Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-02-19, 11:04   #46
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Man behöver inte stanna i Sverige, man kan utvidga vyerna lite när man köper tyger. Då blir det lite aning mer ovanligt. Och vintagetyger är ju ganska unika också, om man är bra på att hitta dem.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-19, 17:38   #47
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 206
Kan hålla med om att det finns ett begränsat utbud av fina trikåtyger i Sverige (eller heter det jersey, är lite osäker på vilka tyger som heter vad). Jag tycker iofs att både moln, tåg och djungeltygerna är fina, och har köpt/vill köpa sådana själv, men samtidigt blir det ju väldigt "sybloggiga" kläder.

Att handla utomlands ifrån går nog bra, men det gäller ju att vara haj på vilken kvalitet man är ute efter, fraktkostnad osv. Har oftast en bild av tyget i huvudet, och skulle vilja trycka själv, men kostnaderna för enskilda plagg blir ju enorma i såfall, så det är inte riktigt realistiskt.

En eloge till er som faktiskt får det att gå runt med försäljning av småskalig sömnad! Jag som syr för barnens bruk (något plagg då och då), får ju punga ut till mina barn minst detsamma som jag betalar för ett polarn-och-pyretplagg. Tyger är ju jättedyra här! Helt vansinnigt egenligen. Det är ju verkligen en dyr hobby.
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-23, 23:26   #48
PennyIIXC PennyIIXC är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 39
Jag försöker följa med i denna tråd...
Har nu fått ett flertal förfrågningar om att sy upp plagg.
Jag har ju en GOD erfarenhet sedan innan att sy, så på min nivå ligger det nog lite över hobby, även om jag på de senaste åren dock börjat sy mest barnkläder (vilket är det jag vill sy upp).

Och innan har det blivit "kompispriser" som t.o.m. vännerna har lagt till mer för att det låter för lite (tex, ville sälja ett par byxor för 60kr pga att jag fått tyget, men hon gav mig 100kr + fika i varje fall)..

Sen det där med djungeltyger, retrotyger och molntyger, jag tycker dels de är jättefina och att det ÄR en efterfråga på JUST dem. Det är ju det som säljs på H&M och tradera (tex) som bäst också! Så att vara unik på att mixa och matcha är nog det bästa...
PennyIIXC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 23:08   #49
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 459
Instämmer, det anser jag med. Mixa och matcha, använda dem på ett annat sätt. Hoppas att du kan ta betalt för dina varor. Det svåraste blir att ta betalt av sina vänner.

Att en enstaka gång sälja billigare kan vi göra. Men aldrig 2-3 ggr på raken. Då förväntar sig den andra parten att få den billigare. För det brukar den få. Men någon gång nu och då är det möjlig. Då blir det också en överraskning och till större glädje. Vi faller så lätt in i ett vanemönster och då kan vi inte backa tillbaka bandet och börja ta betalt fullt ut för då kommer reaktionen. Vad signalerar jag då till den andre? Den tolkar det som - Åh, nu är jag visst inte hennes vän längre.

Var tydlig och säg som det är. Det är ett måste att skilja på affärer och vänskap precis som att vi måste skilja på sak och person.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 23:29   #50
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Nu behöver jag hjälp, ska göra ett undantag och sälja lite på en byagrej. Kommer sälja mest barngrejer men VAD är en rimlig penning att ta? Vill ju ha det sålt. Har iof gjort kläder så att om det inte blir sålt kan mina tjejer ha det. Förutom alla mössor, tossor och bandanas, men det får väl bli presenter.
Vad kan jag ha för pris på?

* Tunikor
* Tröjor lång/kort ärm
* Bebisbyxor
* Bandanas
* Mössor i olika stl och modell
* Bebistossor
* Enkla tygväskor med foder

Stl 80-122, hyffsat enkla plagg, inga avancerade applikationer eller så. Sydda i de "vanliga bloggtygen" elefanter, moln etc. (ja inte väskorna förstås). Jag har absolut ingen aning om vad som är rimligt.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 07:56   #51
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Kika runt hos dom bloggarna som finns och se vad dom tar så kan du få ett hum om vad som är ett ok pris.Handlar ju även om vad man har för kvalitee på sina saker
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-27, 11:57   #52
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Har försökt kika lite men jag tycker att det är svårt att hitta, men jag får göra ett försök till.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons