Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-05-05, 01:07   #31
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
väskan: NV är en förkortning på Innovis så det är samma sak, vad jag förstått i alla fall.

Jag har innovis 1200.
Nu i efterhand skulle jag ha köpt den utan sydelen eftersom jag föredrar mekaniska symaskiner för sömnad. Men den är bra på att brodera. Jag har hämtat hem vissa brodyrer som folk säger är för tjocka för att gå brodera (tråden brister) men har inte sådana problem. Har också köpt metalltråd "10 st för 10 kr" hos göfab som funkar utan problem. Så brodyrdelen funkar bra.

Jag hatar att sy på elektroniska symaskiner har jag insett så den delen använder jag aldrig mer. En fråga om tycke, smak och vana!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-20, 20:03   #32
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Question

Tjenare alla nv 900 användare, nu behöver jag lite hjälp med pärlan, någon som sytt smock på maskinen än?

Här är min fråga, i en egen tråd:

http://www.sysidan.se/forum/showthre...hlight=brother
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 09:18   #33
cab cab är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2010
Inlägg: 55
Thumbs up Tänk om man sett den här tråden tidigare

Jag har försökt att göra smock med min IV-900 men det blev inget vidare. Köpte till slut den här foten http://www.sewingmachine-sales.co.uk...&recordID=1145 och la resårtråden i mittersta fållan och höll i tråden medan jag zickzackade över. Det fungerade och blev riktigt bra. Ska dock prova den här varianten nästa gång.

Tack för tipset.

Föresten kolla in länken, de har jättebra priser på både fötter, tråd och allt möjligt. Portot är inte dyrt det heller så det är billigare än att köpa här i Sverige.

Ha de gott // Carin A
cab är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-09, 12:40   #34
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Ahh, det var ju också ett sätt. Jag har ju dock fått till det med undertrådspänningen och det gick väldigt smidigt så jag fortsätter nog så.

Jag köpte förresten undertrådrullar på ebay, det är ett tips. Minns inte vad affären hette men det var fraktfritt och jag köpte 50 underspolar för 47:- Nu var det ju itne brother orginal, men de funkade jättebra. Artikelnumret som står i manualen (i alla fall min) är itne rätt, de har tydligen bytt.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 01:05   #35
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Lightbulb Brother innovis 900 användare

hejsan, Ni som har brothers NV900 brodyrmaskin har fixat nån användarclubb. jag köpte min på postorder från brothershopen och den blev väldigt bra, fick med programvaran PE lite på köpet. gav 7995 + 50 kr postavgift. såg på blocket att detta erbjudande fanns i år också. vore kul om fler hade denna maskin och vi kunde lära av varandra.

är det några som har tips på alla de funktioner som finns på den maskinen.visar ni allster som ni gjort.

kanske kunde vi ha en egen tråd här på sysidan med tips och råd för den kobinerade brodyr och symaskinen.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 01:41   #36
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Smile

jaha såg att andra hade länkat, så kanske man får göra det också.

http://www.brothershopen.se/Symaskin-med-brodyr
vågade inte länka en annan gång ifall de skulle uppfattas som reklam, och då missade sysidan medlemmen "Bianca" att "pruta till sig programvaran när hon köpte i sin lokalsyaffär. så det borde alla affärer skicka med PE Lite.

jag har inte så superintresse och har tid att testa alla finneser så det vore toppen om andra som redan har Innovis 900 skulle vilja skriva om hur man gör.
kanske kan nån lägga upp på youtube. såg en amerikansk klipp och den gjorde att jag valde denna maskin men de heter ju annat nv950 EU.

http://www.youtube.com/watch?v=tgkw8Yb-bnk

Senast redigerad av Händigecarl den 2010-12-06 klockan 01:55.
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-06, 19:23   #37
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
PE-Design Lite skall vara gratis tycker jag. Det är så jag ser på mjukvaran.. Kanske betala ett par hundralappar om man köper det separat men med symaskin bör den vara gratis.

Kortläsaren är bra men mjukvaran är mycket tafflig.
Det tråkiga är bara att kortläsaren inte fungerar som egen enhet (nå i utforskaren, nå via Embird osv), utan man måste använda mjukvaran för att nå läsaren. Det tycker jag är dåligt. Annars skulle jag inte installera programmet... Det är väl därför de gjort så här, så man "måste" ha programmet. haha!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 18:13   #38
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Har införskaffat mig en SE-400 från usa till ett mycket bra pris.
Samma maskin som nv 900 förutom att den inte har plast locket till brodyrenheten samt hårdplast top bara en påsaktigt överdrag.
ÄLSKAR denna maskin broderat en hel del och även sytt.
Den har inte svikit mig en enda gång dessutom har den underbar nålträdare!
HAr en gammal singer 421g och en pfaff creative vision pfaff's top of the line.
Som inte gjort annat än jävlats med trådspänning och matning.
Brothern kan ta allt från billig metalltråd rayon poly tillockmed en typ av plast filigree tråd.
Maskinen går tyst och fint gillar lilla reglaget för hastighet.
Numera är min "drömmaskin" brother quattro 6000d eller som den med kallas brother NV-1
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-09, 20:31   #39
madeluc madeluc är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
Härligt att höra att det är fler som förstår vilka underbara maskiner Brother tillverkar. Själv har jag en 7 år gammal Brother 3100D som aldrig är servad mer än utav mig samt en nyinköpt här i USA Brother BC 2500 helt fantastisk maskin för sin storlek.Har svårt att förstå att man ens funderar över att köpa beg.gamla Husqvarna eller ny Janome. Husqvarna 2000 matning går inte att jämföra med denna lilla Brother och Janome kostar betydligt mer för mindre sömmar, så grattis alla förståndiga Brother köpare och lycka till med era maskiner. Mvh Marie
madeluc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 14:40   #40
Händigecarl Händigecarl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2009
Inlägg: 100
Unhappy

Citat:
knitter skrev: Visa inlägg
Har införskaffat mig en SE-400 från usa till ett mycket bra pris.
Samma maskin som nv 900 förutom att den inte har plast locket till brodyrenheten samt hårdplast top bara en påsaktigt överdrag.
ÄLSKAR denna maskin broderat en hel del och även sytt.
Den har inte svikit mig en enda gång dessutom har den underbar nålträdare!
HAr en gammal singer 421g och en pfaff creative vision pfaff's top of the line.
Som inte gjort annat än jävlats med trådspänning och matning.
Brothern kan ta allt från billig metalltråd rayon poly tillockmed en typ av plast filigree tråd.
Maskinen går tyst och fint gillar lilla reglaget för hastighet.
Numera är min "drömmaskin" brother quattro 6000d eller som den med kallas brother NV-1
hur handlar man från USA? tull och frakt och kortbetalning och postbud till Sverige? ups finns ju i sverige men feedex?
chattade med en usa butik och de skickade inga tyngre varor.
verkar krångligt. men fantastiskt utbud i usa av allt och massa paketpriser. really great.

GOD JUL
Händigecarl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 15:20   #41
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Symaskiner från USA kan bli ganska dyra innan man har dem hos sig om man ska betala frakt, tull och moms. Men visst kan det löna sig ändå då en del maskiner är så vansinnigt billiga där!

Mindre saker som tillbehör av olika slag kan man ofta köpa väldigt smidigt genom t.ex.eBay. Kortbetalning, antingen direkt eller via PayPal. Det finns massor att läsa här på Sysidan om att handla från USA.

(Apropå att handla på eBay... Köpte Fiskars utbytesblad till min 60 mm rullkniv. 5 st för ca. $13 inklusive frakt. Köpte i torsdag och idag, en vecka senare, kom de. Snabbt eller snabbt?! Hade inte gått att köpa lokalt, ens om jag varit beredd att lägga upp en bra slant vilket jag många gånger gör för att gynna det lokala näringslivet.)
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 19:00   #42
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja, jag gör också så ibland. Ibland köper jag lokalt hos småbutiker (ej kedja) och ibland online jättebilligt. Det är det bästa.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-03, 23:15   #43
Mejja Mejja är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 43
ni som äger en brother nv 900

Hejsan!
Jag ser att det är många som äger en nv 900. Så kom nu med tips till mig. Jag har köpt min första broderimaskin. Har inte fått hem den ännu, men hoppas den kommer imorgon. Så snälla ni ge mig alla tips o ider om den maskinen som ni kan.
Ser verkligen fram emot att börja brodera på maskinen.
Tack på förhand.
Mejja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 14:28   #44
Biancca Biancca är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 60
Hej alla!

Det var länge sedan jag var in i tråden.

Jag köpte min maskin via internet från lövgrens tror jag det hette. Fick ett bra pris tycker jag 800 prutade jag. Men då utan pe design, men det behövde jag itne för jag hade redan tillgång till pe-design 6 (tror jag det är) använder det lite ibland, det verkat då mycket enklare än embird. Det var lite mera logiskt och lika tex "officepaketet". Mestadels använder jag det för att brodera namn men har även gjort lite egna stygnsättningar, men det är svårt.

Jag har dock lite problem med min, sedan jag var och fingrade på undertrådspänningen har den blivit lite kinkig. Skulle fått tag på en ny som är plomberad, undra om det kan gå att hitta på e-bay, vad tror ni det kan heta?

Min nålträdare har även börjat krångla och jag har inte sytt jättemycket så jag tycker att det är lite dåligt faktiskt. Den vill inte trå in tråden i nålen, det funkar om jag jättesnabbt och hårt trycker på spaken men om jag gör det sakta går den inte in och ibland fastnar nålträdaren, vad kan detta bero på tror ni?
Jag borde ju ha garanti, har haft maskinen ett år nu, men det är ju krångligt att skicka den.
Biancca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 15:00   #45
knitter knitter är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 97
Bianca: Tror du har 2 års garanti från försäljaren och tror det är 5 år på delar.
Även om det har gått 3 år har du rätt att få åtgärdat fel på maskinen gratis,enl konsumentköplagen har hört att just nålträdaren kan krångla på dessa maskiner.
Man kan köpa nya "bobbin case" den svarta plastdelen där man sätter ner spolen i men tycker du kan försöka få till spänningen själv de är ganska dyra att köpa.det finns en liten skruv på sidan av den svarta plast delen det behövs bara ytterst små rörelser för att ändra åt höger drar du åt trådspänningen och åt vänster lossar du.
knitter är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
brother brodyr

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons