Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-18, 08:39   #46
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag tror också jag förstod dig rätt

Vad tror du (och andra) om min prismodell? Att ta betalt per stygn + timpenning på tidsåtgången vid montering och byte av tråd.

Man kan ju prissätta på väldigt många olika sätt när det gäller broderier.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 10:47   #47
Dandelion Dandelion är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 59
Ojdå !
Och jag som precis höjt priset för fållning inkl tråd, av byxor till 30 kr....skäms nästan...
Men det är himla svårt att ta betalt men inte alls roligt när man får ett lass på 8-10 par som ska fixas.
Dandelion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 12:07   #48
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Jo

nog är det så att det är svårt att ta betalt.
Men om man tänker så här att om det vore bara att sätt i byxorna i maskinen och sy en söm så är kanske 30 kr ok. Men tid för provning mätning strykning mm skall ju också vara betald min/din tid är ju inte gratis bara för att du inte sitter vid maskinen och syr. Vi som själva syr vet ju hur mycket tid det går åt även om det är roligt tid när man syr till sig själv.

Ja bara ett litet inlägg i debatten.

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 12:42   #49
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Citat:
Alvan skrev:
Jag tror också jag förstod dig rätt

Vad tror du (och andra) om min prismodell? Att ta betalt per stygn + timpenning på tidsåtgången vid montering och byte av tråd.

Man kan ju prissätta på väldigt många olika sätt när det gäller broderier.

Detta låter väl mest rättvist men samtidigt är det mycket lättare att säga ett pris på "stående fot" om man har fasta priser beroende på storlek på broderiet. Kanske vilken ram man använder...

Eller också kan man göra en tabell med priser för t.ex upp till 5000 stygn, 10000 stygn osv
Samt en tabell med antal trådbyten t.ex 1, 5 10 trådar. Oftast spänner man väl bara bågen 1 gång så där skiljer det ju inte så mycket i pris...
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 18:36   #50
zannta zannta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 43
Utmärkt med en prislista....

men jag är lite förundrad över det låga priset på trasmattor. 250kr/m är det endast arbetskostnaden?
Jag gick förbi skyltfönstret på Bohusslöjd i Göteborg häromdagen. I skylten hängde en trasmatta med slarvtjällsinplock men till det fashionabla priset av ca 1.700kr m2. På tok för dyrt men 250kr låter på tok för billigt. I priset bör man dock väga in design, materialkostnad och kvalitet. Svårt med riktpriser.....
zannta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 20:01   #51
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Om jag inte minns fel

Så är priserna i listan exklusive material. Eller har jag missuppfattat det?

Annette
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 21:06   #52
mia-maria mia-maria är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 369
Priserna är endast arbetskostnad, inte material.
mia-maria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-18, 22:11   #53
Amda_design Amda_design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 593
Citat:
Alvan skrev:



Så pris per minut för utbrodering och timpris på det andra kanske man kan ta med.
Skulle oxå vilja att det kommer med pris på brodyr
Amda_design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-19, 06:36   #54
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Re: Utmärkt med en prislista....

Citat:
zannta skrev:
men jag är lite förundrad över det låga priset på trasmattor. 250kr/m är det endast arbetskostnaden?
Jag gick förbi skyltfönstret på Bohusslöjd i Göteborg häromdagen. I skylten hängde en trasmatta med slarvtjällsinplock men till det fashionabla priset av ca 1.700kr m2. På tok för dyrt men 250kr låter på tok för billigt. I priset bör man dock väga in design, materialkostnad och kvalitet. Svårt med riktpriser.....
Priserna är som sagt (och det står även på listan) utan material. Jag har ingen pejl på trasmattor så kom gärna med förslag på vad meterpriset kan vara.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-19, 06:37   #55
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Citat:
Bellatrix skrev:
Skulle oxå vilja att det kommer med pris på brodyr
Ska jag köra på pris/stygn och timpris, blir det bra eller?
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-19, 21:10   #56
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Har en undran angående priserna. Skillnaden mellan och sy ett par avancerade byxor 1000:- och en avancerad tröja/blus 500:-. Hur du har tänkt? Jag tycker själv att de är ungefär samma jobb att sy en blus som ett par byxor. Vet att det är ett förslag med lite riktlinjer. Och inget man behöver följa. Tycker annars den är bra. Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-20, 02:57   #57
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Håller med! jag ändrar, kom med ett bättre förslag...

Jag vill då passa på att påpeka att jag bara försökt sammanställa det jag fått in. Tanken var ju att vi tillsammans skulle bygga upp listan, inte bara jag . Vilket det lite känns som det är just nu då jag fått uppskatta lång över hälften själv och då kanske det blir missar ibland. Jag vill inte ni ska bli sura på mig om något blir knasigt utan kom med förslag på ändringar istället

Ös på med det som verkar helt knasigt så ändrar jag när jag fått in lite fler synpunkter.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-20, 07:43   #58
Trulsan Trulsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 191
Tycker att man kan skilja på tröja och blus. Enkel och avancerad tröja typ dom priserna du har. Enkel blus/skjorta proffs 700:- sytt ett tag 500:- nybörjare 400:- Avancerad blus/skjorta proffs 1000:- sytt ett tag 800:- nybörjare 600:-. Ett förslag från mig Trulsan
Trulsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-20, 08:53   #59
KlaramedK KlaramedK är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 60
inkluderar ni i pris på sömnad allt förarbete? Om man tex får en förfrågan att sy ett plagg efter färdigt mönster...räknar ni avritningen som mönsterkonstruktion då, man anpassar ju en hel del även efter färdiga mönster?

...och tillklippning av tyg kan ju ta tid...
KlaramedK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-20, 09:05   #60
MadWomanInBlack MadWomanInBlack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 724
Jadå, jag räknar in allt förutom eventuell mönsterkonstruktion. Alltifrån kalkering av mönster till klippning av tyget, sick-sackning av kanterna och själva sömnaden... plus allt däremellan.
MadWomanInBlack är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons