Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-02-25, 17:14   #1
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Thumbs up Rökning

Rökning, ja jag vet det kan bli ett infekterat ämne, men ändå så vet jag ju från olika trådar att några har många funderingar om detta.

Jag har rökt minimum ett paket cigaretter varje dag...året runt ....i 35 år....det är lång tid det.

Jag slutade röka för exakt ett år sedan, denna dag kl 18.00
Hur har det varit då...ett helvede, nej egentligen inte och ändå.

Av gammal ohejdad vana så är det, det första jag gjorde om dagen och det som jag slutade dagen med. Det som tröstade mig når jag var ledsen och det som jag firade med når jag var glad. Det har inte varit enkelt, och nu är så frågan: är det värd det? jag vet inte än, jag tror det men saknar fortfarande min napp. Jag skulle dock aldrig börja igen. Till Er som jag vet funderar på att sluta, det är tufft, men nu, efter ett år, så finns det faktisk ljus därute nånstans så även om det blir/är svårt GE INTE UPP.
Jag har nästan funnit ut av vem jag är utan den där cigarett i handen....vem är du ?

Du som vill skriva kommentarer om att rökning lukter fan och att du är allergisk och allt det annat...låt bli, det är inte därför jag skrivit detta. Jag är bara glad att det är över.
Nu är jag "Ickeröker"
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 20:07   #2
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Grattis!

Du har verkligen gjort en "bravad"!
Jag vet hur svårt det är att sluta, har försökt flera gånger och misslyckats.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 20:28   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Bravo!!! Det är starkt jobbat!

Får jag också passa på att klappa mig själv på axeln...Jag har tappat 20 kg sedan november och idag var jag ute och shopade ny liten garderob (ska ner 13 kg till, så jag vill inte köpa för mycket). Har även köpt massor av tyger som jag går och funderar på vad jag ska sy av när jag är nere på min målvikt, en riktigt bra morot
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 21:03   #4
AnnaLavinia AnnaLavinia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 44
Duktiga ni är!
AnnaLavinia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-25, 22:23   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Duktigt av dig att sluta.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 07:19   #6
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Alvan, 20 kg sen november...det går fort, det är ju endast 3 månader, MYCKET fint klarat av dig. Det är så svårt att banta och skittråkigt också. Har upptäckt att om man slutar röka så ser man bara rökare och folk som röker och när man bantar så ser man bara mat-recept och folk som äter hela tiden.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 13:38   #7
Lysmaskan Lysmaskan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 252
Citat:
elise123 skrev: Visa inlägg
Rökning, ja jag vet det kan bli ett infekterat ämne, men ändå så vet jag ju från olika trådar att några har många funderingar om detta.

Jag har rökt minimum ett paket cigaretter varje dag...året runt ....i 35 år....det är lång tid det.

Jag slutade röka för exakt ett år sedan, denna dag kl 18.00
Hur har det varit då...ett helvede, nej egentligen inte och ändå.

Av gammal ohejdad vana så är det, det första jag gjorde om dagen och det som jag slutade dagen med. Det som tröstade mig når jag var ledsen och det som jag firade med når jag var glad. Det har inte varit enkelt, och nu är så frågan: är det värd det? jag vet inte än, jag tror det men saknar fortfarande min napp. Jag skulle dock aldrig börja igen. Till Er som jag vet funderar på att sluta, det är tufft, men nu, efter ett år, så finns det faktisk ljus därute nånstans så även om det blir/är svårt GE INTE UPP.
Jag har nästan funnit ut av vem jag är utan den där cigarett i handen....vem är du ?

Du som vill skriva kommentarer om att rökning lukter fan och att du är allergisk och allt det annat...låt bli, det är inte därför jag skrivit detta. Jag är bara glad att det är över.
Nu är jag "Ickeröker"


Grattis...bra gjort.

Jag hade kvar mitt röksug flera år efter jag slutat, men känner ingen lust att röka.



Ja man gör många vinster med att sluta....Grattis igen.
Lysmaskan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-03, 16:55   #8
lenmargret lenmargret är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2009
Inlägg: 108
Thumbs up GRATTIS till rökstopp och bantning.

Ni är verkligen beundransvärda.Själv har jag försökt att sluta röka i många år, precis som Du så börjar och slutar jag dagen med att röka. Vid ett tillfälle när jag så stort skulle sluta så räknade jag ut att 20 cigaretter om dagen x 6 minuter (tiden det tar att röka mina långa) skulle ge mig 2 timmar om dagen att handarbeta, sy eller läsa en bra bok vilket är mycket roligare. Det gick tre dagar.......
Vikten kämpar jag med oxå, 10 kg till vill jag bli av med så att jag kommer i mina fina kläder, så jag är oxå tacksam för tips om det.
Nu skall jag till Stortorget i Östersund och hälsa OS-medaljörerna välkommen hem.

Lena
lenmargret är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons