Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Handbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-27, 21:16   #1
Xstygnet Xstygnet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 5
Fotobroderi

Hej!

Jag gillar att brodera foton på mina barn. Har nu sett att det finns www.fotobroderi.se, som gör om mina foton till ett korsstygnsbroderi och där man kan få se resultatet direkt. Är det någon som testat den tjänsten?
Xstygnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-28, 10:04   #2
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Citat:
Xstygnet skrev: Visa inlägg
Hej!

Jag gillar att brodera foton på mina barn. Har nu sett att det finns www.fotobroderi.se, som gör om mina foton till ett korsstygnsbroderi och där man kan få se resultatet direkt. Är det någon som testat den tjänsten?
Jag vet inte jag.....


Men att låta kunden göra 75% av jobbet är inte en dålig affärsidé.

Jag har jobbat med att göra sånt, och om du har en bild med dålig upplösning blir det inte bra. Dessutom kan det bli så att du får med helt onödiga färger (eller alldeles för få) och enstaka onödiga stygn så att du måste köpa en docka för ett enda stygn.
För att få det riktigt bra brukade jag jobba med justering av bilder och mönster i ca 10 timmar. Då hade jag ett proffs-program att jobba i.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-02, 20:28   #3
Xstygnet Xstygnet är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 5
Hej och tack för ditt svar! Det finns helt klart en poäng i det du säger. Jag mailade till dem och frågade om det. Det här är det svar jag fick:

Citat:
Hej och tack för din fråga!

Vi på FotoBroderi.se är väl medvetna om dessa problem och har tagit mycket hänsyn till dessa när vi utvecklat våra algoritmer. Problemen med onödiga färger och enstaka onödiga stygn som du nämner är exempel på problem som vi inte längre har.

Du behöver aldrig köpa en hel docka för att den bara ska användas till något enstaka stygn. Hos oss klipper vi till så långa bitar som kommer behövas och du betalar givetvis inte heller för mer.

Läs gärna mer om vad vi har gjort för åtgärder gentemot dessa problem på vår hemsida: http://www.fotobroderi.se/FAQ.aspx

MVH Tobias
FotoBroderi.se
Jag tycker sidan verkar ganska bra! Stämmer det de säger?
Xstygnet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-03, 10:48   #4
Flia Flia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 843
Jag provade nu med en bild som jag själv gjort ett mönster till förut.
Det var mycket pyssel, och jag förstog ändå instruktionerna mest för att jag jobbat med sånt. Det blev absolut inte lika bra som om du beställer hos en som jobbar vidare med mönstret. Den här sidan stannar vid grundmönstret.

Men prova med en bild. Du ser hur det blir utan att behöva beställa, du behöver inte ens tala om vem du är innan du sett om nu är nöjd.
Flia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons