTISKT bra men är den värd sitt pris?? De har studentrabatt men även med 50% rabatt är den för dyr. Men jag kan bara inte få den där provdockan ur mitt huvud ....... kanske finns det bra alternativ någon som vet??
Myrbäcken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-27, 19:21   #4
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Det finns ganska många damer även på nätet som gör sin egen med hjälp av silvertejp...Det som är ganska häftigt att se att provdockan får samma hållning som orginalet. För länge sen läste jag en artikel i Treads där man jämförde 3 varianter av hemgjorda provdockor, i en variant använde man sig av gipsbindor och gjorde en gjutform av detta som man sen fyllde med någon slags plast som jag fick veta användes till isolering. Jag mailade företaget som sålde någon slags grundsats för tillverkningen. Senare när jag renoverade min lägenhet tillbringade jag mycket tid på byggvaruhus och hittade en sprayflaska med isolering som man sprutade in i tomrummen när man bytte fönster för att få det tätt. Fördelen med den här varianten var att man kunde nåla i dockan. Men det skulle gå åt ganska många sprayflaskor...
Jag har en vanlig Diana kanske den heter som jag tänkt linda med vadd och en gammal BH så den får mina former och det verkar vara lite så den här provdockan fungerar fast med lite standardiserade tilläggsformer.
Läste om en tjej som anpassat sin provdocka genom att sy ett tajt grundmönster som hon klätt sin provdocka med och fyllt ut hålrummen med vadd.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 08:27   #5
alvin001 alvin001 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 31
Provdocka

Hej
Var finns denna underbara docka att köpa
Trevlig dag
alvin001 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 16:14   #6
Myrbäcken Myrbäcken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 7
Citat:
syfantasten skrev: Visa inlägg
Det finns ganska många damer även på nätet som gör sin egen med hjälp av silvertejp...Det som är ganska häftigt att se att provdockan får samma hållning som orginalet. För länge sen läste jag en artikel i Treads där man jämförde 3 varianter av hemgjorda provdockor, i en variant använde man sig av gipsbindor och gjorde en gjutform av detta som man sen fyllde med någon slags plast som jag fick veta användes till isolering. Jag mailade företaget som sålde någon slags grundsats för tillverkningen. Senare när jag renoverade min lägenhet tillbringade jag mycket tid på byggvaruhus och hittade en sprayflaska med isolering som man sprutade in i tomrummen när man bytte fönster för att få det tätt. Fördelen med den här varianten var att man kunde nåla i dockan. Men det skulle gå åt ganska många sprayflaskor...
Jag har en vanlig Diana kanske den heter som jag tänkt linda med vadd och en gammal BH så den får mina former och det verkar vara lite så den här provdockan fungerar fast med lite standardiserade tilläggsformer.
Läste om en tjej som anpassat sin provdocka genom att sy ett tajt grundmönster som hon klätt sin provdocka med och fyllt ut hålrummen med vadd.

Tack Karin
Det låter som en bra idé att göra en direkt "avgjutning" av den egna kroppen. Jag får fundera lite till på hur jag ska göra! Det var väldigt kul att få läsa din berättelse och jag tror det är en rolig process att tillverka en egen provdocka.
Glada Hälsningar
Lilian
Myrbäcken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 16:17   #7
Myrbäcken Myrbäcken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 7
Citat:
jamesbond skrev: Visa inlägg
Hej
Var finns denna underbara docka att köpa
Trevlig dag
Hej Anita,

Ja det är lite det som är problemet:-) i Brooklyn och att frakta hit provdockan kostar nästan 4 000kr!

Soliga Häslningar
Lilian
Myrbäcken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 18:26   #8
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 146
Varför inte bara köpa inprovningssetet som sedam går att använda på vilken provdocka som helst?? kostade 127 dollar verkar ju inte så farligt och måste vara betydligt lättare att frakta än en docka.

http://www.fabulousfit.com/fitting_system.html
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 08:00   #9
nano86 nano86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 57
Att göra en en silvertjejp är väl nästan klassiskt nu?

Iaf har jag sett några som gjort det på hela kroppen och den går sen att stoppa med nästan vad som helst - gamla lakat ellet tom tidningar. Det blir ju billigare än fyllnadsmassan kan jag tänka mig. (Hjälp av en vän krävs ju iofs )
nano86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 09:19   #10
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Fast själva idéen med fyllnadsmassa är att man då tar bort det yttre skalet, vilket gör formen presis som en själv. Med silvertejp kommer dockan automatiskt bli något större, tyvärr.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 11:30   #11
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Sen gäller det bara att hålla vikten ;-)
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 11:38   #12
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
http://www.threadsmagazine.com/item/...ting-assistant
länk till Treads artikel. Det finns en variant med papie maché i gipsformen.
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 13:38   #13
Myrbäcken Myrbäcken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 7
Citat:
sy-sara skrev: Visa inlägg
Varför inte bara köpa inprovningssetet som sedam går att använda på vilken provdocka som helst?? kostade 127 dollar verkar ju inte så farligt och måste vara betydligt lättare att frakta än en docka.

http://www.fabulousfit.com/fitting_system.html
Vilken smart lösning du har kommit på, då behöver jag endast enprovdocka att "fästa" inprovningsdelarna på. En mycket kostnadseffektiv lösning, det gillar jag:-) tack,tack!
Myrbäcken är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
provdocka

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons