Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2009-09-19, 20:12   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Starta webshop för hemsömmerskor?

Funderar på att starta upp en webbshop där produkterna kommer ifrån hemsömmerskor...dvs inga produkter som är från industrin, utan dom kommer från sådana som jag som sitter hemma o knåpar ihop något. Frågan är bara om det är någon skulle vara intresserad. Man skulle ju gärna vilja veta om det skulle vara av intresse innan man lägger ner massor av tid, energi och pengar på det. Är det någon som tycker det skulle låta som en bra ide?
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 06:03   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Citat:
koocachoo skrev: Visa inlägg
Funderar på att starta upp en webbshop där produkterna kommer ifrån hemsömmerskor...dvs inga produkter som är från industrin, utan dom kommer från sådana som jag som sitter hemma o knåpar ihop något. Frågan är bara om det är någon skulle vara intresserad. Man skulle ju gärna vilja veta om det skulle vara av intresse innan man lägger ner massor av tid, energi och pengar på det. Är det någon som tycker det skulle låta som en bra ide?
Det finns ju redan ett antal såna, fast inte med bara sömmerskor. Kommer inte på namnen just nu bara....
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-20, 06:09   #3
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Kanske lite sent ute med andra ord...så det redan är mättat....

Vet att freshmilk tar emot, samt signerat (som du dock måste betala 350 kronor för att börja sälja hos) finns.

Senast redigerad av koocachoo den 2009-09-20 klockan 06:42.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-21, 11:46   #4
Hello Hello är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 92
Barnbetonat

säljs på smartamammor.se

Rackamaja i Norrköping (?) har en del bla Florin och nån mer, men blandar det med konfektion.
Hello är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-22, 09:27   #5
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Hmmm....med andra ord måste jag komma med något mer nytt koncept!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 16:31   #6
monicas.design monicas.design är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 62
Vilken bra idé detta är Agneta. Har varit i kontakt med både Rakamaja och Smartamammor, Rakamaja tar inte in fler sömmerskor i sitt sortiment och Smartamammor har jag mailat för över en vecka sedan och inte fått svar, tror inte dom är intresserade att ta in mer.

Jag är jätteintresserad och vill sälja mina kläder och jag har några andra vänninor som också är intresserad av att sälja.

Vi tycker det är en kanonidé.
monicas.design är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-11, 18:12   #7
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Har inte hört talats om rakamaja men har fått ja till att få sälja på smartamammor dock är jag inte imponerad utav dom hittils. Verkar som vissa mail till dom inte kommer fram, sen tar det jättelång tid innan dom lägger upp det som jag sagt finns till salu...känns inte så seriös tycker jag...funderar på att maila o säga att jag inte vill sälja genom dom.

Mailar dig privat...vi kanske skulle hitta på något!!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-13, 20:35   #8
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Problemet är nog inte att hitta folk som syr utan köpare av kläderna! Finns kundunderlaget i den konkurransen är den verkliga frågan (som jag inte har svaret på.)
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 07:21   #9
gympaemma gympaemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 79
Jag tror inte man ska tänka för mycket på vad alla andra gör utan bara köra på! Går de så går de, men de kan man omöjligt veta innan man försökt!

Vill ni starta en sida så tycker jag att ni ska göra de! Ta reda på så mycket ni kan innan och bara satsa! Vill man kan man! Så enkelt är det. VIsa att man finns, tänk på reklam och annat som faktiskt kan gå att få ganska lätt! (tidningen?) Syns du finns du. Jag har aldrig hört talas om nån av ovanstående och de kanske inte är ett gott tecken?

Jag hejar på er!
/Emma
gympaemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 08:54   #10
styng1 styng1 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 21
Jag är jättenyfiken på din ide, visste inte att det fanns, hur har det gått. Kommer du att starta upp så vill jag gärna få veta mera
styng1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-14, 14:54   #11
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Innan jag bestämmer något än så länge så vill jag ta reda på saker och ting. Vill ju egentligen ha det som hobby men det kanske inte fungerar så utan att man måste skaffa F-skattsedel, och kostnader runt det och så vill jag veta innan.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 11:51   #12
konztig konztig är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 5
VougeDezign

Webbshop för samlade hobbyalster.
www.vogudezign.com
konztig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 05:41   #13
CamillaRH CamillaRH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 164
Hej
Jag tycker att ideen är toppen och skulle gärna vara med och sälja mina saker!!!!!
CamillaRH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 07:03   #14
dazazz dazazz är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2009
Inlägg: 9
jag är också rädd för att det kan vara svårt att få någon lönsamhet i ett sådant projekt, men jag skulle gärna bli överbevisad

signerat har ju höjt sina provisioner då de inte får tillräcklig ekonomi på det annars. smartamammor har lagt ner, enligt henne för att det krävdes mer arbete än väntat och att hon inte brann tillräckligt för det. men om du fortfarande är intresserad kanske du kan höra av dig till hon som startade smartamammor, hon måste ju ha en hel del erfarenhet och tips.
dazazz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 08:05   #15
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Citat:
konztig skrev: Visa inlägg
Webbshop för samlade hobbyalster.
www.vogudezign.com
www.voguedesign.com skulle det vara...

Är det någon ny sida? För det finns i princip ingenting på sidan...tyvärr känns den inte seriös för det finns ingen information på sidan.

Senast redigerad av koocachoo den 2010-01-05 klockan 08:28.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons