Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-29, 21:00   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Kurs/utbildning i fortsättningsmönsterkonstruktion?

Hej!

Jag har för ett par år sedan gått på Stockholms Tillskärarakademi. Där jag gick grundkursen Konstruktion och design. Där fick man lära sig det mesta bla mönsterkonstruktion, sömnad, dräkhistoria,mm.

Nu vill jag gärna fortsätta nån kurs i mönsterkonstruktion. Eftersom vi bara gick damskrädderi så skulle jag vilja lära mig även mönsterkonstruktion till herrkläder och även en helt annan mönsterkonstruktion till stretchtyger.

Jag tycket att tempot var alldeles för högt på Tillskärarakademin men att dom lärde ut bra. Så något som inte är i så superhögt tempo som på Tillskärarakademin vill jag gå på.

Jag ska även flytta till Göteborg om 1 månad och det är där eller i närheten som jag söker utbildningar.

Hoppas någon vet nån bra utbildning! Tack på förhand!
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-30, 08:13   #2
Beckis Beckis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 28
Hej!
Till alla som är intresserade av att gå textilkurser av olika slag och intensitet vill jag rekommendera textilhögskolan i Borås (www.hb.se). Själv har jag läst mönsterkonstruktion och textil materiallära där, båda på 5p kvartsfart, den senare var på distans. Det finns ett antal olika småkurser med textil anknytning, men även en 20p grundkurs i textil på helfart. Vad jag vet behöver man inga förkunskaper för att gå den och t ex mönsterkonstruktion tror jag ingår.

/Beckis
Beckis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-30, 09:33   #3
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Smile Ååå tackar så mycket

Hej!

Det ska jag genast kolla upp!
Jag kommer ju flytta till gbg så det lär inte vara så långt att pendla. Kan det ta ca 1 timme att åka till borås från gbg?

-Helen
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-30, 09:52   #4
Beckis Beckis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 28
Med buss eller tåg tar det ca 1 timme, med bil 45 min. Tar du bussen stannar den 100m från textilhögskolan. Jag har pendlat varje dag i 6-7 år, så nog funkar det alltid!
Beckis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-30, 13:04   #5
modestyblaise modestyblaise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 41
Jag tror att folkuniversitetet i göteborg har kurser i mönsterkonstruktion. I allafall had de det för ett parårsedan (när jag var inne på att gå). För min del stöp det på att jag hade svårt att få in det. Det var en kväll i veckan och om jag inte minns fel var det mer än en termin.

/Ulrika
modestyblaise är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons