Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2004-07-05, 11:39   #16
Malin.J Malin.J är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 235
Jag funderar också på att köpa en overlock maskin och har intresserat följt denna diskussion, jag undrar varför ingen tycks gilla husqvarnas overlock maskiner. Det verkar ju som de flesta har husqvarnas symaskiner och är nöjda. Är husqvarnas overlockmaskiner dyra eller dåliga. Jag tycker att det vore så smidigt att köpa på samma ställe. Bekvämt med service och dessutom är "min" återförsäljare ett under av tålamod när jag ringer i panik med de mest korkade frågor. Vill därför gärna köpa en husqvarnq overlock... förklara gärna mer.Malin
Malin.J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-07-06, 17:53   #17
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Till Malin.J

Jag vet inte hur pass bra eller dålig Husqvarna är på overlockmaskiner. Jag valde en annan mest för att intuitionen sa mig att det var ett sämre val än alternativen som fanns. En av dom konkreta anledningarna var friarmen, som gör maskinen mindre stabil enligt vad jag hört.

Sen är det inte Husqvarna jag skulle titta på i första hand, om jag skulle skaffa en ny vanlig maskin heller. Det beror på att jag inte trivts med någon av dom Husqvarna jag sytt på. Den nyaste var i och för sig ny på 80-talet och mamma köpte den till sig när jag sydde som mest

Hur som helst valde jag en Pfaff. Känns som ett bra val och jag skulle titta på Pfaff i första hand om jag vore ute efter en vanlig maskin också. Och Pfaff ägs ju av Husqvarna, så det är lite svenskt i alla fall

Men kvinnan som säljer Husqvarna där jag bor, hon är guuuld !!! Jag hade gärna köpt en av henne, för att hon är hon

Lita på känslan! Och jag hoppas du blir nöjd, oavsett vad du väljer.

Kram Irene
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-08-06, 15:13   #18
Tina Tina är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 43
Til Malin

Jeg købte for ½ års tid siden en overlocker og var ude og kigge på flere forskellige. Jeg valgte, at jeg ikke ville ofre mange tusinde kroner på den, fordi jeg har en dyr broderimaskine, og overlockeren skulle blot supplere min Husqvarna broderimaskine.

Egentlig havde jeg regnet med at komme hjem med en Husvarna-maskine men min forhandler frarådede det (samme forhandler som solgte mig min Husqvarna-broderimaskine i øvrigt) Han sagde, at de ikke var gode nok i forhold til prisen, og at jeg ville få meget mere for pengene (billigere) ved at købe f.eks. en Bernina.

Jeg købte en Bernina 700, som er en 4 trådet overlock som kan alt det, jeg skal bruge og syr rigtig fint. Der er ikke opsamler til den, men det kan jeg godt leve med. Jeg gav ca. DKK 3.500 for den.

Det bedste råd må være at kigge sig omkring, gå rundt til forskellige forhandlere og få dem til at demonstrere maskinen, selv sy på den og prøve den af. Det er den letteste måde at finde ud af det på. Det afhænger jo også helt af pris og hvor meget man vil have på sin overlocker.

k.h. Tina
Tina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
köp, overlock

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons