Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-05-20, 11:07   #1
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Unhappy Allmänt slarvig

Ojoj...är det någon mer än jag som lyckas med sånt här?
Jag har under några veckors tid småsytt på en kappa...och nu är det bara fodret kvar! Men när jag ska kolla instruktionerna för hur det hela ska fästas inser jag att jag har tappat bort både instruktionerna och mönstret! Så förargligt, jag tänkte ju ha den här kappan ikväll på kulturnatta...
Det borde ligga i köket eller sovrummet, men jag känner att det inte är någon idé att börja leta...det kan faktiskt ligga i något skåp, jag har en tendens att lägga ifrån mig saker lite här och där...och sen hittar jag dem inte...

Någon som känner igen sig?

(skönt att skriva av sig lite)
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-20, 11:52   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har den erfarenheten, att Man ska ALDRIG lägga något så jag vet var jag har det!!! Det fungerar inte!! då vet jag aldrig var det finns!
Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-20, 12:08   #3
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411

Samma här... Aldrig lägga saker på "bra" ställen,
hittar de först efter flera år i värsta fall...
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-20, 12:50   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Oh herregud, vad bekant det låter!! "Bra ställen" är absolut livsfarliga att lägga grejer på!
Det är ungefär som när man antecknar något under ett telefonsamtal eller så och använder förkortningar som är fullständigt självklara... just då... (men eftersom man lägger lappen på ett "bra ställe" kommer man ju aldrig att se den igen i vilket fall...)
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-21, 11:58   #5
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Hade det varit jag hade fodret varit borta också - fast jag säger hellre att jag är glömsk ...
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-21, 14:00   #6
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Har inte sprungit på mönstret ännu och nu är osthyveln också borta...
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 13:48   #7
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Hej! Nu har jag ställt till det igen
Har inte varit hemma på ett tag och egentligen hade jag tänkt sticka sockor...men eftersom jag tog med mig fel böcker när jag åkte från mina föräldrar så är bsekrivningen kvar där...typiskt tänkte jag och kom på att jag skulle behöva något att sätta posten i, det samlas en hel del när man inte är hemme o annars också och det skulle vara trevligt att ha det samlat någonstans. Så jag börjar klura på hur jag ska lösa det. Plockar fram lite tyg sicksackar osv. Sen är det dags att sy ihop tygerna o då kan jag inte hitta knappnålarna! Jag har ingan aning om vart jag kan ha lagt dem, de är inte i köket där jag brukar sy och inte i lådan där jag brukar förvara dem...lite störande...kanske kan använda gem istället...
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 14:05   #8
Rutis Rutis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 433
Spring runt lite barfota, då brukar man hitta nålar!
Rutis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 14:22   #9
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
*skratt* jo vanligtvis, men den här gången har de gömt sig ordentligt...de ligger säkert o trycker i ngt skåp eller låda där jag har lagt dem o sen glömt det!
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 15:04   #10
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 613
Som sagt, jag hade lagt dem i en låda o sen glömt det, nu är de tillbaka i sin egen låda =)
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 18:13   #11
birg birg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Ort: Upplands Väsby
Inlägg: 54
Glömsk!

Underbart! Det skall vara så men det är frusrerat.
Jag har varit så i hela mitt liv och är nu 71 år gammal, Men det har till sist krypit fram, det jag lagt på det SÄKRA stället som inte går att komma ihåg. Men när jag satt mig och TÄNKT Var? När höll jag på? Var? Så brukar det komma. Hoppas att det inte dröjer År, för då är det kört.
Lycka till Det går i regel bra men FRUSTERAT.
Git
birg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 20:19   #12
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Talking

Jag känner mig igen i alla beskrivningar och fall jag läst här!
Ni har skrivit ner alla mina svagheter,så jag har inte så mycket att tillägga.(Skööööönt att man inte är helt ensam om det här)
För tillfället är det mesta jag äger just nu gömda på "bra ställen"!
TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 14:38   #13
learningtofly learningtofly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 60
jodå nog känner jag igen mig allt, men när det gäller mig så är det nålarna som försvinner. och nu är frågan vart dom är. har man lyckats sy in dom i tyget så att nu springer jag runt med nålar i skinnet eller är det så att dom alla har grävt sig in i min säng *där sitter jag oftast och syr* och bara väntar på att sticka upp igen, eller vart är dom. just nu har jag runt 20 knappnålar kvar utav ja kanske ett 40-tal.
learningtofly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 16:54   #14
Frideborg Frideborg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 60
Jag blev nyligen diagnostiserad med ÅNK (åldersbetingad nedsättning av korttidsminnet).

Så här visade sig symptomen:

Jag bestämde mig för att tvätta bilen. När jag är på väg ut till garaget upptäcker jag posten i hallen.

Bäst att kolla posten innan jag tvättar bilen, säger jag till mig själv. Jag lägger bilnycklarna på bordet,
kastar reklamen i papperskorgen och märker att den behöver tömmas.

Därför lägger jag räkningarna och ett brev med en svarsblankett på bordet och bestämmer
mig för att tömma papperskorgen först.

Eftersom jag trots allt går förbi en brevlåda när jag ska till pappersinsamlingen kan jag lika gärna
posta svarsblanketten. Men då behöver jag en penna.

Mina pennor ligger på skrivbordet i arbetsrummet, så jag går in dit och hittar en flaska juice som jag
börjat dricka ifrån. Jag ska börja leta efter pennan, men först måste jag flytta juicen så jag inte råkar spilla på skrivbordet.

Juicen håller på att bli varm och bör sättas in i kylen.

På väg till köket med juicen får jag syn på en blomvas som står på bänken.


Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet.

Då ser jag mina glasögon som jag letat efter hela förmiddagen.

Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna.

Jag lägger glasögonen på köksbänken och fyller vattenkannan med vatten. Då får jag plötsligt
syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet.

Ikväll när vi ska se på TV kommer vi att få leta efter kontrollen, men ingen kommer att tänka
på att den ligger på köksbordet.

Jag bör lägga den där den ska vara, men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten i vasen,
men det mesta hamnar på golvet. Jag lägger tillbaka kontrollen på bordet och går för att leta en trasa.
Så går jag ut i hallen igen för att försöka komma på vad jag hade tänkt göra.

Vid dagens slut är bilen fortfarande smutsig, svarsblanketten har inte blivit postad, det står en
flaska med varm juice på bänken, blommorna är vissna, jag kan inte hitta någon penna, jag kan
inte hitta fjärkontrollen till TV:n, jag kan inte hitta mina glasögon och jag har ingen aning om var jag lagt bilnycklarna.

Jag försöker komma på varför det inte blev något gjort idag. Det är förbluffande för jag vet att jag
har varit upptagen hela dagen och jag är helt FÄRDIG. Jag förstår att detta är ett allvarligt problem o
ch jag ska söka hjälp för det, men först ska jag kolla min mail.

Kan du vara snäll och göra mig en tjänst?

Skicka detta meddelande till alla som du tror har glädje av det, för jag kan inte komma på vem som jag redan har skickat det till.


En liten påminnelse ...
Kram Tina
Frideborg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 17:40   #15
Celos Celos är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 398
Den var bra Känner definitivt igen mig.
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons