Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-03-15, 17:50   #1
1674 1674 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 16
Question Byxor med pressveck?

Hej!

Ny medlem här.

Kan nästan inget om sömnad, men har ett problem jag gärna skulle vilja ventilera och få svar på.

Jo, såhär är det. Jag har letat efter snygga, svarta byxor i säkert sex-sju år nu. Problemet är dels att jag är för lång (1,94) och ganska smal. I jeans-mått måste jag ha byxor som är (ca.) 32 i midjan och 36 i längd (33/34 kan också gå). Dock finns ju sällan 36-längd överhuvudtaget, och ännu mer sällan med 32 i midjemått.

Dels är problemet att jag vill ha en speciell typ av byxor. De ska alltså vara svarta, i ganska tajt men "styvt" material (dålig på terminologin, men ni kanske förstår). Ja, det viktigaste är iaf att de är tajta, med pressveck, och ej skrynklar sig.

[COLOR=Red]Denna[/COLOR]
Levi's modell är en utav de få modeller av byxor jag hittat som motsvarar mina krav och det jag helst vill ha. De är måttstocken liksom. Det måste ju inte vara just dessa Levi's-byxor som jag köper, men de måste iaf vara likvärdiga.

Det verkar tyvärr som om att det enda sättet att få tag just dessa byxor är att beställa via nätet från USA, vilket inte känns jättekul.

En annan möjlighet som jag då tänker är att själv låta sy upp ett par. Men jag vilken inte göra det på egen hand, så att anlita en skräddare känns mest gångbart.

Så: gör skräddare sånt här? Och vad skulle det kosta?


Vänligen,
/victor

Senast redigerad av vkvarnhall den 2004-03-15 klockan 17:52.
1674 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-16, 08:33   #2
Helena Helena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 8
Hej Victor,

det är klart att en skräddare kan göra det här. Det är jätte bra att du har en tydlig bild på vad du vill ha för det blir mycket lättare för en skräddare att förstå vad du är på jakt efter då.

Kostanden kan vara svårt att bedömma men räkna med att ett par skräddarsydda byxor är dyrare än ett par konfektionssydda eftersom de har skapats i ett enda exemplar som ska passa just din kropp.

Titta i gula sidorna efter en skräddare och be att få se något av det han/hon har sytt till andra kunder för att se att kvalitén är enligt dina krav.

Lycka till!
Helena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-16, 09:38   #3
1674 1674 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 16
Hej Helena!

Tack för ditt svar.

Ang. kostnad och dylikt. Jo, jag tänkte väl att det skulle bli lite dyrare. Men om man säger såhär: de byxorna jag länkade till kostar mellan 500-700:-. Kommer de skräddarsydda bli dyrare än så?

Och, för att tillägga, var min tanke typ att jag överlämnar ett par byxor som jag har i min ägo, och ber att få ett par exakt likadana uppsydda, i svart färg då (jag har redan två av de Levi's byxor jag länkade: ett par "sand" och ett par "chocolate").


Tack för lyckoönskningar.

/v
1674 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-21, 13:47   #4
Helena Helena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 8
Hej igen,

jag kan inte svar på vad en skräddare tar eftersom jag syr allt själv

Om jag skulle gissa så tror jag att 500-700 för sömnaden bara så kommer materialet till, 1,5 till 2 meter (ca) gånger priset per meter för tyget som kan variera betydligt.

/ Helena
Helena är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons