Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-12-28, 18:20   #31
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 1 114
Jag

tycker att man ibland glömmer den stora fördelen med overlock, nämligen de dubbla sömmarna.

som fd mycket aktiv hundmänniska så vet jag hur pinsamt det är när sömmen går, har då många gånger även innan jagkunde sy och visste vad en overlocksöm var för något kollade om det var 2 sömmer som jag sa, o då köpte jag kläderna, de med bara en söm lärde jag mej snabbt att inte köpa.

Nu när jag har lite konstiga nerver måste jag erkänna att jag tycker de overlockade sömarna kliar mindre än de andra, jag försökte ju sy lite innan min overlock, de kläderna hatar jag o ha på mej.

om du ska sy för o tjäna pengar tror jag du snabbt tjänar in en beg overlock i 2-3000 kronors klassen, dels i tid men ox i snyggt o proffsigt resultat
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 23:05   #32
nepomuk nepomuk är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3
Vad menar du med dubbla sömmar? Det jag tolkar det som är väldigt enkelt att åstadkomma med en vanlig symaskin och en tvillingnål nämligen...

Eller fins det någon annan typ av overlocksöm som är dubbel?
nepomuk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 23:51   #33
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
När man syr med fyrtrådig overlock så får man en förstärkt overlocksöm med dubbla raksömmar tror jag att hon menar.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-31, 00:14   #34
sealsex sealsex är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 36
Re: Sy kläder för försäljning utan overlock?

Citat:
Chesssan skrev:
Jag har funderat att börja sy kläder som jag säljer, i liten skala. Vad jag har tänkt att sy är plagg mest i bomull, och liknande. men, de flesta plagg man köper (alla som jag har kollat på) är sydda med overlock. Och de plagg jag syr till mig själv när jag sicksackar sömmarna (på insida) eller vanlig raksön på utsidan ser det inte så proffsigt ut. Kan jag sälja plagg med vanlig sömm? Skulle ni vilja att plagg ni köpte var sydda med vanlig sick-sack coh raksömm? Ni som syr och säljer, har alla ni overlock eller hur gör ni?

Hej! =)

Med egen erfarenhet av att sy och sälja så kan jag säga att det beror helt och hållet på vilka matreal man jobbar med.
Syr du i tex. fleece så fungerar det alldeles utmärkt med vanlig sicksack-söm enligt mig, det ser snyggt och ganska proffisgt ut ändå om man syr den relativt tätt.
Men att ha det på tex. en skjorta eller liknande är lite vanskligt eftersom sömmen syns så mycket mer då.
Det ser ju väldigt gärna hemmagjort ut med sicksack och det är oftast inte så populärt bland köpare


så ska du sy plagg så som skjortor, kjolar,kavajer eller liknande så rekomenderar jag STARKT att du köper en overlock.
sealsex är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons