Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-06, 13:45   #16
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja jag tycker oxå att det är bra att kolla antal... Jag är inte emot det alls.

Det var för de skötte sig, pga de vill inte hamna i svartlistorna. Jag anar det juh.

Jag tycker att det är rätt tråkigt att de blev vräkta. Det var massa. O två nya boende som flyttade in i här huset. Det gick så snabbt.

I norden utom sverige och tyskland eller holland har inte samma system som här. Det är rent kommunistiskt här. Man får inte 2 st lgh, man måste be lov om att hyra andrahand etc... Vad jag syfte på Gulag, förut under stalintid fick man inte två äppel för mkt..."urlöjligt prat" ja vet jag.

ni vet hur det fungerar här när det gäller hyra ut o ha en lgh bara..
t.ex. i Finland,Danmark, holland eller tyskland behöver de inte be om lov att hyra ut andrahand. "Hyresförsthand" är huvudansvar om det uppstår problem i lgh. Dessutom man kan ha 2-3-4 st lgh.
Mindre myndigheter lägger sig i.

Jag tycker att det borde slopa system som vi har här i Sverige. Det fungerar inte så alls. Det skapar jämt alltid bostadsbristen. Vem som har råd att bygga upp 100 000 bostäder!?
Stockholms Skönhetsråd arbetar mot dessa o vill behålla gröna i stan. Ja men det är här EN STAD, inte fan landis byhåla. Dubbelmoral...Jag förstår inte riktigt varför folk som klagar över bullerighet och skit i sina områden. De borde varit medvetna att det finns hemskt bullrigt där o där, t.ex. Nynäsvägen vid Globen och Enskede eller Bromma flygplats. Men varför de flyttade dit ändå o sen klagar ... Folk som flyttar dit som envis åsne... Bättre om de varit döva flyttar dit


Jo, de hade uppsägningstid en månad på sig. Inte 3 månader. Stämmer det? (=de som blev vräkta från här huset)
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 13:49   #17
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Håller med om att det måste vara bra med en kartläggning. Så länge det finns andrahandsuthyrning och olagligt inneboende kan man inte få någon översikt hur stor trångboendet och den stora bristen på lägenheter är. Men jag tror inte att namn eller adress lämnas ut till fastighetsägaren.Inte heller står man och tittar på och gläder sig om någon blir avhyst.
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 13:55   #18
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Måste också ställa mig frågan vad ska man med mer än en lägenhet till? Sen tycker jag att demokrati och lagar är bra. Det har tagit många år av kämpande för att komma så långt.
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 13:58   #19
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Pengar! Bostäder är bristvara och då kan ju till och med en hyresrätt bli en bra investering.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-06, 14:26   #20
Addes Addes är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 647
Ja men varför de väljer NCC, Skanska som byggherrar. Få antal erbjudningar. Stockholms skönhetsråd arbetar mot... Alltihop blir bara krig vid borden i uppe gubbarna.
Varför inte från tyska byggherrar t.ex. eller polsk?? de är ganska billigare än svenska byggherrar. Annars enskilda.
Det blir fel skattsystem oxå. Det måste ändras... Politiker skiter i det väl.

Tomträtt tillhör Stockholms stad eller privata.. men varför Stockholms skönhetsråd lägger sig i det. Minns att det försöktes att bygga 10 tals högshus vid tanto på Södermalm. Sköhetsråd arbetade mot så hårt och de vann. Behålla grön...Jag ogillar där. Otryggt område på kvällar... mer eller mindre knarkare, hemlösa, sexblottare vandrar runt i Tantoparken. Usch.
Jag önskar juh att de ska bygga där tanto en del av grönområdet, inte täck över bara. på berg låt vara grön ja men inte ner mot vatten, samt kantar vid ringvägen.

Samma sak att på 60-80 talet försökte de bygga hyresrätter på högast höjdpunk på södermalm - Skinnarvik, samt Södra mälarstand. 20-40 år försökte utan att komma fram, pga Stockholms skönhetsråd... det skulle varit 50-80 000 lgh extra annars
Min fassa var arkitekter (pensionär nu) och medverkade mycket där på 50-80 talet. Bl,a min fassa var emot byggnationer vid Slussen som där finns massa kontorhus vid vattnet. Han ville att de ska vara för vanliga folk som skulle ha bott där, inte kontornissar och direktörer med fina vy över.

Fassa berättade att i Tyskland och Finland fanns några regler för nya byggbostäder (dåtiden. O jag vet inte vad det gäller idag). Det gav mkt lägre skatter hos byggherrar. Men ej i Sverige.. dum åsna.

Svenska politiker anser inte att det är viktigt.
Addes är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons