Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-12-16, 10:45   #1
Baltzer Baltzer är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 261
Flyttdags!

Hade ingen ANING om att jag egentligen hade så mycket saker i mitt arbetsrum.... Håller på och packar ner inför flytten till Norrland och sambons hemtrakter. Jag erkänner det högt; JAG ÄR EN HAMSTER OCH LIDER AV SEPARATIONSÅNGEST INFÖR ATT SORTERA BORT NÅGOT.....
Baltzer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 12:13   #2
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Lider med dej, att sortera och kasta i ett arbetsrum är aldrig kul och snart inser du att du kastat 1 miljon grejer som du hade haft SÅÅÅ mycket nytta av. Flytta hela huset istället
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 16:29   #3
Victoria_AB Victoria_AB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 87
"Sortera bort"??? Äsch, se till att skaffa tillräckligt många flyttkartonger istället!

Mvh Victoria_AB (också hamster)
Victoria_AB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 19:06   #4
Kurosmurfen Kurosmurfen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2010
Inlägg: 5
Citat:
Baltzer skrev: Visa inlägg
Hade ingen ANING om att jag egentligen hade så mycket saker i mitt arbetsrum.... Håller på och packar ner inför flytten till Norrland och sambons hemtrakter. Jag erkänner det högt; JAG ÄR EN HAMSTER OCH LIDER AV SEPARATIONSÅNGEST INFÖR ATT SORTERA BORT NÅGOT.....
Känner igen mig!
Själv fick jag inget val då jag flyttade, och hälften av mitt bohang blev kvar hos mina föräldrar -100 mil norrut. Allt jag behövde i mitt nya hem köpte jag nytt där jag bodde, och efter ett år insåg jag att nästan inget av de saker jag lämnat efter mig var något jag saknat eller behövt. Det som är oersättligt är ju möjligen foton och annat. När mina föräldrar ett år senare fick ner sakerna till mitt nya hem så var det lätt som en plätt att rensa bort mer än hälften på direkten!

Försöker köra efter devisen att det jag inte använder (saker som ska använda, nu inte minnessaker alltså inom ett år, lika gärna kan åka ut, samma gäller kläder. Problemet är ju att man ogärna kastar saker som är hela och rena, och som pysseltokig är ju _allt_ potentiellt "Kan va bra att ha". Ge bort, donera till röda korset, sälj på tradera. Be någon annan rensa ut åt dig hah...

När man har mycket grejer glömmer man snabbt bort vad man har och hälften kommer ändå aldrig att användas, och den andra hälften glöms bort så man köper nytt och man får ännu mer saker att dras med...

Men vill man inte slänga, får man köpa fler kartonger
Lycka till där uppe i kylan
Kurosmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-16, 23:23   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Spar allt och ha det gott i mina hemtrakter.
Tillägas bör att jag spar trådspill från broderimaskinen för at tova med haha
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 21:17   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Vid varje flytt har det ökat i mängd för mig...

bävar för den dagen jag måste flytta till mindre eller lägenhet med sämre förvaringsmöjligheter... 60-talslägenheten jag bor i nu har så många bra skåp. Förstår inte riktigt varför en del river bort sådant!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons