Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-06-23, 08:01   #61
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Jag får varna för den lilla overlocksaxen som hängde vid kassan. Jag köpte den då priset verkade så fantastiskt bra! Det visade sig att jag fick precis vad jag betalade för... en helt oanvändbar mojäng. Den kan bara skava av en tråd... Skräp!
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 10:45   #62
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ååh tur jag inte köpte den. Jag var mycket nära att köpa den.

MEN jag tycker att du ska ta med saxen dit nästa gång o säga att den inte var så bra.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 18:58   #63
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Problemet är när det inte finns någonting att komplettera med, S&S är nu Malmös enda tygaffär ( vad jag vet...)

Jag är hos mina föräldrar nu och var inne på Gittes härom dagen och den tygaffären går från klarhet till klarhet, såg en massa mönstrade trikå tyger som jag gärna sytt av
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 19:03   #64
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Usch vill inte att det ska hända här, att S&S konkurrerar ut de andra.

Det blir då upp till oss att handla lika mkt hos de andra som hos S&S! För mig blir det nog så att jag fortfarande köper mer hos andra för att S&S ligger så totalt fel till för mig som inte är bilburen. (bor sydväst)

Med undantag för S&S egna lapptäckstyger och det stora utbudet av bomullsväv i regnbågens alla färger så tycker jag att andra butiker har roligare tyger.

EDIT:
I och med S&S's intåg i Göteborg så är det som lider för det: Ikea. Det motsvarar avståndet och billiga bomullsväv, så det jag köper hos S&S kommer jag sluta med att köpa hos IKEA och de lider ju knappast av att förlora mig som tygkund. S&S har ju mkt större utbud av färger medan på Ikea brukar det vara mycket hipp som happ vad som finns. (Ditte)
Så resonerar jag ungefär nu.

Sedan är sybehören inte så värst mycket billigare än de andra butikerna egentligen. Jag är bortskämd med internet och Bibbi.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 19:43   #65
mariatherese mariatherese är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 470
Skroten finns ju kvar och hotas nog knappast av S&S... visst - man måste väl nästan ha bil för att ta sig dit förståss. Sen är det ju bara Myrins och de överlever väl på sin prissättning?
mariatherese är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-23, 20:17   #66
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Skroten har jag aldrig varit till - just för att jag inte har bil.

Av de i stan brukar jag handla av Gårda textilier främst och sedan nu också Tygaffären. Gårda har dyra tyger men de har även vintagetyger och lite annorlunda/udda tyger som är exklusiva så det är kul att gå och titta.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 15:13   #67
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Måste kommentera att S&S har vuxit för mig, börjar se fler och fler tyger jag gillar. Köpte geometriskt tyg o gjorde gardiner o kuddar utav det. Verkligen ovanligt för mig att köpa *ny* tyg för heminredning (sist var någon gång 1993 eller något ditåt). Vanliga är att ha vintage. Men tyckte att det tyget jag såg hos S&S passade perfekt till tv-rummet.

Och ser tyg som jag kommer köpa o göra en topp av snart, nästa gång jag åker dit vill säga, inte alltid sambon är sugen på att köra mig dit. (ja vi är med bil nu, hurra! men fortfarande körkortslös)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 08:42   #68
annamajny annamajny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 73
Lightbulb Mycket intressant!

Intressant kundrecension med svar från stoff och stil. Bra information för den som beställer via postorder: inga ögon synar ditt tyg, bortsett från stickprov.

Kundrecesion av Susanne 23 januari 2012:

"Vävfel

Vävfel upptäcker jag själv och påpekar i butiken. När jag handlar på postorder är det den som klipper mitt tyg som ska vara observant. Merarbete att skicka tillbaka och därför ändrade jag min första ide.
"

Svar från stoffochstil.se den 23 januari 2012:

"För att kunna hålla våra låga priser har vi maskiner som klipper tygerna. Vi klipper 500 order per gång (ca 2500 klipp). Det görs stickprov med jämna mellanrum. Därför kan vi ibland missa fel. Vi ersätter returporto."

Inget dom talar om på hemsidan direkt. Kanske självklart för dom som storföretag, men helt klart inte för alla kunder.
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-23, 13:57   #69
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är tråkigt att det är så. Men i min erfarenhet är det i praktiken så att många inte kollar noga. Jag har fått ett antal tyger från olika ställen
med felaktigheter.. Från equilter.com fick jag schackmönstrat tyg som var så snedklippt att 20 cm är fel (vilket är rejält på en halv yard-bit) och det märktes på mönstret t.ex. Men när jag sagt till så fick jag pengarna tillbaka.

Senast fick jag coutil och det har lite vävfel och ett par fläckar.

Från e-slöjd har jag fått lite stickat med stickfel

och så ett antal ställen tyger som tryckts fel... osv osv osv.. så det är inte ovanligt. Frågan är viktigare om företaget ifråga kommer ersätta vid fel. Det är det som är viktigast.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons