Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-07-08, 19:55   #1
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
Tips på tygaffärer i Örebro-området?

Alla syfantaster som är hemma i dessa trakter.... vad får jag bara inte missa när jag åker dit och är tygköparsugen??

Detta gäller även sybehör. Finns det någon outlet eller liknande, även inom annat??

Finns det någon kul loppis eller antikaffär som jag heller inte får köra förbi utan måste stanna vid?

Jag är nyfiken på Örebro och dess omgivningar men kan ännu så länge ingenting....

Trevlig sysommar!!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-09, 18:37   #2
Mariamia Mariamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 94
Calletex är den största affären, det ligger i Marieberg-köpcentret, i samma affär som en stor blomsterhandel, Almstedts tror jag de heter. De har bra priser tycker jag, och rätt mycket att välja mellan, sist jag var där hade de rea på många tyger i ett tält utanför, tror att de har det fortfarande men är inte säker.

Annars finns Olssons på gallerian Kompassen,(andra våningen) på Stortorget, där kan man hitta lite roliga stuvar om man har tur, och en liten tyg och garnaffär inne på Köpmangatan, (samma galleria som Bokia, kommer inte ihåg namnet) med lite mindre sortiment. Det finns en tygaffär som säljer lapptäckstyger utanför stan någonstans, som heter Rödklinten.

Det finns en rolig affär på Järntorget som säljer grejor från 50-60-talet (vet inte om det räknas som antikaffär...?) och den ligger bredvid Husqvarnaaffären. Husqvarnaaffären har väl lite sybehör, iallafall broderitråd och tillbehör om du är intresserad av det.Lite längre ner mot slottet-hållet ligger en till symaskinsaffär som säljer Pfaff, Singer och Bernina.

En traditionell handarbetsaffär finns det också, med handarbeten och garn, på Köpmangatan nästan nere vid slottet.
Panduroaffär finns på Drottninggatan.
Nu kommer jag inte på nåt mer!
/Maria
Mariamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 15:39   #3
Klantus Klantus är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 74
Mkt bra!

Du fick med allt som finns i hela den här byhålan! Lite dåligt utbud tycker jag iofs... :-)
Klantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-10, 21:57   #4
AnnaPP AnnaPP är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 121
Oscar C heter gallerian där bla Bokia och tygaffären finns.

Annars kan man åka till lilla Kumla, här finns två tygaffärer, en vid torget och en på
V. Drottninggatan 11. Tror de mest har gardintyger båda två.
En liten antikaffär har vi också inte långt från torget, osäker på öppettiderna dock.

Om vi tar oss ytterliggare en bit ifrån Örebro, närmare bestämt utanför Hallsberg så finns Ljuva Rum Textil och Heminredning (sök på Eniro för tel nr). Där har jag handlat de flesta av mina gardiner till mycket bra priser. Hon hade även möbeltyger och lite quilttyger sist jag var där. Men ring för öppettider och vägbeskrivning.

Sedan har jag hört att det ska finnas en bra gardintygsaffär i Fjugesta och även en i Karlskoga, men där har jag inte varit själv, kanske någon annan kan fylla på här med info.
AnnaPP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-12, 20:17   #5
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
TUSEN TACK för era tips!!! Jag får mycket att göra på några dagar

Ska bli sååå spännande!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons