Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-01, 22:02   #1
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Om jag hade en...

...brodyrmaskin skulle jag brodera min dotters jultomtar som julkort eller på en kudde. Men nu får det bli svartvitt på fint papper, det blir fint det med.
Kan inte låta bli att dela med mig av hennes fina bilder. Jag är väl partisk men jag tycker hon är jätteduktig för en 4½ åring. Om jag hade en sån där jättedyr maskin skulle jag gjort massor av saker med hennes alster.

/Cilla
Bifogade bilder
 
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-01, 23:00   #2
Alissa Alissa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 153
Åh vad fin

Vilken jätte-jättefin teckning din lilla tjej har gjort.
Jag förstår absolut att du skulle vilja ha en brodermaskin för att kunna sy hennes fina alster.
Jag hoppas att du använder hennes talang på något annat sätt tills vidare.

Mvh Annelie
Alissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-02, 08:55   #3
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
4 1/2, ja då är hon verkligen duktig! Verkligen fina figurer. Du får brodera dom för hand =) Tar kanske lite längre tid...
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-02, 15:52   #4
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Wow, tjejen har talang!! Är ni föräldrar väldigt konstnärliga tro?
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 17:11   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Inte pappa

Hälsningar Thomas

Ps Släkten på fruns sida har konstgener så det räcker och blir över Ds
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 19:01   #6
ohelene ohelene är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 98
Kjempeflott tegning. Ho er iallefall langt foran min 4½ åring som mer tegner hode-fotinger ennå. Jeg har imidlertid bestilt brodermaskin i dag jeg da (ikke for å gjøre deg misunnelig altså) så jeg håper å få prøvd ut ideene dine om å brodere barnetegninger når det begynner mer å ligne noe. Har for eksempel en juletrematte som skulle vært dekorert så kanskje det kan være et første felles prosjekt for barna og meg?
ohelene är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 19:45   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det var en bra ide, själv har jag funderat på att ha teckningarna som mönster på gardiner eller som motiv på t-shirts.
Huvudfoting stadiet passerade hon snabbt men även de kan vara otroligt charmiga och jag har sparat några sådana oxå för framtida bruk kanske. Tyvärr är hon ganska självkritisk och ganska ofta kluddar hon över teckningarna trots att man försöker få henne att inte göra det.
Kom föresten på en sak: det vore kul att brodera en ny teckning för varje år på en julgransmatta som ett vakert tidsdokument.

Senast redigerad av Alvan den 2004-12-03 klockan 19:47.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 20:04   #8
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Min tjej gör likadant! Hon blir 4 till våren och ritade ett jättefint självporträtt i höstas. Jag tänkte såklart spara den till henne, men hann inte innan det "regnade" överallt. Samma sak med hagar med djur i osv. Antingen börjar det plötsligt vräka ner vatten eller krylla av spindelväv... Men en och annan sak lyckas jag spara Hade varit kul att brodera hennes teckningar någonstans. Kanske man skulle utöka sitt syintresse till broderi...?

Som hennes mamma är jag naturligtvis imponerad av att hon ritar människor detaljerat (hals, 5 fingrar och 5 tår...) Men så skriver hon ju också Hennes konstnärliga anlag måste komma från pappans sida (där alla är duktiga på att t ex teckna) för på min sida saknas det.

Däremot är hon dålig på att sova och är fortfarande vaken - trots att hon sov 3 timmar för lite förra natten

Trevlig syhelg!
//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 20:22   #9
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Min tjej somnar aldrig före 21:30 trots flertal försök att ändra. Idag har hon dessutom somnat på dagis vilket hon inte brukar göra så nu får vi väl se när hon somnar . Tur det är fredag då är det inget dagis i morgon.

Trevlig sy helg på dig oxå!
Cilla
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-03, 20:40   #10
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Min tjej brukar somna vid 19-tiden, ibland lite senare. Men nu är det stört omöjligt! Hon vill inte sova och det kan ju bero på alla förväntningar: Luciatåg på dagis, adventskalendern (från Playmobil) och såklart Tomten om bara 3 veckor . Hennes högsta önskan är en trumpet, så Tomten har köpt en kromad plasttrumpet till henne. Julen är räddad

//Irene Panik
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-04, 10:32   #11
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Vad konstigt att era tjejer är så självkritiska gällande bilder i den åldern. Det brukar ju komma först vid tioårsåldern! Har ni frågat dem varför de gör så? Jag läste i en bok att man ska spara alla barnens bilder och man ska skriva namn, datum och vad det föreställer på baksidan. Man ska inte skriva det man tror att det föreställer utan det barnet säger. Man ska inte heller ställa ledande frågor ex: är det en bil? utan man ska låta barnet berätta fritt.

Kul sätt att bevara bilder med broder och tryck! En julgransmatta är ju jättekul att när man sedan blir vuxen. När jag var liten gjorde mamma en duk åt mig i vit lakansväv. När jag fyllde år fick alla min gäster skriva sitt namn på duken och kanske rita en symbol. Sedan broderade mamma alla namn. Jag har fortfarande kvar duken men jag broderar inte lika bra som min mamma... Hon tyckte nämligen att jag skulle ta hand om duken när jag fyllde tjugo förra året
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 15:59   #12
Cezanne Cezanne är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4
Heisan!

Dette er mitt første innlegg her på Sysidan!

Jeg har ikke brodermaskin, men jeg brukte tett, tett sikksakk til bildet min sønn tegnet. Jeg kan legge inn bilde av det.
Det eneste er at du nok må kopiere det større, men det kan bli et kjempefint minne å ha.

Hilsen Cez
Cezanne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-05, 17:19   #13
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag har broderat några av hennes tecknngar på kläder med den metoden (se mitt album) men det är ganska bökigt när det blir så mycket detaljer. Det skulle nog vara lättare med en brodyrmaskin och det är ju inte bara p g a hennes teckningar jag vill ha en sån maskin
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 16:45   #14
ankan ankan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 728
Varför inte skicka frågan vidare till maskinbrodyrforumet? Kanske någon där kan hjälpa dig att maskinbrodera mot en rimlig kostnad. Bara en tanke.
ankan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-08, 17:20   #15
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Har tänkt tanken men slog bort den eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig för var jag ska ha den
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons