Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Bassymaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-01-09, 19:31   #16
LillaSkutt LillaSkutt är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 26
Bra med lite bilder att titta på! Jag gissar på att det är lite stretch i den gamla t-shirten?
Jag har lite svårt att avgöra ifall det verkligen är stygnlängden det är fel på. I alla fall på tygbiten som ligger närmast kameran tycker jag att själva längden ser jämn o fin ut. Däremot syns det tydligt att nåltråd/övertrådspänningen skulle behöva rättas till. Du borde börja med att spänna den så att du får en söm där både under- och övertråd spänns lika mycket. Du kan titta på den här bilden om du är osäker på vad jag menar.
http://sewreview.com/img/blog/769b.png

Oftast slipper du pilla på undertrådspänningen men ifall du misstänker att du skulle behöva dra åt den ska en bra riktlinje vara att den ska vara tillräckligt åtdragen för att spolhuset (heter det så? Saken som spolen ligger i) ska halka ner typ 5-10cm ifall du håller tag i undertråden o sen släpper ner själva hållaren. Men det brukar räcka med att trixa med nåltrådspänningen och det brukar sitta ett reglage för det någonstans över nålen. Du borde hitta instruktioner i manualen.

Jag hade också testat att trä om maskinen. Se vad manualen säger om hur du ska trä tråden o följ till punkt o pricka. Jag har själv lyckats missa en "liten detalj" som visade sig vara en ganska stor "detalj".
LillaSkutt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-01-11, 14:04   #17
vilzen vilzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2014
Inlägg: 9
Thumbs up

Citat:
LillaSkutt skrev: Visa inlägg
Bra med lite bilder att titta på! Jag gissar på att det är lite stretch i den gamla t-shirten?
Jag har lite svårt att avgöra ifall det verkligen är stygnlängden det är fel på. I alla fall på tygbiten som ligger närmast kameran tycker jag att själva längden ser jämn o fin ut. Däremot syns det tydligt att nåltråd/övertrådspänningen skulle behöva rättas till. Du borde börja med att spänna den så att du får en söm där både under- och övertråd spänns lika mycket. Du kan titta på den här bilden om du är osäker på vad jag menar.
http://sewreview.com/img/blog/769b.png

Oftast slipper du pilla på undertrådspänningen men ifall du misstänker att du skulle behöva dra åt den ska en bra riktlinje vara att den ska vara tillräckligt åtdragen för att spolhuset (heter det så? Saken som spolen ligger i) ska halka ner typ 5-10cm ifall du håller tag i undertråden o sen släpper ner själva hållaren. Men det brukar räcka med att trixa med nåltrådspänningen och det brukar sitta ett reglage för det någonstans över nålen. Du borde hitta instruktioner i manualen.

Jag hade också testat att trä om maskinen. Se vad manualen säger om hur du ska trä tråden o följ till punkt o pricka. Jag har själv lyckats missa en "liten detalj" som visade sig vara en ganska stor "detalj".
Jo, det blev bättre när jag skruvade på övertrådsspänningen igår, tipsades av mamsen om detta.. Nu är ju de här söm bilderna från efter jag smort upp maskinen, det var bra mycket värre innan..


..Har skickat fråga om gummi rullen tll 2 firmaor i Sverige så får vi se vad som händer..
vilzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
722010, elna, laga, service, supermatic

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons