Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-08-17, 10:03   #1
erika83 erika83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 54
Tyg med ryska dockor, var hitta?

Hej,
jag letar efter tyg med motiv av ryska dockor.
(gärna jersey men allt går bra)
Någon som vet vart man kan köpa det?

Från svensk webshop eller fysisk butik
(vill inte beställa från usa, har hittat det där redan )

Såg också att stoff och stil har ett med kinesiska dockor, men det har jag också redan köpt av.

Tack på förhand
erika83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 11:20   #2
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Här finns ett, på rea t.o.m.

http://www.molinas.se/default.aspx?m...spx&prodid=115
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 13:04   #3
erika83 erika83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 54
Tack så mycket beställde genast några meter. fiiiint!

Vet ni fler sidor med jersey eller andra färger / större mönster mottages gärna fler tips
erika83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-17, 17:46   #4
StinaK StinaK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2008
Inlägg: 22
Det finns ett tyg på Stoff och stil i Malmö med ryska dockor. Jag vet inte om det finns på hemsidan, men det finns i affären. Det är rött eller mörkrosa bomullstyg som inte är elastiskt.
StinaK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 06:59   #5
erika83 erika83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 54
Tack så mycket, ska ner till Malmö på fredag så hoppas jag hittar det då
erika83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-18, 12:59   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vet att du redan hittat lite sånt från usa, men om man söker efter matryoshka eller matrioshka så får man nog upp de flest träffarna på engelska. Som ett tips för er som vill vidga chanserna.

http://printerpiemaker.blogspot.com/...ka-fabric.html
Älskar förresten 3:e tyget på denna sidan, men kan inte hitta hos reprodepot som författaren hänvisar till. Så det måste ha tagit slut.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 17:56   #7
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Jag gillade också det där tyget jag länkade till, men nu finns det tydligen inte kvar längre. Jag är för trög när det gäller att bestämma mig helt enkelt.

Finns det möjligen någon som har det tyget som skulle vilja byta det mot något annat tyg? Jag har hur mycket tyg som helst med alla möjliga motiv: kawaii (söta japanska motiv), naturmotiv, lapptäckstyger, retrotyger, vintage m.m. m.m. så om någon har det där ryska-dockor-tyget och kan tänka sig att byta mot något annat sorts tyg, hör gärna av er! Funderade på att lägga upp några bilder på tyger, men jag har så mycket, så det är bättre om ni säger ungefär vad ni är intresserade av först. Så här ser tyget ut som jag är ute efter, men jag kan ju vara intresserad av andra ryska-dockor-tyg också. http://1.bp.blogspot.com/_DMpMhPo9FK...a+gummor+4.JPG

Jag har också ett annat ryska-dockor-tyg, som jag kan tänka mig att byta bort en del av: http://www.craftster.org/pictures/da...matryoshka.jpg
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 18:48   #8
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vad synd att det du ville ha inte fanns kvar. Så kan det gå, jag vet!

Tyvärr har jag inte köpt just det tyget. Men kanske någon har? Man får hoppas!

Jag har precis lagt beställning (för ett par dagar sedan) från någon Etsy-försäljare på ett antal söta japanska tyger. Det kan bli så här, jag älskar tygerna när jag ser dem online, men när jag får hem dem så vet jag inte vad jag ska göra med dem. Ibland är skalan helt enkelt för stor för dockkläder och ja tygmängden räcker inte till mycket mer.. Men de är fina att titta på också.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 18:08   #9
erika83 erika83 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 54
Hej jag köpte ju av det,
har skicka them det till annette, hon ska sy en kappa av det, men det blir nog en bit över o då bytar jag gärna.
Var väldigt snällt av dig att tipsa om det.

Har du av tyget så du vet storleken på dockorna? De var oväntat stora, har använt ett par som tygmärken (finns bland mina bilder) men gick inte sy barnkläder av det som jag tänkt... hopaps dock det funkar på kappan som hon ska sy idag
erika83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 21:28   #10
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
erika83 skrev: Visa inlägg
Hej jag köpte ju av det,
har skicka them det till annette, hon ska sy en kappa av det, men det blir nog en bit över o då bytar jag gärna.
Var väldigt snällt av dig att tipsa om det.

Har du av tyget så du vet storleken på dockorna? De var oväntat stora, har använt ett par som tygmärken (finns bland mina bilder) men gick inte sy barnkläder av det som jag tänkt... hopaps dock det funkar på kappan som hon ska sy idag
Spännande med en kappa av det! Ja, jag har sett tyget. Jag har haft en liten bit av det, men skulle gärna behöva mer. Jättesnällt av dig att se om det blir något över.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons