Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-08-08, 15:47   #1
Ankungen Ankungen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2003
Inlägg: 288
Coverstitch/täcksömsmaskin

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av en ren täcksömsmaskin (coverstitch). Jag vet att Babylock, Bernina och Brother har sådana. Kanske finns det fler märken. Jag skulle vilja veta era erfarenheter dvs fördelar och nackdelar. Just nu lutar det åt en Bernina 009.

Annika
Ankungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-10, 13:13   #2
berliot berliot är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 15
Hej

Jag har erfarenhet både från Berninas och Baby locks Coverstitch. Jag föredrar Baby lock som den är lättare att trä och har både trilling, tvilling i två bredder och kedje stygn. På Baby locken behöver man inte byta pressafot mellan tvilling söm och kedjestygn. Minuset på Baby locken är att den är lite trång att komma egenom med tyget på höger sidan. Min Bernina overstitch sydde lätt hopp stygn.
MVH Marie
berliot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-13, 09:44   #3
MER MER är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2004
Inlägg: 40
Jag har en Babylock och jag är stomförtjust i den. Har också en Husqvarna som man måste "bygga om" om man vill sy täcksöm, den avskyr jag. Den är knölig att trä, syr hoppstygn för minsta lilla. Men Babylock trär undertråden automatiskt, syr snyggt och man kan frigöra trådspänningen så att man kan plocka ut plagget utan att "sy av" och repa upp sista biten som man måste på Husqvarnan. Enda nackdelen är att instruktionsbok på svenska saknas. Engelsk och norsk instruktionsbok levererades med min maskin men det är inget problem egentligen.
MER är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
coverstitch, täcksömsmaskin

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons