Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-08-06, 22:48   #16
avsl080610 avsl080610 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 32
Det finns ju faktiskt regler för vilka bilder som är okej eller ej, sen är det ju alltid någon som ser internet som ett personligt forum för att marknadsföra sig själv eller sina husdjur men jag tycker inte att det är något större problem på sysidan.

Personligen har jag tolkat det som att alla textila tekniker hör hemma här och så fort man har använt sig av någon sådan oavett om man har virkat med silvertråd eller vävt med skumplast så är man välkommen att visa upp sina bilder.
Jag tycker att det är mer skumt med de medlemmar som inte har några bilder upplaggda alls. Eller de som uppenbart inte är en person utan ett företag.

Sen handlar ju allt om personlig smak och jag klickar helt enkelt inte upp det bilder som inte intresserar mig, inte heller skriver jag taskiga kommentarer om det som jag inte gillar, det känns bara onödigt.
avsl080610 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:09   #17
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
dodergok skrev:
Jag tycker att det är mer skumt med de medlemmar som inte har några bilder upplaggda alls.
Jaha, där kom det! Undrade hur länge det skulle dröja! Denna totala oförståelse för att man inte har minsta intresse av att se sina bilder på nätet! Har sett det tidigare i detta forum och även i andra forum rörande andra hobbies. Beklämmande!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:15   #18
talthoff talthoff är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 28
Förklaringen är enkel, det är bara ett fåtal medlemmar/besökare som skriver/bidrar med något på en sajt som Sysidan.

Dom flesta läser bara, så är det på dom flesta mötesplatser/communities.

-Thomas
talthoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:35   #19
Fiffi_S Fiffi_S är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 320
Förtydligande

Har märkt att en del missförstånd kan ha uppstått.


Vill bara förtydliga mej och säga att meningen med denna tråd var INTE att försöka få till stånd nåt slags förbud mot en viss sorts bilder el.dyl

Tror inte att vare sig jag, eller någon annan, har sagt (skrivit) att några bilder borde förbjudas eller att vissa typer av bilder inte borde tillåtas.

Meningen med tråden var väl egentligen bara att lyfta fram att vi alla har olika tycke och smak (förutom att stilla min egen nyfikenhet gällande vilka slags bilder folk brukar "hänga upp sig på").
Det som en kanske inte kan förstå sig på, kan en annan vara jätteintresserad av och vice versa.
Fiffi_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 08:41   #20
avsl080610 avsl080610 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 32
Jag kan bara tala för mig själv och jag vet inte hur andra ser det, men jag skulle känna mig som en smygtittare om jag bara tittade på vad andra gjort och läste vad andra tycker utan att dela med mig av någonting eget. Om någon tog illa upp av det jag skev så ber jag om ursäkt för jag menade inte att hoppa på någon personligt. Jag bara svarade på den fråga som trådskaparen frågat.
avsl080610 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 09:46   #21
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Man delar väl med sig om deltar i forumet?!

Tittar aldrig på andras bilder och kommer aldrig att lägga in egna. Däremot kan jag dela med mig av mitt kunnande. Har alltid sett det som huvudsyftet med alla diskussionsforum. Inte att visa upp sig.

Har i och för sig sett tidigare att vissa här på forumet tydligen inte tycker att man "räknas" om man inte sätter in bilder. Något jag finner mycket märkligt!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 10:10   #22
Cali Cali är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 154
Citat:
Sotis skrev:
Man delar väl med sig om deltar i forumet?!

Tittar aldrig på andras bilder och kommer aldrig att lägga in egna. Däremot kan jag dela med mig av mitt kunnande. Har alltid sett det som huvudsyftet med alla diskussionsforum. Inte att visa upp sig.

Har i och för sig sett tidigare att vissa här på forumet tydligen inte tycker att man "räknas" om man inte sätter in bilder. Något jag finner mycket märkligt!
Det är väl inte så märkligt egentligen? Sysidan är mycket mer än ett forum, det är också en inspirationskälla och många av de bilder som läggs upp är mycket inspirerande.

Att lägga huvudsyftet som diskussionsforum får stå för de som använder sysidan som endast forum och det är nog högst individuellt.

Dessutom har ingen påtalat att man inte delar med sig om man deltar i forumet, inlägget ovan handlade ju om de som inte gör varken det ena eller det andra. Dvs. varken skriver i forum eller delar med sig av bilder på sina kreationer.
Cali är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 10:26   #23
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Även om det tog ett tag innan det kom upp i just den här tråden har det vid flera tillfällen framförts hur egendomligt man finner det att inte lägga in bilder. I vissa fall i ganska hårda ordalag. När en medlem som svarat på hundratals frågor och hjälpt många medlemmar även utanför forumet får höra "Vad gör du här egentligen? Du har ju inte lagt in en enda bild!", då är något snett tycker jag!

Om den allmänna uppfattningen är något annat är det ju bra! Och bra att det i så fall framkommer här!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 11:40   #24
avsl080610 avsl080610 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 32
Med riskt för att hamna utanför ämnet ytterligare vill jag bara klargöra min åsikt en gång till.

Många beter sig illa på internet det är ett faktum och det är lättare att bete sig illa om man är helt anonym, om man varken har skrivit någonting om sig själv, inte laddat upp några bilder och inte deltagit konstruktivt i någon forumdisskution så är det en liten varningsflagg för mig.

Det är lite konstigt att man alltid ska utesluta människor ur gemenskapen. Så länge man följer Sysidans regler och beter sig schysst och trevligt är det väl självklart att man passar in?! Vilken textilteknik det nu än handlar om.


Jag ser bilderna som en källa till inspiration och forumet mer som ett ställe där man kan söka fakta och få hjälp med ev. handarbetsrelaterade problem och som jag tidigare skrev; man behöver ju inte titta på bilderna om man inte vill!
avsl080610 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 12:02   #25
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Citat:
dodergok skrev:
...inte deltagit konstruktivt i någon forumdisskution...
Bra klargörande, för den här biten fanns inte med i ditt ursprungliga inlägg, och det var däför jag reagerade! Att delta i forumet får inte vara mindre värt än att lägga in bilder!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 16:50   #26
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Förlåt att jag ytterligare går utanför tråden.Men visst ska jag besvara grundfrågan.Alla bilder ger inspiration och glädje .(utan reklamen den är inte så bra).Själv stickar jag och hade gärna delat med mig men Jag KAN INTE.Har kamera och barn och make är så hjälpsamma men dom gör det så fort och jag vill så gärna göra det själv.Men vem hinner att sitta ner och låta mig göra det själv.Så tänk på det att alla kanske inte kan.
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-07, 23:13   #27
irene28 irene28 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 59
vilka bilder ....

Hej,
har läst inläggen från er alla. Men kära nån
är det skummt att inte ha en enda bild, men
jag har ingen kamera, och tycker att jag inte
borde köpa någon heller, jag är snart 65 år o pensionär, förvisso har jag råd, men undrar hur mycket jag kan lära mig eller har använding för denna "grej", min man har en värsting kamera med teleobjektiv m m.Vi tycker att det räcker för tillfället. ja, alla lever vi olika. Jag tycker det är mycket trevligvt att beundra era alster, det ger insperation. Känner mig inte
som en smygtittare, och det är väl meningen med sysidan att jag skall hitta insperation. Jag har köpt en HQ Designer SE för 50.000 kr, som jag syr o broderar på. Så nogon kamera är inte prio
ett just nu.
irene28
irene28 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 00:16   #28
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Jag "stör" mig ofta mer på bilder helt utan förklaring eller bildbeskrivning än på folk som inte lagt upp några bilder alls. Men "stör" är inte riktigt rätt ord, det låter lite hårt på nåt vis.
Men bildbeskrivnngen är ju ofta lite det man är ute efter när man klickar upp en bild och dessutom underlättar relevant info om skapelsen när man gör bildsökningar.

Jag tycker flera bilder på samma plagg/skapelse är helt ok. Men det är ju bra om dom ligger i samma album, gärna ett aldeles eget om det är många bilder.

Smycken och sånt kan väl möjligen höra hit, även om det är lite på gränsen. Men det beror också på. om det är smycken specialdesignade för att passa till en viss outfit, eller om dom är tillverkade i någon teknik som på något sätt hör hemma på forumet (virkad silvertråd kan ju till exempel göra det, medan smitt silver blir svårare att passa in) så tycker jag att dom absolut hör hit.

Samma sak med vissa skor och hattar och sånt. Man får helt enkelt göra en egen bedömning utefter varje bild. Men bilder på pärlplattor och nyplanterade blomsterlådor går totalt bort för mig i alla fall. Även om det är välgjorda grejer
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-14, 07:54   #29
vulnevia vulnevia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 345
Vill man lägga upp bilder på tex barn/hundar här så att släkt och vänenr kan kika på dom, för att man inte har en egen hemsida, så finns det faktiskt sidor där man kan lägga upp en massa bilder Gratis till och med!
vulnevia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons