Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Swap
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-01-16, 09:03   #91
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Lördagsutdelning!

Igår fick jag Villsys block.

På det finns några av de avsnitt/företeelser som ger denna "berättelse" sin stora charm nu broderade. Och det finns så mycket kvar att inspireras av!
Nu ska här sys!
/Elin
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-16, 14:20   #92
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Ja, jag tog en lördagspromenad igår ända till Elins brevlåda

Skönt att kunna promenera igen, fast jag hade både krycka, knästöd och broddar på skorna!
Jag har ju varit så krasslig så jag är lite försenad med allt, hoppas ni står ut med det! Nu är det bättre, men inte helt bra, allt tar längre tid.

Nu ska jag kolla om jag kan hitta senaste fotot från Toktäckeskarusellen
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 06:34   #93
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
Hej
Igår kom Zick Zacks block till Skåne. Jag ska nu ta mig själv i kragen och jobba på under helgen så att bägge blocken kan flyga vidare så snart som möjligt.
Trikken
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-20, 11:18   #94
zickzack zickzack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 97
Jag har bara haft ett enda block på besök hos mig, och det var jättelänge sedan! Nu börjar jag bli riktigt orolig...
zickzack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-21, 07:47   #95
Villsy Villsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 63
Citat:
zickzack skrev: Visa inlägg
Jag har bara haft ett enda block på besök hos mig, och det var jättelänge sedan! Nu börjar jag bli riktigt orolig...
Nej,nej var inte orolig det kommer alldeles snart!!!
Villsy
Villsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 12:46   #96
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Jag har sytt ett nytt block åt mig själv då mitt andra tydligen är på en rejäl rundresa i vårt avlånga land. Eller så har den hittat ett annat hem någonstans.
- Villsy, Jag postar det om någon dag. Raes block har jag bara några stygn kvar på, så det postar jag i mitten på veckan.
Sen har jag tomt hos mig.

Det har varit jobbig tid här med så mycket snö att skotta, både från marken och från taken så jag har inte orkat brodera något alls. Har sommat sittandes vid datorn på kvällarna. Slog huvudet i skärmen en kväll. Det gjorde ont faktiskt.Jag fick tom en liten bula i pannan.
Men nu ska det väl bli bättre. Det blir ljusare och solen skiner och inspirationen spirar i kroppen.
Hälsar ElisabethS
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 14:09   #97
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Jag har postat Villsys block till Trugen idag. Pilutta er!
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-23, 21:37   #98
Rae Rae är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 866
Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
Jag har sytt ett nytt block åt mig själv då mitt andra tydligen är på en rejäl rundresa i vårt avlånga land. Eller så har den hittat ett annat hem någonstans.
- Villsy, Jag postar det om någon dag. Raes block har jag bara några stygn kvar på, så det postar jag i mitten på veckan.
Sen har jag tomt hos mig.

Det har varit jobbig tid här med så mycket snö att skotta, både från marken och från taken så jag har inte orkat brodera något alls. Har sommat sittandes vid datorn på kvällarna. Slog huvudet i skärmen en kväll. Det gjorde ont faktiskt.Jag fick tom en liten bula i pannan.
Men nu ska det väl bli bättre. Det blir ljusare och solen skiner och inspirationen spirar i kroppen.
Hälsar ElisabethS
Hoppas du får lite vila ifrån snön snart och kan ängna dig åt roligara ting....som Crazy Quilt!
Ha det bra!

Rae
Rae är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-24, 17:23   #99
Villsy Villsy är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 63
Nu har jag klistrat igen kuvertet med Trikkens block och ska gå och lägga det på brevlådan nere i byn.
Jag lägger upp en bild på "min patch" under kvällen så den som inte vill se kan ju vänta en stund med att kolla bilderna!

Nu har "oxveckorna" börjat och vardagen infunnit sig på allvar efter all ledighet så nu blir det bättre struktur på dagarna och lugnare med snöskottningen - hoppas jag. Väntar med spänning på nästa block - som inte ska dröja så länge som detta.

Ha det gott alla syvänner!
// Annica
Villsy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 08:39   #100
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Hej!
Ska lägga ut en lägesrapport i morgon tänkte jag. Då undrar jag om Villsys och Trikkens block som nyligen skickats har kommit fram? Är det några andra som skickat i dagarna?
/Elin
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-28, 12:25   #101
zickzack zickzack är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 97
Hej

Jag fick Trikkens block igår. Så himla fint!

Nu blir det ett par dagars eftertanke, sen skrider jag till verket.

ann-zickzack
zickzack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 14:02   #102
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130

Hej!
Nu har jag tråkiga nyheter. Trugens block verkar ha kommit helt på villovägar. Jag har sökt Caija flera gånger de senaste veckorna men bara talat med telefonsvarare. Trugen; Skulle du hinna/vilja sy ett nytt block? (Och har du fått Villsys block som jag skickade i måndags?)

Vänliga hälsningar
/Elin


Nuläget:
Trikken-------------- 2 block: har ELIN.M.s block, har ZICKZACKS block
Elisabeth ------------ 2 block:har ett nytt ELISABETHS block på gång, har RAES block,
Villsy----------------- 0 block: har INGET block
zickzack------------- 1 block: har TRIKKENS block
Syofta--------------- 1 block: har sitt SYOFTAS block
Elin.M.--------------- 0 block: har INGET block, har postat VILLSYS block
Trugen--------------- 0 block: har INGET block
Caija----------------- ?
Rae------------------- 0 block: har INGET block
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-30, 16:54   #103
Trikken Trikken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 58
Hej syvänner!
Jag är ledsen att jag blivit så sen med framförallt Elins block, men nu är det klart och går med posten i morgon måndag. Brevlådan är tyvärr tömd för idag.Det var verkligen ett roligt och fint block, ja det är alla föresten!
Skånehälsningar till er alla!
Trikken
Trikken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-01, 19:40   #104
Elin.M. Elin.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 130
Den 7 januari postade Caija Trugens block. Det har ännu inte nått Rae så vi får förmoda att det snurrar runt därute tillsammans med ElisabethS block. Jag som hittills har litat fullt och fast på posten, tom skickat pengar i kuvert utan att oroa mig särskilt, inser nu att jag har haft en väldig tur… Vi får väl höra nu vad Trugen säger om hur hon vill fortsätta. Just nu finns Villsys block hos henne.

God Kväll!
Elin.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-02, 01:05   #105
Syofta Syofta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 714
Angående Posten:
För några år sedan fick jag ett brev 3 veckor senare än alla andra från en förening, fast det var ett tjockt och fint kuvert.
Jag har också fått brev som gått runt i Sverige, kunde man se på flera olika stämplar från olika landsändar.
Jag har läst info från Posten att de inte längre bryr sig om att dela ut post som är felfrankerad. Därför väger jag nu varenda litet brev noga, det är pilligt men jag vill inte riskera nåt, och så tittar jag efter flera gånger att jag satt på frimärket. Tycker de är alltför hårda i detta, mänskliga faktorn gör att man kan missa saker, tänk på gamla personer...
Syofta är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons