Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-02-21, 16:33   #1
jossan75 jossan75 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 28
Provision och mönster/textilskydd??

Hej!

Jag har fått ett erbjudande om att sälja några av mina saker via en annans webbutik. Är det någon som har erfarenhet av att sälja med provision? Vad är rimligt? Tanken är ju att båda ska tjäna på det. Är 30% för mkt?

Hur är det sen med mönster och tyger? Får man sy upp tex hakklappar från ett mönster tex i Allt om handarbete i marimekkotyg och sälja vidare hur som helst? Eller måste man ha något slags tillstånd? Finns det mönster/textilskydd?

Tacksam för alla svar!
mvh johanna
jossan75 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-21, 19:43   #2
florin florin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 159
Jag säljer barnkläder hos www.rackamaja.se på kommision. Eftersom jag inte är företagare så går det till så här: Jag bestämmer pris på mina saker (i samråd med butiksägaren). På detta pris drar vi sedan bort momsen och därefter delar vi 60/40. Jag får 60 och hon 40. Det är jag som står för all frakt.Kan väl inte påstå attd et är något jag tjänar några pengar på men det är roligt att få sälja via en riktig butik :-)
florin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-22, 17:28   #3
Baggin Baggin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 330
Jag sålde tidigare på kommision i en fysisk butik vi delade 60 till mig och 40 till dem FÖRE vi drog momsen. De betalade moms på sin del och jag behövde inte betala för min då jag har hobbyverksamhet och inte är momsredovisnings skyldig.
Baggin är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons