Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-03-20, 16:14   #1
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Tack o lov för trevliga Sysidan!

Jag blev nyligen medlem i ett annat internetforum som gäller ett av vårt vanligaste husdjur (hund). Å jag säger: Tacka vet jag sysidans medlemmar!!! Även om tonen då å då kan vara hård här, så är det ingenting jämnfört med denna hundsida! Mycket översittarfasoner och ren oförskämdhet. En medlem undrade vad hon skulle göra med sin granne, som enligt henne, inte skötte om sina hundar som man ska. Hon fick svar: Sköt dig själv, skaffa dig ett eget liv, lägg dig inte i,har du iget annat att göra än att spionera på din granne, osv, osv.Tänk om det är så att hundarna far illa???
Jag är uppväxt med hundar och har egna sen många år tillbaka. Jag ställde en fråga å blev bemött som IDIOT.
Jag försökte tänka samma situation här på Sysidan, men inte skulle man få såna svar här!!!
Så jag vill bara tacka alla melemmar för att ni gör Sysidan så jättetrevlig som den faktiskt är!!!
Ps. jag är inte längre medlem i den andra sidan...
Många hälsningar Evalena.
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 16:48   #2
Ronja Ronja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 25
Hej

Vad är det för sida det skulle jag vilja veta. Om det är som du skriver så är det inte KLOKT.
Ronja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 17:00   #3
Lotta.E Lotta.E är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 53
Tyvärr så är det likadant när det gäller katt....

Kan det bero på att i "djuruppfödar världen" så är det pengar med i spelet.
Pengar gör som folk lite tokiga! =0)

Men jag håller med. Tonen här är MYCKET trevlig!
//Lotta
Lotta.E är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 18:05   #4
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Jag tycker också om sydsidan. Här är trevliga människor och man får alltid snabbt hjälp!
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 18:27   #5
BodilN BodilN är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 470
Jag gillar också Sysidan väldigt mycket, det är väldigt trevligt här. Min favoritplats helt enkelt.
Jag är också med på ett annat forum och där är tonen också hård mellan varven. Någon ställer en fråga och får seriösa svar tillbaks men rätt som det är spårar det hela ur och det blir nästan pajkastning och personangrepp istället. Det slipper man här
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-20, 19:19   #6
nano86 nano86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 57
Jodå, mycket trevligt folk här.

Har startat en tråd själv om min symaskin som inte riktigt gör som jag vill och jag fick jättebra och trevliga svar, fort också!

Kände mig lite som en idiot med frågorna (är nästan nybröjare) men fick mycket respektfulla svar. Har vart på andra forum med helt andra bemötande....
nano86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 13:30   #7
AnnaLavinia AnnaLavinia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 44
Visst är det bra här! Jag är med på några fler forum och de är också toppen. Dels Lockig.se som handlar om hårvård (balsammetoden) och så ett privat pudelforum. Går ibland med på andra ställen men tröttnar pga tonen som råder. Det ska vara vänligt, uppmuntrande och (ganska) tillåtande för att jag ska trivas
AnnaLavinia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-21, 16:43   #8
Evalen Evalen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 469
Vad tror ni det beror på att det är så många besservissrar på andra forum? Många här är åxå duktiga o vet det mesta, men man delar ändå med sig av sina kunskaper. Om jag tänker om min fråga från hundforumet hit till sysidan så skulle det låta ungefär så här: Hur gör ni för att få er brodermaskin kompatibel med er data? Svaret: Fattar du inte det så ska du inte hålla på att brodera, ta kontakt med närmaste datalärare, detta är ingenting för amatörer.Men för all del, Lycka til...

Otrevligt eller hur??
Evalen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 15:12   #9
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, det är olika på olika ställen. Det är tyvärr svårt att ändra på ett befintligt forum då det brukar vara någon sorts klick och så moderatorerna bakom dessa, som sätter tonen.

Det är inte helt 100% trevligt här, tyvärr har det hänt riktigt tråkiga saker här också. Men det hör till ovanligheterna, tack och lov.

Ofta är det så att det är olika i olika synvinkel. T.ex. i din synvinkel är det jättemysigt, medan i en annan person synvinkel är det inte så trevligt. Men så är det också i verkliga livet. När någon skojar med en och personen tar illa upp. Eller att en viss åsikt råder och man inte får ha annan åsikt eftersom den rådande åsikt "gäller". Precis som i verkliga livet. Men det är lättare att gå till ytterlighteer online eftersom folk helt enkelt kan överdriva när de sitter trygga bakom skärmen.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-29, 13:12   #10
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Ännu en aspekt av det hela är väl att det finns områden som är lättare att hjälpa folk med utan att vara otrevlig än andra. När det handlar om till exempel djur så är det ju ändå levande varelser man snackar om så det blir lätt väldigt hetsigt när någon anser att någon annan inte sköter djuret som dom borde. För bara en grej som ett enkelt skötselråd läses lätt som anklagelse om att man inte tar hand om djuret ordentligt. Ett skötselråd om till exempel en symaskin blir liksom inte lika alvarligt och därför lättare att läsa som ett vänligt menat.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 03:41   #11
Awa86 Awa86 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 16
Dessvärre uppstår ju detta överallt inte bara på nätet. Jag höll tidigare på med bågskytte men slutade bara på grund av stämningen i klubben, småtjafs, kommentarer och beskyllningar hit och dit.
Jag är även hundmänniska och antalet hundägare är ju så stort så här kan man ju inte beskylla alla för att vara otrevliga men innom vissa gruperingar är det inte så trevligt.
Sedan om man frågar något innom hundvärlden så får man från något håll en otrevlig komentar.

Men jag håller med om att folk på sysidan är trevliga
Innom handarbetsvärlden har jag ibland annars mötts av skepsis om att jag kan något eftersom jag är ganska ung (20),
Vanligaste frågan i en butik: Jaha ska du hem och lära dig sy (alternativt du vet att det där tyget är ganska så svårt att sy i när man inte är van va).
Visst de menar inget illa men det är ändå inget kul att höra även fast de flesta i min ålder inte kan sy.
Eller om man säger att man gjort något själv tror folk att man gått en kurs, eller lärt sig av sin mamma/farmor/mormor (lite irriterande det med jag är självlärd), det är inte frågorna i sig som känns nedverderande det är antagandena bakom dem.
Awa86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-02, 08:26   #12
albasmormor albasmormor är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
Håller med er om att sysidan är ett trevligt forum, där tonen för det mesta är trevlig.

Har också varit medlem på andra forum, där tonen varit annorlunda.

Bessewisser finns tyvärr överallt.

Dock är det trevligare med KUNNIGA personer som LÄRT SIG dela med sig av sin kunskap och ger KONSTRUKTIV kritik i stället för att vara elaka.

Själv blir jag stolt och inspirerad då jag kan dela med mig av något jag kan och naturligtvis glad då någon annan kan hjälpa mig
albasmormor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-02, 22:11   #13
pysseltjejen pysseltjejen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 182
Jag vill bara tacka alla underbara hjälpsamma människor på detta forum! Aldrig att jag blivit otrevligt eller överlägset bemött trots att jag när jag hamnade här första gången knappt trätt en maskin. Och vilket annat ställe kan du få krångel med din maskin kl elva på lördagskvällen för att ha råd och tips redan när lillan vaknar halv sju nästföljande morgon?? En stor famn sensommarblommor även till Christer och Ulrica samt deras hjälpredor som håller lite ordning på oss alla!
Jag hade inte lyckats med hälften av vad jag sytt om jag inte haft hjälp av alla kloka och generösa människor på denna sida. Jag hoppas jag också kan om inte med så mycket kunskap så iallafall med vänlighet bemöta gamla och nya besökare här!

Kramar Maria
pysseltjejen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 08:44   #14
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 617
Jag håller med om att sysidan är en mycket bra sida och tror att det är som så att tack vare våra knappnålar så håller vi oss kvar på jorden...
Vi/jag sticker mej så ofta att det tar hål på uppblåstheten...
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 08:55   #15
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Citat:
HeleneB skrev: Visa inlägg
...tack vare våra knappnålar så håller vi oss kvar på jorden...
Vi/jag sticker mej så ofta att det tar hål på uppblåstheten...
bra myntat!!
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons